Bakalářská práce Sociální pedagog a jeho možnosti uplatnění ve školském systému se zabývá problematikou uplatnění sociálních pedagogů ve školách a dalších výchovných a vzdělávacích zařízení. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy, které s tímto tématem souvisí, a také historie samotné sociální pedagogiky. Praktickou část pak tvoří kvalitativní výzkum. Cílem této práce je zmapovat názory pedagogických pracovníků na problematiku sociální pedagogiky a jejich představy o praktickém uplatnění sociálních pedagogů při vý-chově a vzdělávání dětí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis Social Work Educator and its potential application in the school system deals with the application of social educators in schools and other educationaland non educational facilities. The theoretical part explains the concepts that relate to this topic, as well as history of social pedagogy itself. The practical part is a qualitative research. The aim of this study is to explore the views of the teaching staff on issues of social pedagogy and their ideas about the practical application of social pedagogues in the raising and education of children.
Klíčová slova
Výuka, vzdělávání, pedagogika, sociální pedagog, integrace, znevýhodnění.
Klíčová slova v angličtině
Education, pedagogy, social educator, integration, handicap.
Rozsah průvodní práce
45 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce Sociální pedagog a jeho možnosti uplatnění ve školském systému se zabývá problematikou uplatnění sociálních pedagogů ve školách a dalších výchovných a vzdělávacích zařízení. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy, které s tímto tématem souvisí, a také historie samotné sociální pedagogiky. Praktickou část pak tvoří kvalitativní výzkum. Cílem této práce je zmapovat názory pedagogických pracovníků na problematiku sociální pedagogiky a jejich představy o praktickém uplatnění sociálních pedagogů při vý-chově a vzdělávání dětí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis Social Work Educator and its potential application in the school system deals with the application of social educators in schools and other educationaland non educational facilities. The theoretical part explains the concepts that relate to this topic, as well as history of social pedagogy itself. The practical part is a qualitative research. The aim of this study is to explore the views of the teaching staff on issues of social pedagogy and their ideas about the practical application of social pedagogues in the raising and education of children.
Klíčová slova
Výuka, vzdělávání, pedagogika, sociální pedagog, integrace, znevýhodnění.
Klíčová slova v angličtině
Education, pedagogy, social educator, integration, handicap.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na roli sociálního pedagoga ve školském systému;
- na hledání odpovědí na otazky, jakým způsobem je sociální pedagog přínosný při výchově dětí;
- na komplexní roli sociální pedagogiky ve výchově.
Součástí práce bude realizovaný kvantitativní výzkum zaměřený na názory společnosti v otázce sociální pedagogiky a její přínos při výchově dětí.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na roli sociálního pedagoga ve školském systému;
- na hledání odpovědí na otazky, jakým způsobem je sociální pedagog přínosný při výchově dětí;
- na komplexní roli sociální pedagogiky ve výchově.
Součástí práce bude realizovaný kvantitativní výzkum zaměřený na názory společnosti v otázce sociální pedagogiky a její přínos při výchově dětí.
Seznam doporučené literatury
Balvin, J. Pedagogika, andragogika a multikulturalita. Praha: Hnutí R v nakl. Radix, 2012.
Helus, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007.
Němec, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: Paido, 2002.
Novotná, M. Kapitoly ze speciální pedagogiky pro učitele. Praha: SPN, 1997.
Sedláčková, D. Rozvoj zdravého sebevědomí žáka. Praha: Grada, 2009.
Štípek, J. Sociální příčiny poruch chování obtížně vychovatelné mládeže. Praha: SPN, 1987.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Balvin, J. Pedagogika, andragogika a multikulturalita. Praha: Hnutí R v nakl. Radix, 2012.
Helus, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007.
Němec, J. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: Paido, 2002.
Novotná, M. Kapitoly ze speciální pedagogiky pro učitele. Praha: SPN, 1997.
Sedláčková, D. Rozvoj zdravého sebevědomí žáka. Praha: Grada, 2009.
Štípek, J. Sociální příčiny poruch chování obtížně vychovatelné mládeže. Praha: SPN, 1987.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Vaňková: Věděli ředitelé a preventisté co je sociální pedagog?