Cílem této práce je uvést nejdůležitější požadavky na dobré hodnocení v současné škole. Teoretická část práce vysvětluje funkce a formy školního hodnocení, dále se zabývá hodno-cením vyjádřeným známkou nebo slovním hodnocením a tvorbou didaktických testů. Vý-zkumná část práce mapuje současnou situaci v hodnocení na střední škole. Praktická část navrhuje didaktické testy jako vhodnou součást zkoušení na střední škole.
Anotace v angličtině
The purpose of this work is to introduce the most important requirements for good classification in current school. Theoretical part of this work explains functions and forms of school classification, then it considers classification expressed by mark or spoken evaluation and making of didactic tests. Research part is mapping current situation of classification in secondary school. Practical part suggests didactic tests as useful constituent of examination in secondary school.
Klíčová slova
hodnocení, známka, didaktický test
Klíčová slova v angličtině
classification, mark, didactic test
Rozsah průvodní práce
65 s., 4 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je uvést nejdůležitější požadavky na dobré hodnocení v současné škole. Teoretická část práce vysvětluje funkce a formy školního hodnocení, dále se zabývá hodno-cením vyjádřeným známkou nebo slovním hodnocením a tvorbou didaktických testů. Vý-zkumná část práce mapuje současnou situaci v hodnocení na střední škole. Praktická část navrhuje didaktické testy jako vhodnou součást zkoušení na střední škole.
Anotace v angličtině
The purpose of this work is to introduce the most important requirements for good classification in current school. Theoretical part of this work explains functions and forms of school classification, then it considers classification expressed by mark or spoken evaluation and making of didactic tests. Research part is mapping current situation of classification in secondary school. Practical part suggests didactic tests as useful constituent of examination in secondary school.
Klíčová slova
hodnocení, známka, didaktický test
Klíčová slova v angličtině
classification, mark, didactic test
Zásady pro vypracování
1. Vymezení cíle bakalářské práce
2. Funkce školního hodnocení
3. Formy školního hodnocení a porovnání slovního hodnocení, známkování a hodnocení bodováním
4. Objektivita a spolehlivost školního hodnocení
5. Způsoby hodnocení - ústní zkoušení, didaktické testy
6. Tvorba a vyhodnocení didaktického testu
Zásady pro vypracování
1. Vymezení cíle bakalářské práce
2. Funkce školního hodnocení
3. Formy školního hodnocení a porovnání slovního hodnocení, známkování a hodnocení bodováním
4. Objektivita a spolehlivost školního hodnocení
5. Způsoby hodnocení - ústní zkoušení, didaktické testy
6. Tvorba a vyhodnocení didaktického testu
Seznam doporučené literatury
Kyriacou, Ch.: Klíčové dovednosti učitele. Praha, Portál 1996
Petty, G.: Moderní vyučování. Praha, Portál 1996
Pasch, M., Gardner, T. G., Langerová, G. M., Starková, A. J., Moodyová, CH. D.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha, Portál 1998
Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J.: Pedagogický slovník. Praha, Portál 1998
Slavík, J.: Hodnocení v současné škole. Praha, Portál 1999
Průcha, J.: Pedagogická evaluace. Brno, MU, 1996
Chráska, M.: Didaktické testy. Brno, Paido 1999
Kalhous, Z., Obst, O. a kol.: Školní didaktika. Praha, Portál 2002
Seznam doporučené literatury
Kyriacou, Ch.: Klíčové dovednosti učitele. Praha, Portál 1996
Petty, G.: Moderní vyučování. Praha, Portál 1996
Pasch, M., Gardner, T. G., Langerová, G. M., Starková, A. J., Moodyová, CH. D.: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha, Portál 1998
Průcha, J., Walterová, E., Mareš, J.: Pedagogický slovník. Praha, Portál 1998
Slavík, J.: Hodnocení v současné škole. Praha, Portál 1999
Průcha, J.: Pedagogická evaluace. Brno, MU, 1996
Chráska, M.: Didaktické testy. Brno, Paido 1999
Kalhous, Z., Obst, O. a kol.: Školní didaktika. Praha, Portál 2002