Diplomová práce se zabývá dalším vzděláváním zaměstnanců pracujících v sociálních službách, a to vzděláváním s konkrétní tématikou, kterou jsou práva seniorů. Teoretická část hovoří o lidských právech, stáří a stárnutí. Podrobně rozebírá strukturu zaměstnanců sociálních služeb a způsoby a možnosti jejich dalšího vzdělávání.
V praktické části je zpracovaná analýza týkající se potřeb dalšího vzdělávání zaměstnanců konkrétní organizace XY. Na základě výsledků analýzy je vytvořen projekt odborného vzdělávání, který sestává ze tří přednášek z oblasti práv seniorů. Součástí projektu je výběrové řízení na agenturu, která vzdělání zajistí, nákladová analýza a časový plán projektu.
Anotace v angličtině
This thesis addresses continuing education of employees in the social service industry. It focuses on education with specific themes, such as the rights of senior citizens. The theo-retical part consists of human rights, old age and ageing. It details the structure of social service employees who work with the elderly, and ways of continuing education for such employees.
The practical part analyzes the need for continuing education in an organization named XY. This specific program, consisting of three lectures on Senior Rights, was created from the results of said analysis. The project partially consists of a hiring process for an agency providing the education, cost and time analyses, and a final evaluation.
Klíčová slova
Vzdělávání, práva seniorů, zaměstnanci, sociální služby, uživatelé
Klíčová slova v angličtině
Education, the rights of senior citizens, employees , social services, users
Rozsah průvodní práce
85 s. (91 074 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá dalším vzděláváním zaměstnanců pracujících v sociálních službách, a to vzděláváním s konkrétní tématikou, kterou jsou práva seniorů. Teoretická část hovoří o lidských právech, stáří a stárnutí. Podrobně rozebírá strukturu zaměstnanců sociálních služeb a způsoby a možnosti jejich dalšího vzdělávání.
V praktické části je zpracovaná analýza týkající se potřeb dalšího vzdělávání zaměstnanců konkrétní organizace XY. Na základě výsledků analýzy je vytvořen projekt odborného vzdělávání, který sestává ze tří přednášek z oblasti práv seniorů. Součástí projektu je výběrové řízení na agenturu, která vzdělání zajistí, nákladová analýza a časový plán projektu.
Anotace v angličtině
This thesis addresses continuing education of employees in the social service industry. It focuses on education with specific themes, such as the rights of senior citizens. The theo-retical part consists of human rights, old age and ageing. It details the structure of social service employees who work with the elderly, and ways of continuing education for such employees.
The practical part analyzes the need for continuing education in an organization named XY. This specific program, consisting of three lectures on Senior Rights, was created from the results of said analysis. The project partially consists of a hiring process for an agency providing the education, cost and time analyses, and a final evaluation.
Klíčová slova
Vzdělávání, práva seniorů, zaměstnanci, sociální služby, uživatelé
Klíčová slova v angličtině
Education, the rights of senior citizens, employees , social services, users
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Vymezte základní pojmy z oblasti sociálních služeb a práva se zaměřením na péči o seniory.
Popište legislativu týkající se zaměstnanců v sociálních službách a jejich vzdělávání.
Praktická část
Analyzujte pomocí kvantitativního dotazníkového šetření potřebnost vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách v oblasti práv seniorů.
Na základě výsledků analýzy zpracujte projekt cyklu vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách.
Projekt podrobte nákladové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Vymezte základní pojmy z oblasti sociálních služeb a práva se zaměřením na péči o seniory.
Popište legislativu týkající se zaměstnanců v sociálních službách a jejich vzdělávání.
Praktická část
Analyzujte pomocí kvantitativního dotazníkového šetření potřebnost vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách v oblasti práv seniorů.
Na základě výsledků analýzy zpracujte projekt cyklu vzdělávání zaměstnanců v sociálních službách.
