Cílem této bakalářské práce je provést důkladnou analýzu trhu specifických fotografických služeb, konkrétně se zaměřením na fotografování psů. Následně formulovat závěry vyplý-vající z analýzy a doporučení pro fotografy s tímto zaměřením. Teoretická část obsahuje shrnutí dostupné literatury na danou problematiku. Praktická část byla řešena pomocí dotazníkového šetření, interview a výzkumu konkurence v online prostředí. Provedeným výzkumem byla zjištěna aktuální situace na trhu jak z hlediska makroprostředí, tak z hlediska mikroprostředí. Provedeným výzkumem byla zejména zjištěna konkurence na trhu a byla definována cílová skupina zákazníků. Hlavním výsledkem této práce jsou doporučení pro stávající fotografy se zaměřením na focení psů a pro potenciální fotografy, kteří zvažují působení v tomto oboru. Výsledky této práce umožňují fotografům lepší orientaci na trhu fotografických služeb.
Anotace v angličtině
The aim of this Bachelor Thesis is to carry out thorough analysis of market of specific photo services, with main focus on dogs photo shooting, and subsequently to derive particular conclusions and recommendations for photographers with similar focus. Theoretical part examines available literature on the topic. Practical part is then worked out through surveys, interviews and research in online environment. Findings of the research summarize current market situation from both macro and microenvironment perspective. Research particularly focuses on competitive situation in the market and target customer groups understanding. Main outcomes of this thesis are recommendations for both existing photographers with focus on dogs photo shooting and photographers considering entering this business field. Findings of this thesis also enable photographers to fully understand market of photography services.
Cílem této bakalářské práce je provést důkladnou analýzu trhu specifických fotografických služeb, konkrétně se zaměřením na fotografování psů. Následně formulovat závěry vyplý-vající z analýzy a doporučení pro fotografy s tímto zaměřením. Teoretická část obsahuje shrnutí dostupné literatury na danou problematiku. Praktická část byla řešena pomocí dotazníkového šetření, interview a výzkumu konkurence v online prostředí. Provedeným výzkumem byla zjištěna aktuální situace na trhu jak z hlediska makroprostředí, tak z hlediska mikroprostředí. Provedeným výzkumem byla zejména zjištěna konkurence na trhu a byla definována cílová skupina zákazníků. Hlavním výsledkem této práce jsou doporučení pro stávající fotografy se zaměřením na focení psů a pro potenciální fotografy, kteří zvažují působení v tomto oboru. Výsledky této práce umožňují fotografům lepší orientaci na trhu fotografických služeb.
Anotace v angličtině
The aim of this Bachelor Thesis is to carry out thorough analysis of market of specific photo services, with main focus on dogs photo shooting, and subsequently to derive particular conclusions and recommendations for photographers with similar focus. Theoretical part examines available literature on the topic. Practical part is then worked out through surveys, interviews and research in online environment. Findings of the research summarize current market situation from both macro and microenvironment perspective. Research particularly focuses on competitive situation in the market and target customer groups understanding. Main outcomes of this thesis are recommendations for both existing photographers with focus on dogs photo shooting and photographers considering entering this business field. Findings of this thesis also enable photographers to fully understand market of photography services.
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Definujte teoretické předpoklady nezbytné pro praktickou část.
Zhodnoťte dostupné zdroje na dané téma.
Praktická část
Analyzujte trh se specifickými fotografickými službami.
Prezentujte a vyhodnoťte výsledky analýz.
Krátce sestavte specifikaci trhu na základě výsledků analýz.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Definujte teoretické předpoklady nezbytné pro praktickou část.
Zhodnoťte dostupné zdroje na dané téma.
Praktická část
Analyzujte trh se specifickými fotografickými službami.
Prezentujte a vyhodnoťte výsledky analýz.
Krátce sestavte specifikaci trhu na základě výsledků analýz.
Závěr
Seznam doporučené literatury
GRASSEOVÁ, Monika, Radek DUBEC a David ŘEHÁK. Analýza podniku v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. 2. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 325 s. ISBN 978-80-265-0032-2.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
JOHNSON, Gerry, Kevan SCHOLES a Richard WHITTINGTON. Exploring corporate strategy. 8th ed. Harlow: FT Prentice Hall, 2008, 891 s. ISBN 9780273711926.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Seznam doporučené literatury
GRASSEOVÁ, Monika, Radek DUBEC a David ŘEHÁK. Analýza podniku v rukou manažera: 33 nejpoužívanějších metod strategického řízení. 2. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 325 s. ISBN 978-80-265-0032-2.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
JOHNSON, Gerry, Kevan SCHOLES a Richard WHITTINGTON. Exploring corporate strategy. 8th ed. Harlow: FT Prentice Hall, 2008, 891 s. ISBN 9780273711926.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
vedoucí BP: dr. Kramoliš: 24b:
Jaký, dle Vašeho zjištění, očekáváte vývoj trendu v trhu u fotografování domácích mazlíčků v ČR? Zodpovězeno zcela.
oponent BP: doc. Dohnalová: 21b:
Jaké důvody vedly k výběru daného tématu? Zodpovězeno zcela. Z jakých zdrojů informací a jakým způsobem byla sestavena analýza SWOT? Zodpovězeno zcela.
Je možné určit a hierarchicky seřadit faktory, které zásadním spůsobem ovlivňují poptávku při výběru fotografických služeb psů? Zodpovězeno zcela.