Bakalářská práce ''Multimédia ve výuce‘‘ se zabývá využitím multimediální techniky a prezentací ve výuce. Teoretická část se zabývá definicí multimédií, historií, jejich členě-ním, možností využití ve výuce a komponenty multimediální aplikace. Dále je zde popiso-ván výukový proces a definovány metody a role. Teoretické podklady jsou doplněny in-formacemi o pedagogickém výzkumu.
Praktická část se orientuje na konkrétní využívání multimédií a to na Fakultě managemen-tu a ekonomiky. Je zde provedena analýza výuky, hardwaru a softwaru. Stěžejní část práce tvoří pedagogický výzkum, na základě kterého jsou navrhnuta doporučení.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis ''Multimedia Education‘‘ deals with multimedia technics usage and with presentation during education. Theoterical background defines multimedias, history, their structure, potential usage in education and multimedia application components. Then there is shown an educational process and methods and roles are also defined. Theoretical de-tails are completed with pedagogic research information.
Practical part is oriented on concrete multimedia usage at Faculty of Management and Economy. Education, hardware and software analysis is performed. Pedagogic research is major part of this thesis and based on this research recommendation are proposed.
Bakalářská práce ''Multimédia ve výuce‘‘ se zabývá využitím multimediální techniky a prezentací ve výuce. Teoretická část se zabývá definicí multimédií, historií, jejich členě-ním, možností využití ve výuce a komponenty multimediální aplikace. Dále je zde popiso-ván výukový proces a definovány metody a role. Teoretické podklady jsou doplněny in-formacemi o pedagogickém výzkumu.
Praktická část se orientuje na konkrétní využívání multimédií a to na Fakultě managemen-tu a ekonomiky. Je zde provedena analýza výuky, hardwaru a softwaru. Stěžejní část práce tvoří pedagogický výzkum, na základě kterého jsou navrhnuta doporučení.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis ''Multimedia Education‘‘ deals with multimedia technics usage and with presentation during education. Theoterical background defines multimedias, history, their structure, potential usage in education and multimedia application components. Then there is shown an educational process and methods and roles are also defined. Theoretical de-tails are completed with pedagogic research information.
Practical part is oriented on concrete multimedia usage at Faculty of Management and Economy. Education, hardware and software analysis is performed. Pedagogic research is major part of this thesis and based on this research recommendation are proposed.
1. zpracování teoretické části - základní vztahy a pojmosloví
2. zpracování metodických pokynů - volba výzkumných nástrojů
3. zpracování výsledků analýzy v podobě doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
1. zpracování teoretické části - základní vztahy a pojmosloví
2. zpracování metodických pokynů - volba výzkumných nástrojů
3. zpracování výsledků analýzy v podobě doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 1996. ISBN 80 85931 15X
HORKÁ, H. Výchova pro 21. století. Brno : Paido, 2000. 127 s. ISBN 80-85931-85-0.
NOVÁK, J., SLAVÍK, J. Počítač jako pomocník učitele: efektivní práce s informacemi ve škole. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. ISBN 8071781495.
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.
SOKOLOWSKY P., ŠEDIVÁ Z. Multimédia: současnost budoucnosti. Praha: Unis, 1994. 204 s. ISBN 80-7169-081-3
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno: Paido, 1996. ISBN 80 85931 15X
HORKÁ, H. Výchova pro 21. století. Brno : Paido, 2000. 127 s. ISBN 80-85931-85-0.
NOVÁK, J., SLAVÍK, J. Počítač jako pomocník učitele: efektivní práce s informacemi ve škole. 1. vyd. Praha: Portál, 1997. ISBN 8071781495.
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-569-8.
SOKOLOWSKY P., ŠEDIVÁ Z. Multimédia: současnost budoucnosti. Praha: Unis, 1994. 204 s. ISBN 80-7169-081-3