Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) mimo jiné stanovuje nová pravidla pro hodnocení vzdělávání a škol.
Jednou ze zásad vzdělávání je ''hodnocení výsledků vzdělávání k dosahování cílů vzdělávání tímto zákonem a vzdělávacími programy‘‘. Obsahem práce je stanovení postupu k plánování a provedení autoevaluace včetně etap zpracování vlastního hodnocení.
Anotace v angličtině
The digest’s law no.561/2004, referring to nursery, primary, secondary, higher vocational and other education (the school act) gives new rules to educational and school classification.
It is considered that the point of education is nowadays connected with ''an educational outcome assessment to reach the target of education by the law and educational programmes". The content of the work is a set of an approach to planning and autoevaluational realization including the period of processing personal classification.
Klíčová slova
Pedagogická evaluace, vnitřní evaluace, vnější evaluace, metody evaluace, kritéria evaluace
Klíčová slova v angličtině
Educational evaluation, internal evaluation, external evaluation, methods of evaluation, criterions of evaluation
Rozsah průvodní práce
36 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon) mimo jiné stanovuje nová pravidla pro hodnocení vzdělávání a škol.
Jednou ze zásad vzdělávání je ''hodnocení výsledků vzdělávání k dosahování cílů vzdělávání tímto zákonem a vzdělávacími programy‘‘. Obsahem práce je stanovení postupu k plánování a provedení autoevaluace včetně etap zpracování vlastního hodnocení.
Anotace v angličtině
The digest’s law no.561/2004, referring to nursery, primary, secondary, higher vocational and other education (the school act) gives new rules to educational and school classification.
It is considered that the point of education is nowadays connected with ''an educational outcome assessment to reach the target of education by the law and educational programmes". The content of the work is a set of an approach to planning and autoevaluational realization including the period of processing personal classification.
Klíčová slova
Pedagogická evaluace, vnitřní evaluace, vnější evaluace, metody evaluace, kritéria evaluace
Klíčová slova v angličtině
Educational evaluation, internal evaluation, external evaluation, methods of evaluation, criterions of evaluation
Zásady pro vypracování
1. vymezení základních pojmů
2. metodika pro hodnocení
3. aplikační část
Zásady pro vypracování
1. vymezení základních pojmů
2. metodika pro hodnocení
3. aplikační část
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, J. Pedagogická evaluce. Brno: MU. 1996.
RÝDL, K. Sebehodnocení školy. Praha: Agentura Strom, 1998.
MRŇOVÁ, O. Evaluační kultura a vnitřní hodnocení školy In: hodnocení kvality vysokých škol. Sborník příspěvků z 6. semináře z cyklu "Hodnocení kvality vysokých škol" Ústí nad Labem 25. - 26. ledna 2005. s. 40 - 55. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2005. ISBN 80-7044-652-8.
Učitelské noviny
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, J. Pedagogická evaluce. Brno: MU. 1996.
RÝDL, K. Sebehodnocení školy. Praha: Agentura Strom, 1998.
MRŇOVÁ, O. Evaluační kultura a vnitřní hodnocení školy In: hodnocení kvality vysokých škol. Sborník příspěvků z 6. semináře z cyklu "Hodnocení kvality vysokých škol" Ústí nad Labem 25. - 26. ledna 2005. s. 40 - 55. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2005. ISBN 80-7044-652-8.
Učitelské noviny