Cílem této práce je vytvořit projekt poznávacího zájezdu pro české turisty do Slovinska. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou definovány a zpracovány poznatky o cestovním ruchu, jeho dopadech a klasifikace cestovního ruchu. Součástí teoretické části je také definování cestovních kanceláří a agentur z hlediska jejich funkcí a právní rámec, který podnikání těchto subjektů upravuje. V práci je dále vymezení zájezdové činnosti a popis významných segmentů z hlediska cestovního ruchu. Analytická část je věnována analýze činitelů rozvoje cestovního ruchu, analýze nabídky a poptávky po poznávacích zájezdech do Slovinska a SWOT analýze Slovinska z hlediska cestovního ruchu. V projektové části je zpracována časová analýza projektu, program s časovým harmonogramem zájezdu a nákladová a riziková analýza.
Annotation in English
The main aim of this thesis is The Excursion Tour Project for Czech Tourists to Slovenia. The work is divided into theoretical and practical parts. Knowledge about tourism is de-fined and elaborated in the theoretical part with its impacts and classification of tourism. The first part also contains a description of travel agencies in terms of their functions and its legislation. The paper also defines touring activities and description of the important segments of tourism. Analytical part is devoted to analysis of the factors affecting the development of tourism, to analysis of supply and demand and to SWOT analysis of Slovenia tourism. The project part consists of tour itinerary, cost analysis, time analysis and risk analysis.
Cílem této práce je vytvořit projekt poznávacího zájezdu pro české turisty do Slovinska. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou definovány a zpracovány poznatky o cestovním ruchu, jeho dopadech a klasifikace cestovního ruchu. Součástí teoretické části je také definování cestovních kanceláří a agentur z hlediska jejich funkcí a právní rámec, který podnikání těchto subjektů upravuje. V práci je dále vymezení zájezdové činnosti a popis významných segmentů z hlediska cestovního ruchu. Analytická část je věnována analýze činitelů rozvoje cestovního ruchu, analýze nabídky a poptávky po poznávacích zájezdech do Slovinska a SWOT analýze Slovinska z hlediska cestovního ruchu. V projektové části je zpracována časová analýza projektu, program s časovým harmonogramem zájezdu a nákladová a riziková analýza.
Annotation in English
The main aim of this thesis is The Excursion Tour Project for Czech Tourists to Slovenia. The work is divided into theoretical and practical parts. Knowledge about tourism is de-fined and elaborated in the theoretical part with its impacts and classification of tourism. The first part also contains a description of travel agencies in terms of their functions and its legislation. The paper also defines touring activities and description of the important segments of tourism. Analytical part is devoted to analysis of the factors affecting the development of tourism, to analysis of supply and demand and to SWOT analysis of Slovenia tourism. The project part consists of tour itinerary, cost analysis, time analysis and risk analysis.
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě kritické literární rešerše charakterizujte oblast cestovního ruchu s akcentem na cestovní kanceláře.
Praktická část
Proveďte analýzu výchozích podmínek ve Slovinsku pro vytvoření zájezdu.
Analyzujte současný stav poptávky a nabídky poznávacích zájezdů zaměřených na Slovinsko v České republice.
Zpracujte a vytvořte projekt poznávacího zájezdu do Slovinska.
Závěr
Research Plan
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě kritické literární rešerše charakterizujte oblast cestovního ruchu s akcentem na cestovní kanceláře.
Praktická část
Proveďte analýzu výchozích podmínek ve Slovinsku pro vytvoření zájezdu.
Analyzujte současný stav poptávky a nabídky poznávacích zájezdů zaměřených na Slovinsko v České republice.
Zpracujte a vytvořte projekt poznávacího zájezdu do Slovinska.
Závěr
Recommended resources
GOELDNER, Charles R. a J. R. Brent RITCHIE. Tourism: principles, practices, philosophies. 9 edt. Hoboken, N. J.: John Wiley, 2009, 624 s. ISBN 9780470084595.
HOLLOWAY, Christopher a Claire HUMPHREYS. The business of tourism. 8th ed. Harlow, England: Financial Times/Prentice Hall, 2009, 776 s. ISBN 978-0-273-71710-2.
KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 207 s. ISBN 978-80-247-4603-6.
PALATKOVÁ, Monika. Management cestovních kanceláří a agentur. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 217 s. ISBN 978-80-247-3751-5.
PALATKOVÁ, Monika a Jitka ZICHOVÁ. Ekonomika turismu: turismus České republiky. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 262 s. ISBN 978-80-247-3643-3.
Recommended resources
GOELDNER, Charles R. a J. R. Brent RITCHIE. Tourism: principles, practices, philosophies. 9 edt. Hoboken, N. J.: John Wiley, 2009, 624 s. ISBN 9780470084595.
HOLLOWAY, Christopher a Claire HUMPHREYS. The business of tourism. 8th ed. Harlow, England: Financial Times/Prentice Hall, 2009, 776 s. ISBN 978-0-273-71710-2.
KOTÍKOVÁ, Halina. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 207 s. ISBN 978-80-247-4603-6.
PALATKOVÁ, Monika. Management cestovních kanceláří a agentur. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 217 s. ISBN 978-80-247-3751-5.
PALATKOVÁ, Monika a Jitka ZICHOVÁ. Ekonomika turismu: turismus České republiky. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 262 s. ISBN 978-80-247-3643-3.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
illustrations, maps, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
VP (22 b.): doc. Tučková:
Na str. 61 charakterizujte aktivního seniora, dokážete odhadnout jejich procentní podíl ve společnosti? A tudíž následně význam pro CR? Zodpovězeno zcela.
OP (29 b.): Ing. Jurigová:
S jakými problémy se během realizace zájezdu pro tuto cílovou skupinu 55+ můžete setkat a jaké by byly případné opatření? Zodpovězeno zcela. Proč si myslíte, že je slovinský trh atraktivní právě pro české turisty v této cílové skupině 55+? Zodpovězeno zcela.
Doplňující otázky: Ing. Slinták, Ph.D.:
Máte zpracovanou nějakou marketingovou strategii ve Vaší práci, a to v tom smyslu, že se budete zaměřovat pouze na skupinu 55+ či i na jinou skupinu? Jak jste k tomu přistupovala ve Vaší práci? Zodpovězeno zcela.