Informace o kvalifikační práci Návrh produktu pro Lázně Luhačovice, a.s. odpovídající trendům dovolené pro aktivní klienty v rakouských lázeňských zařízeních
Záměrem diplomové práce je prezentovat projekt tvorby balíčku služeb v Lázních Luhačovice, a.s., který bude zaměřen na dosud neoslovené spektrum potenciálních klientů. Pro identifikaci této skupiny využiji rakouský trh. V teoretické části shrnuji informace a postupy získané nastudováním odborné literatury zaměřené na marketingový mix, analytické metody a projektové řízení, které dále využívám v analytické části. V analytické části se zaměřuji na vymezení pojmů z cestovního ruchu a lázeňství, vyhodnocuji současnou situaci Lázní Luhačovice, a.s. a jejich portfolio služeb. Následně zkoumám produkty na trhu rakouského lázeňství. Pro lepší nastavení zvoleného produktu analyzuji také nelázeňskou sféru českého trhu. Toto vyhodnocení slouží jako podklad pro vytvoření obdobného produktu pro Lázně Luhačovice, a.s. v projektové části s využitím metody logického rámce, časové analýzy a analýzy rizik.
Anotace v angličtině
The aim of this dissertation is to present the project of creating service packages in Luhačovice Spa, a. s., which is focused on a new group of potential clients. To identify this group, the Austrian market serves as an example. In the theoretical section, I summarize the knowledge and methods, obtained by the study of academic sources focused on marketing mix, tourism, spas, methods of analysis and project management, which I further use in the analytical part. The analytical unit evaluates the current situation of Lázně Luhačovice, a.s. and its product portfolio. Subsequently, the products of the Austrian spa industry market are assessed. For better optimization of the selected product I also analyze the Czech market outside the spa industry. This evaluation serves as a basis for creating a similar product for Luhačovice Spa a. s. in the project part, using logframe, timing analysis and risk analysis.
Klíčová slova
Lázeňství, cestovní ruch, produkt, trend, Rakousko, aktivní klient, marketingový mix, SWOT analýza, BCG matice, Porterův model pěti konkurenčních sil, logický rámec, analýza rizik
Záměrem diplomové práce je prezentovat projekt tvorby balíčku služeb v Lázních Luhačovice, a.s., který bude zaměřen na dosud neoslovené spektrum potenciálních klientů. Pro identifikaci této skupiny využiji rakouský trh. V teoretické části shrnuji informace a postupy získané nastudováním odborné literatury zaměřené na marketingový mix, analytické metody a projektové řízení, které dále využívám v analytické části. V analytické části se zaměřuji na vymezení pojmů z cestovního ruchu a lázeňství, vyhodnocuji současnou situaci Lázní Luhačovice, a.s. a jejich portfolio služeb. Následně zkoumám produkty na trhu rakouského lázeňství. Pro lepší nastavení zvoleného produktu analyzuji také nelázeňskou sféru českého trhu. Toto vyhodnocení slouží jako podklad pro vytvoření obdobného produktu pro Lázně Luhačovice, a.s. v projektové části s využitím metody logického rámce, časové analýzy a analýzy rizik.
Anotace v angličtině
The aim of this dissertation is to present the project of creating service packages in Luhačovice Spa, a. s., which is focused on a new group of potential clients. To identify this group, the Austrian market serves as an example. In the theoretical section, I summarize the knowledge and methods, obtained by the study of academic sources focused on marketing mix, tourism, spas, methods of analysis and project management, which I further use in the analytical part. The analytical unit evaluates the current situation of Lázně Luhačovice, a.s. and its product portfolio. Subsequently, the products of the Austrian spa industry market are assessed. For better optimization of the selected product I also analyze the Czech market outside the spa industry. This evaluation serves as a basis for creating a similar product for Luhačovice Spa a. s. in the project part, using logframe, timing analysis and risk analysis.
