Cílem práce je posoudit vhodnost vybrané učebnice pro výuku ekonomických předmětů ve SŠP a VOŠ ve Zlíně. Teoretická část práce je věnována vysvětlení faktorů ovlivňujících využití učebnice při prezentaci učiva a při řízení a organizaci učení a vyučování. V analytické části je provedeno měření didaktické vybavenosti učebnice metodou J. Průchy a měření obtížnosti textu komplexní mírou obtížnosti (Nestlerová-Průcha-Pluskal). Dále je uvedeno hodnocení žáků a vyučujících, kteří s učebnicí pracují při výuce odborných ekonomických předmětů na střední škole.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to judge suitability of the chosen textbook for classes of economic subjects at Secondary Business School and Higher Business School in Zlín. The theoretical part of the thesis is dedicated to explanation of factors that influence exploitation of the textbook during the presentation of the subject matter and during the organisation of les-sons. In the analytical part the measurement of didactic facilities of the textbook is done by the method of J. Průcha and the measurement of the difficulty of the text by the complex rate of difficulty (Nestlerová-Průcha-Pluskal). Then there is the evaluation of students and teachers who work with the textbook during special economic subjects at the secondary school.
textbook, didactic facility of textbooks, difficulty of the text, evaluation of textbooks, complex rate of difficulty
Rozsah průvodní práce
52 s., 7 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je posoudit vhodnost vybrané učebnice pro výuku ekonomických předmětů ve SŠP a VOŠ ve Zlíně. Teoretická část práce je věnována vysvětlení faktorů ovlivňujících využití učebnice při prezentaci učiva a při řízení a organizaci učení a vyučování. V analytické části je provedeno měření didaktické vybavenosti učebnice metodou J. Průchy a měření obtížnosti textu komplexní mírou obtížnosti (Nestlerová-Průcha-Pluskal). Dále je uvedeno hodnocení žáků a vyučujících, kteří s učebnicí pracují při výuce odborných ekonomických předmětů na střední škole.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to judge suitability of the chosen textbook for classes of economic subjects at Secondary Business School and Higher Business School in Zlín. The theoretical part of the thesis is dedicated to explanation of factors that influence exploitation of the textbook during the presentation of the subject matter and during the organisation of les-sons. In the analytical part the measurement of didactic facilities of the textbook is done by the method of J. Průcha and the measurement of the difficulty of the text by the complex rate of difficulty (Nestlerová-Průcha-Pluskal). Then there is the evaluation of students and teachers who work with the textbook during special economic subjects at the secondary school.
textbook, didactic facility of textbooks, difficulty of the text, evaluation of textbooks, complex rate of difficulty
Zásady pro vypracování
1. Vymezení cílů bakalářské práce
2. Charakteristika učebnice jako didaktického prostředku
3. Kritéria pro hodnocení učebního textu v návaznosti na požadavky MŠMT pro udělení schvalovací doložky
4. Analýza vybraného učebního textu
5. Zhodnocení výsledků analýzy textu
Zásady pro vypracování
1. Vymezení cílů bakalářské práce
2. Charakteristika učebnice jako didaktického prostředku
3. Kritéria pro hodnocení učebního textu v návaznosti na požadavky MŠMT pro udělení schvalovací doložky
4. Analýza vybraného učebního textu
5. Zhodnocení výsledků analýzy textu
Seznam doporučené literatury
Průcha, J.: Moderní pedagogika, Praha, Portál 2002
Kalhous, Z., Pbst, O.: Školní didaktika, Praha, Portál 2002
Drahovzal, J., Kilián, O., Kohoutek, R.: Didaktika odborných předmětů, Brno, Paido 1997
Fontana, D.: Psychologie ve školní praxi, Praha, Portál 1997
Seznam doporučené literatury
Průcha, J.: Moderní pedagogika, Praha, Portál 2002
Kalhous, Z., Pbst, O.: Školní didaktika, Praha, Portál 2002
Drahovzal, J., Kilián, O., Kohoutek, R.: Didaktika odborných předmětů, Brno, Paido 1997
Fontana, D.: Psychologie ve školní praxi, Praha, Portál 1997