Cílem této diplomové práce bylo vypracovat inovační projekt ve společnosti XY, s.r.o. Inovační projekt je zaměřen na rozšíření výrobkového portfolia vybrané společnosti. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části diplomové práce je zpracována literární rešerše z české i zahraniční odborné literatury týkající se problematiky inovací, inovačního procesu, studie proveditelnosti, analýzy podnikatelského prostředí a ekonomické efektivnosti inovačního projektu. Praktická část diplomové práce je rozdělena na část analytickou a projektovou. V analytické části je představena zkoumaná firma XY, s.r.o. a provedena analýza podnikatelského prostředí a výrobkového portfolia zkoumané firmy. Na základě provedených analýz je zpracován komplexní projekt navržené výrobkové inovace včetně nákladové a rizikové analýzy a zhodnocení ekonomické efektivnosti inovačního projektu.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis was processing of an innovation project in company XY, Ltd. The innovation project is focused on expanding the product portfolio in the selected company. The thesis is divided into theoretical and practical part. In the first part of this thesis is processed a review of Czech and foreign literature related to the issues of innovation, the innovation process, feasibility studies, analysis of the business environment and economic efficiency of the innovation project. The practical part is divided into an analytical part and a project part. In the analytical part is presented selected company XY, Ltd. and is analyzed the business environment and the product portfolio of the company XY, Ltd. Based on the analyzes was prepared complex project including designed product innovation, the cost and risk analysis and evaluation of the economic efficiency of the innovation project.
organic farming, organic food, innovation, analysis of the business environment, product innovation, innovation project, product portfolio
Rozsah průvodní práce
164 s. (217 301 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce bylo vypracovat inovační projekt ve společnosti XY, s.r.o. Inovační projekt je zaměřen na rozšíření výrobkového portfolia vybrané společnosti. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části diplomové práce je zpracována literární rešerše z české i zahraniční odborné literatury týkající se problematiky inovací, inovačního procesu, studie proveditelnosti, analýzy podnikatelského prostředí a ekonomické efektivnosti inovačního projektu. Praktická část diplomové práce je rozdělena na část analytickou a projektovou. V analytické části je představena zkoumaná firma XY, s.r.o. a provedena analýza podnikatelského prostředí a výrobkového portfolia zkoumané firmy. Na základě provedených analýz je zpracován komplexní projekt navržené výrobkové inovace včetně nákladové a rizikové analýzy a zhodnocení ekonomické efektivnosti inovačního projektu.
Anotace v angličtině
The goal of this thesis was processing of an innovation project in company XY, Ltd. The innovation project is focused on expanding the product portfolio in the selected company. The thesis is divided into theoretical and practical part. In the first part of this thesis is processed a review of Czech and foreign literature related to the issues of innovation, the innovation process, feasibility studies, analysis of the business environment and economic efficiency of the innovation project. The practical part is divided into an analytical part and a project part. In the analytical part is presented selected company XY, Ltd. and is analyzed the business environment and the product portfolio of the company XY, Ltd. Based on the analyzes was prepared complex project including designed product innovation, the cost and risk analysis and evaluation of the economic efficiency of the innovation project.
organic farming, organic food, innovation, analysis of the business environment, product innovation, innovation project, product portfolio
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretický přehled týkající se problematiky inovací.
Praktická část
Analyzujte současný stav podnikatelského prostředí a výrobkového portfolia vybraného podniku.
Vypracujte projekt výrobkové inovace ve vybraném podniku.
Proveďte nákladové a rizikové zhodnocení daného projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů a zpracujte teoretický přehled týkající se problematiky inovací.
Praktická část
Analyzujte současný stav podnikatelského prostředí a výrobkového portfolia vybraného podniku.
Vypracujte projekt výrobkové inovace ve vybraném podniku.
Proveďte nákladové a rizikové zhodnocení daného projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FAGERBERG, Jan a David C. MOWERY. The Oxford handbook of innovation. Oxford: Oxford University Press, 2006, 656 s. ISBN 01-992-8680-9.
GOFFIN, Keith a Rick MITCHELL. Innovation management: strategy and implementation using the pentathlon framework. New York: Palgrave Macmillan, 2005, 409 p. ISBN 14-039-1260-2.
PITRA, Zbyněk. Management inovačních aktivit. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2006, 438 s. ISBN 80-869-4610-X.
TIDD, Joseph, John BESSANT a Keith PAVITT. Řízení inovací: zavádění technologických, tržních a organizačních změn. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007, 549 s. Praxe manažera (Computer Press). ISBN 978-80-251-1466-7.
VLČEK, Radim. Strategie hodnotových inovací: tvorba, rozvoj a měřitelnost inovací. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 196 s. ISBN 978-80-7431-048-5.
Seznam doporučené literatury
FAGERBERG, Jan a David C. MOWERY. The Oxford handbook of innovation. Oxford: Oxford University Press, 2006, 656 s. ISBN 01-992-8680-9.
GOFFIN, Keith a Rick MITCHELL. Innovation management: strategy and implementation using the pentathlon framework. New York: Palgrave Macmillan, 2005, 409 p. ISBN 14-039-1260-2.
PITRA, Zbyněk. Management inovačních aktivit. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2006, 438 s. ISBN 80-869-4610-X.
TIDD, Joseph, John BESSANT a Keith PAVITT. Řízení inovací: zavádění technologických, tržních a organizačních změn. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007, 549 s. Praxe manažera (Computer Press). ISBN 978-80-251-1466-7.
VLČEK, Radim. Strategie hodnotových inovací: tvorba, rozvoj a měřitelnost inovací. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2011, 196 s. ISBN 978-80-7431-048-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VP (26 b.): Ing. Juřičková, Ph.D.
OP (27 b.): Ing. Kupcová:
Proč byla k doplnění sortimentu právě zvolena kombinace zelené kávy a citrónové trávy? Zodpovězeno zcela.
Celkové předpokládané náklady inovačního procesu jsou vysoké, doba návratnosti dlouhá vzhledem k zaměření na jeden inovativní výrobek. Je uváděná marže resp. zisk dostačující k zajištění návratnosti? V jaké míře je možné její navýšení? A proč? Zodpovězeno zcela.
Doplňující otázky: prof. Ondrčka:
Není označení citrónová tráva na škodu samotnému výrobku? Zodpovězeno zcela.
Firma je orientovaná pouze na prodej sypaného čaje nebo má ve své nabídce i čaj ve formě nálevových sáčků? Zodpovězeno zcela.
Co jste ze západní zahraniční literatury použila do své práce? Zodpovězeno zcela.
doc. Tučková:
Na jak dlouho počítáte s touto inovací? Zodpovězeno zcela.
Za jak dlouho Vám vyšla návratnost investice? Zodpovězeno zcela.
Vedení společnosti se už setkalo s inovacemi? Zodpovězeno zcela.
Máte tu zkušenost, že je doba návratnosti tři roky? Zodpovězeno zcela.
Ing. Svěrák:
Ve své prezentaci jste používala termín BIO, dokázala byste vysvětlit, v čem spočívá význam označení výrobku jako BIO? Zodpovězeno zcela.