Klíčová slova
Lázeňství, cestovní ruch, produkt, trend, Rakousko, aktivní klient, marketingový mix, SWOT analýza, BCG matice, Porterův model pěti konkurenčních sil, logický rámec, analýza rizik
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
V systematickém přehledu prezentujte poznatky z marketingu, hodnocení produktového portfolia a tvorby projektu.
Aplikujte tyto teoretické poznatky na oblast lázeňství.
Praktická část
Popište a analyzujte současné trendy v nabídce rakouských lázní pro aktivní klienty a porovnejte s nabídkou Lázní Luhačovice a.s.
Vytvořte projekt odpovídající trendům dovolené pro aktivní klienty v rakouských lázních pro Lázně Luhačovice a.s.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
V systematickém přehledu prezentujte poznatky z marketingu, hodnocení produktového portfolia a tvorby projektu.
Aplikujte tyto teoretické poznatky na oblast lázeňství.
Praktická část
Popište a analyzujte současné trendy v nabídce rakouských lázní pro aktivní klienty a porovnejte s nabídkou Lázní Luhačovice a.s.
Vytvořte projekt odpovídající trendům dovolené pro aktivní klienty v rakouských lázních pro Lázně Luhačovice a.s.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BODEKER, Gerry a Marc COHEN. Understanding the Global Spa Industry: Spa Management. 1st ed. London: Routledge, 2008, 496 s. ISBN 9780750684644.
ELLIS, Susie. Trends in the Global Spa Industry. 1st ed. Amsterdam: Elsevier/Butterworth-Heinemann, 2008, s. 66-84. ISBN 9780750684644.
HAGUE, Paul N. Průzkum trhu: příprava, výběr vhodných metod, provedení, interpretace získaných údajů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 234 s. ISBN 80-7226-917-8.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
SMITH, Melanie a László PUCZKÓ. Health, tourism and hospitality: spas, wellness and medical travel. 2nd ed. London: Routledge, 2014, 508 s. ISBN 978-0-415-63865-4.
Seznam doporučené literatury
BODEKER, Gerry a Marc COHEN. Understanding the Global Spa Industry: Spa Management. 1st ed. London: Routledge, 2008, 496 s. ISBN 9780750684644.
ELLIS, Susie. Trends in the Global Spa Industry. 1st ed. Amsterdam: Elsevier/Butterworth-Heinemann, 2008, s. 66-84. ISBN 9780750684644.
HAGUE, Paul N. Průzkum trhu: příprava, výběr vhodných metod, provedení, interpretace získaných údajů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 234 s. ISBN 80-7226-917-8.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
SMITH, Melanie a László PUCZKÓ. Health, tourism and hospitality: spas, wellness and medical travel. 2nd ed. London: Routledge, 2014, 508 s. ISBN 978-0-415-63865-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jaká je perspektiva realizace projektu, řešeného touto DP? ZODPOVĚZENO ZCELA
OPONENT: Ing. Dědek, MBA, 27 b.
Vidíte možnost uplatnění tohoto produktu také na jiném trhu než v ČR? ZODPOVĚZENO ZCELA
V rámci zpracování podkladů pro Vaši diplomovou práci jste se zúčastnil veletrhu cestovního ruchu ve Vídni "Ferien-messe Wien" - myslíte si, že veletrhy mají i v této době (v době moderních komunikačních technologií) své místo v propagaci? ZODPOVĚZENO ZCELA
doc. Staňková:
Říkal jste, že při 15 osobách budete mít nulový zisk? V práci uvádíte něco jiného. Z formálního hlediska nemáte využity literární zdroje ze zásad práce a necitujete Harvardským způsobem. ZODPOVĚZENO ZCELA
dr. Otrusinová:
Kalkuloval jste cenu nějakým způsobem? Dokážete tedy říct, kolik bude tvořit zisk? Využil jste v práci výpočet bodu zvratu? ZODPOVĚZENO ZCELA
dr. Kramoliš:
Vy jste tedy řešil více stranu nabídky než poptávky? Bral jste v potaz rozdílnou životní úroveň mezi ČR a Rakouskem? Máte někde uvedenou grafickou podobu BCG matice? ZODPOVĚZENO ZCELA