Bakalářská práce je zaměřena na obecnou míru nezaměstnanosti v České republice s užším zaměřením na nezaměstnanost absolventů středních škol. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy týkající se trhu práce, zaměstnanosti, nezaměstnanosti, definice absolventů a studentů středních škol, jednotlivé kategorie vzdělání, druhy středních škol a skupiny povolání. Praktická část se zabývá celkovou nezaměstnaností v České republice v porovnání s Evropskou unií, nezaměstnaností absolventů středních škol a dále pak analýzou profesní orientace studentů středních škol v jednotlivých krajích České republiky.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on general rate of unemployment of high school absolvent's in the Czech Republic. Its theoretical part is concentrated on describing terms like labor market, employment, unemployment, high school students and leavers, different kinds of educa-tion, high school categories, and classes of employment. Its practical part brings insights to general rate of unemployment in the Czech Republic in comparison with the European Union, unemployment rate of high school absolvent's and also analyzes students´ profes-sional inclinations in different regions of the Czech Republic.
Klíčová slova
trh práce, zaměstnanost, nezaměstnanost, absolvent, student, kategorie vzdělání, profesní vyhraněnost
Klíčová slova v angličtině
labor market, employment, unemployment, graduate, student, category, education, professional definition
Rozsah průvodní práce
73 s. (97 691 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na obecnou míru nezaměstnanosti v České republice s užším zaměřením na nezaměstnanost absolventů středních škol. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy týkající se trhu práce, zaměstnanosti, nezaměstnanosti, definice absolventů a studentů středních škol, jednotlivé kategorie vzdělání, druhy středních škol a skupiny povolání. Praktická část se zabývá celkovou nezaměstnaností v České republice v porovnání s Evropskou unií, nezaměstnaností absolventů středních škol a dále pak analýzou profesní orientace studentů středních škol v jednotlivých krajích České republiky.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on general rate of unemployment of high school absolvent's in the Czech Republic. Its theoretical part is concentrated on describing terms like labor market, employment, unemployment, high school students and leavers, different kinds of educa-tion, high school categories, and classes of employment. Its practical part brings insights to general rate of unemployment in the Czech Republic in comparison with the European Union, unemployment rate of high school absolvent's and also analyzes students´ profes-sional inclinations in different regions of the Czech Republic.
Klíčová slova
trh práce, zaměstnanost, nezaměstnanost, absolvent, student, kategorie vzdělání, profesní vyhraněnost
Klíčová slova v angličtině
labor market, employment, unemployment, graduate, student, category, education, professional definition
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte rozbor literárních pramenů k danému tématu.
Praktická část
Analyzujte vývoj nezaměstnanosti absolventů středních škol České Republiky a proveďte komparaci jejich profesní orientace v souladu s vývojovými trendy na českém trhu práce.
Formulujte závěry a doporučení pro oblast uplatnění absolventů středních škol na trhu práce.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte rozbor literárních pramenů k danému tématu.
Praktická část
Analyzujte vývoj nezaměstnanosti absolventů středních škol České Republiky a proveďte komparaci jejich profesní orientace v souladu s vývojovými trendy na českém trhu práce.
Formulujte závěry a doporučení pro oblast uplatnění absolventů středních škol na trhu práce.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BUCHTOVÁ, Božena. Nezaměstnanost: psychologický, ekonomický a sociální problém. Vyd. 1. Praha: Grada, 2002, 236 s. ISBN 80-247-9006-8.
BUCHTOVÁ, Božena, Josef ŠMAJS a Zdeněk BOLELOUCKÝ. Nezaměstnanost. 2., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2013, 187 s. ISBN 978-80-247-4282-3.
ESTER, Peter. Innovating European labour markets: dynamics and perspectives. Cheltenham: Edward Elgar, c2008, xiv, 354 s. ISBN 978-1-84844-007-4.
MAREŠ, Petr. Nezaměstnanost jako sociální problém. Vyd. 3., upr. Praha: Sociologické nakladatelství, 2002, 172 s. ISBN 80-86429-08-3.
Seznam doporučené literatury
BUCHTOVÁ, Božena. Nezaměstnanost: psychologický, ekonomický a sociální problém. Vyd. 1. Praha: Grada, 2002, 236 s. ISBN 80-247-9006-8.
BUCHTOVÁ, Božena, Josef ŠMAJS a Zdeněk BOLELOUCKÝ. Nezaměstnanost. 2., přeprac. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2013, 187 s. ISBN 978-80-247-4282-3.
ESTER, Peter. Innovating European labour markets: dynamics and perspectives. Cheltenham: Edward Elgar, c2008, xiv, 354 s. ISBN 978-1-84844-007-4.
MAREŠ, Petr. Nezaměstnanost jako sociální problém. Vyd. 3., upr. Praha: Sociologické nakladatelství, 2002, 172 s. ISBN 80-86429-08-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce doc. Ing. Zuzana Dohnalová Ph.D. - 28 bodů
Oponent práce Ing. Kamil Dobeš Ph.D. - 22 bodů
Na straně 51 počítáte profesní vyhraněnost respondentů s výsledkem 3,4 studentů. Je uvedená jednotka student'' opravdu správně? ZODPOVĚZENO ZCELA
Z výsledků jste uvedla závěr, že studenti jsou profesně vyhraněni. Zkoumala jste i rozptyl odpovědí mezi základní profesní kategorie? Je možné říci, že student, který např. uvedl pouze tři profese - lékař, strojař, kuchař - je profesně vyhrazený? ZODPOVĚZENO ZCELA
Prof. Ing. Ján Provazník CSc.: Ptala jste se na důvod u studentů, kteří uvedli, že nechtějí pracovat? ZODPOVĚZENO ZCELA Pozn. Ing. Kamil Dobeš Ph.D. ke grafům v prezentaci, kde graf nedává celek 100 %.