Práce se zaměřuje na oblast spolupráce školy a rodiny, s cílem poskytnout základní přehled stávající situace ve školském systému ČR, v kontextu s postavením rodičů ve školských systémech zemí Evropské unie. Praktická část je prezentována vlastním dotazníkovým průzkumem mezi rodiči žáků ZŠ, analýzou jeho výsledků ve vazbě na obdobné průzkumy realizované mezi rodiči a učiteli na ZŠ i zkušenost českých rodičů se základním školstvím v zahraničí.
Anotace v angličtině
Essay is focused on partnership between school and family, with the aim to provided basic overview of current situation in education in Czech Republic with connection of role the parents in education of European Community. Practical part are presented by the field survey of parents, and interpreting of opinions based on analogous surveys from abroad.
Klíčová slova
Spolupráce rodiny a školy, školský systém, angažovanost rodičů, role rodičů, práva rodičů, postavení rodičů, rodičovská asociace, zastoupení rodičů, participační orgány s účastí rodičů, vzdělávání rodičů, vzdělávací systém, dotazníkový průzkum.
Klíčová slova v angličtině
Family-school partnership, Education system, Parents involvement, Role of parents, Parental rights, Place of parents, Parent Association, Procuration of parents, Education of parents, Field survey.
Rozsah průvodní práce
50
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zaměřuje na oblast spolupráce školy a rodiny, s cílem poskytnout základní přehled stávající situace ve školském systému ČR, v kontextu s postavením rodičů ve školských systémech zemí Evropské unie. Praktická část je prezentována vlastním dotazníkovým průzkumem mezi rodiči žáků ZŠ, analýzou jeho výsledků ve vazbě na obdobné průzkumy realizované mezi rodiči a učiteli na ZŠ i zkušenost českých rodičů se základním školstvím v zahraničí.
Anotace v angličtině
Essay is focused on partnership between school and family, with the aim to provided basic overview of current situation in education in Czech Republic with connection of role the parents in education of European Community. Practical part are presented by the field survey of parents, and interpreting of opinions based on analogous surveys from abroad.
Klíčová slova
Spolupráce rodiny a školy, školský systém, angažovanost rodičů, role rodičů, práva rodičů, postavení rodičů, rodičovská asociace, zastoupení rodičů, participační orgány s účastí rodičů, vzdělávání rodičů, vzdělávací systém, dotazníkový průzkum.
Klíčová slova v angličtině
Family-school partnership, Education system, Parents involvement, Role of parents, Parental rights, Place of parents, Parent Association, Procuration of parents, Education of parents, Field survey.
Zásady pro vypracování
1. Úvod - teoretická východiska práce
2. Charakteristika vlastního výzkumu a sběru dat
3. Interpretace získaných údajů v kontextu se závěry uváděnými v odb. literatuře, publikovaných výzkumných pracích a studiích
Zásady pro vypracování
1. Úvod - teoretická východiska práce
2. Charakteristika vlastního výzkumu a sběru dat
3. Interpretace získaných údajů v kontextu se závěry uváděnými v odb. literatuře, publikovaných výzkumných pracích a studiích
Seznam doporučené literatury
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Portál, 2004. 240 s. ISBN 80-7178-888-0
HUNTEROVÁ,M. Účinné vyučování v kostce. Portál, 1999. 112 s. ISBN 80-7178-220-3
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Portál 1997. 147 s. ISBN 80-7178-167-3.
Kolektiv autorů. Efektivní učení ve škole. Portál 1994. 136 s. ISBN 80-7178-556-3.
KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Portál 2004. 154 s, ISBN 80-7178-965-8.
SPILKOVÁ, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Portál 2005. 312 s. ISBN 80-7178-912-9.
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Portál 1999. 190 s. ISBN 80-7178-262-9.
Seznam doporučené literatury
HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Portál, 2004. 240 s. ISBN 80-7178-888-0
HUNTEROVÁ,M. Účinné vyučování v kostce. Portál, 1999. 112 s. ISBN 80-7178-220-3
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Portál 1997. 147 s. ISBN 80-7178-167-3.
Kolektiv autorů. Efektivní učení ve škole. Portál 1994. 136 s. ISBN 80-7178-556-3.
KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Portál 2004. 154 s, ISBN 80-7178-965-8.
SPILKOVÁ, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Portál 2005. 312 s. ISBN 80-7178-912-9.
SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Portál 1999. 190 s. ISBN 80-7178-262-9.