Projekt podrobte nákladové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BEAULIEU, Elise M. A guide for nursing home social workers. New York: Springer Publishing Company, 2002, 288 s. ISBN 0-8261-1533-0.
KOLDINSKÁ, Kristina. Sociální právo. Vyd. 2. V Praze: C.H. Beck, 2013, 191 s. ISBN 978-80-7400-474-2.
KREJČÍ, Jaroslav. Profesní vzdělávání v sociálních službách: zpráva o projektu. Vyd. 1. Praha: Naděje, 2011, 16 s. ISBN 978-80-86451-21-3.
LUKASOVÁ, Marie a Adéla HRADILOVÁ. Protection of Rights of Elderly People in Institutions, with an Emphasis on People Suffering from Dementia. 1. vyd. Brno: Kancelář veřejného ochránce práv, c2014, 128 s. ISBN 978-80-87949-03-0.
MALÍKOVÁ, Eva. Péče o seniory v pobytových socíálních [sic] zařízeních. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 328 s. ISBN 978-80-247-3148-3.
Seznam doporučené literatury
BEAULIEU, Elise M. A guide for nursing home social workers. New York: Springer Publishing Company, 2002, 288 s. ISBN 0-8261-1533-0.
KOLDINSKÁ, Kristina. Sociální právo. Vyd. 2. V Praze: C.H. Beck, 2013, 191 s. ISBN 978-80-7400-474-2.
KREJČÍ, Jaroslav. Profesní vzdělávání v sociálních službách: zpráva o projektu. Vyd. 1. Praha: Naděje, 2011, 16 s. ISBN 978-80-86451-21-3.
LUKASOVÁ, Marie a Adéla HRADILOVÁ. Protection of Rights of Elderly People in Institutions, with an Emphasis on People Suffering from Dementia. 1. vyd. Brno: Kancelář veřejného ochránce práv, c2014, 128 s. ISBN 978-80-87949-03-0.
MALÍKOVÁ, Eva. Péče o seniory v pobytových socíálních [sic] zařízeních. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 328 s. ISBN 978-80-247-3148-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: JUDr. Šnédar, 24b;
Na str. 70 uvádíte náklad na 1 přednášku 12 250 Kč. Není tento náklad příliš vysoký? Lze zhodnotit efekt daného vzdělávání? Pokud ano, jak? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
OPONENT: Ing. Seberová, 20b;
V kapitole 6.2 SWOT analýza vzdělávání zaměstnanců vybraného poskytovatele uvádí autorka jako příležitost možnost nalezení alternativního zdroje financování. Má autorka nějakou konkrétní představu? V kapitole 7.2.2.1 Matice priorit jsou aplikovány kritéria výběru a priorita při výběru. Jakým způsobem autorka prováděla konkrétní přiřazení priorit při výběru? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Dr. Horáková: Na začátku práce uvádíte cíle a metody práce, který je koncipován špatně. Není dodržena šablona, popisky, citace. Poskytuje organizace v současnosti vzdělávání pro své zaměstnance, jak je povinna ze zákona (uvedeno v teorii)? Prací tedy zefektivňujete, co už je zavedeno? V analytické části nemáte detailní popis dotazníkového šetření, jen jsou uvedeny grafy a popisy tabulek. SWOT analýza - z jaké stránky vychází příležitosti? Hypotézy nejsou statisticky ověřeny. Máte v práci zahrnuty evropské fondy, které by toto vzdělávání hradily. Počítáte s nimi? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Dr. Papadaki: Z práce nevyplývá úplně to, co jste nám zde řekla při prezentaci. Není zde dostatečně skloubená teorie s praktickou částí. V teoretické části chybí popsat analýzy - působí jako dvě oddělené části. ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Dr. Pastuszková:
Doc. Staňková: Při obhajobě práce jste prokázala své znalosti, ale v práci to není vidět. V práci chybí další analýzy, např. analýza prostředí, která by se velmi hodila. ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