Cílem této práce je zhodnotit implementaci systému managementu jakosti ve firmě ČSAD Vsetín a.s., provozovatele mezinárodní a vnitrostátní autobusové a nákladní dopravy. V teoretické části je rozebrán pojem jakost, systém managementu jakosti a norma ČSN EN ISO 9001:2001, o kterou se tato práce opírá. V praktické části je provedena prostřednictvím dotazníku kritická analýza stávajícího systému řízení, jejíž cílem je zjistit, jak fungoval
ve firmě ČSAD Vsetín a.s. dosavadní systém řízení ve vztahu k požadavkům z normy ČSN EN ISO 9001:2001. Následně je popsáno zavedení QMS. Snahou této práce je shrnout veškeré vzniklé překážky při zavádění a přínosy, které na základě implementace QMS ve firmě ČSAD Vsetín a.s. nastaly. Závěrem jsou firmě navržena řešení na kontinuální zlepšování s orientací na zvyšování spokojenosti zákazníka i zaměstnanců, procesního přístupu a efektivnosti managementu jakosti.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor is to evaluate an implementation of quality management in ČSAD Vsetín, Inc., operator of national and international bus and cargo transport. In the theoretical part is concept quality, quality management system and norm EN ISO 9001:2000, on which is this work based. In the practical part, through to use of a questionnaire, have been carried out a critical analysis of the current managing system at the above mentioned company, focused on capabilities of the current managing system accordingly to specification EN ISO 9001:2000. Further to this, the implementation of QMS has been described. The aim was to summarize all difficulties caused by its implementation and benefits, which have been occurred based on implementation of QMS in ČSAD Vsetín, Inc. In the conclusion, solutions for the continuously improving process with an orientation to the increasing of the customer’s and employees’ satisfaction and effectiveness of the quality management
have been proposed.
Klíčová slova
Implementace, systém managementu jakosti, zhodnocení, norma ČSN EN ISO 9001:2001.
Klíčová slova v angličtině
Implementation, quality management system, valuation, norm EN ISO
9001:2000.
Rozsah průvodní práce
59 s., 11 s. obr. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je zhodnotit implementaci systému managementu jakosti ve firmě ČSAD Vsetín a.s., provozovatele mezinárodní a vnitrostátní autobusové a nákladní dopravy. V teoretické části je rozebrán pojem jakost, systém managementu jakosti a norma ČSN EN ISO 9001:2001, o kterou se tato práce opírá. V praktické části je provedena prostřednictvím dotazníku kritická analýza stávajícího systému řízení, jejíž cílem je zjistit, jak fungoval
ve firmě ČSAD Vsetín a.s. dosavadní systém řízení ve vztahu k požadavkům z normy ČSN EN ISO 9001:2001. Následně je popsáno zavedení QMS. Snahou této práce je shrnout veškeré vzniklé překážky při zavádění a přínosy, které na základě implementace QMS ve firmě ČSAD Vsetín a.s. nastaly. Závěrem jsou firmě navržena řešení na kontinuální zlepšování s orientací na zvyšování spokojenosti zákazníka i zaměstnanců, procesního přístupu a efektivnosti managementu jakosti.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor is to evaluate an implementation of quality management in ČSAD Vsetín, Inc., operator of national and international bus and cargo transport. In the theoretical part is concept quality, quality management system and norm EN ISO 9001:2000, on which is this work based. In the practical part, through to use of a questionnaire, have been carried out a critical analysis of the current managing system at the above mentioned company, focused on capabilities of the current managing system accordingly to specification EN ISO 9001:2000. Further to this, the implementation of QMS has been described. The aim was to summarize all difficulties caused by its implementation and benefits, which have been occurred based on implementation of QMS in ČSAD Vsetín, Inc. In the conclusion, solutions for the continuously improving process with an orientation to the increasing of the customer’s and employees’ satisfaction and effectiveness of the quality management
have been proposed.
Klíčová slova
Implementace, systém managementu jakosti, zhodnocení, norma ČSN EN ISO 9001:2001.
Klíčová slova v angličtině
Implementation, quality management system, valuation, norm EN ISO
9001:2000.
Zásady pro vypracování
Vypracujte průzkum literárních pramenů pro řešení dané problematiky systému managementu jakosti.
Proveďte kritickou analýzu stávajícího systému řízení jakosti ve firmě ČSAD Vsetín a.s.
Zhodnoťte přínosy implementace systému managementu jakosti a navrhněte závěrečná doporučení.
Zásady pro vypracování
Vypracujte průzkum literárních pramenů pro řešení dané problematiky systému managementu jakosti.
Proveďte kritickou analýzu stávajícího systému řízení jakosti ve firmě ČSAD Vsetín a.s.
Zhodnoťte přínosy implementace systému managementu jakosti a navrhněte závěrečná doporučení.
Seznam doporučené literatury
[1] FIALA, A. Management jakosti s podporou norem ISO 9000: 2000. Praha: Verlag Dashöfer, 2000. ISBN 80-86229-19-X
[2] NENADÁL, J. Měření v systémech managementu jakosti. 1. vyd. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-054-6
[3] NENADÁL, J. et al. Moderní systémy řízení jakost: Quality Management. 1. vyd. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-85943-63-8
[4] ROSA, Z. a kol. Uplatnění požadavků normy ISO 9001-2000 v praxi. Praha: Český normalizační institut, 2001. ISBN 80-7283-051-1
[5] VEBER, J. a kol. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. Praha: Grada Publishing, 2002.ISBN 80-247-0194-4
[6] ČSN EN ISO 9001: Systémy managementu jakosti - Požadavky. Český normalizační institut, 2001.
Seznam doporučené literatury
[1] FIALA, A. Management jakosti s podporou norem ISO 9000: 2000. Praha: Verlag Dashöfer, 2000. ISBN 80-86229-19-X
[2] NENADÁL, J. Měření v systémech managementu jakosti. 1. vyd. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-054-6
[3] NENADÁL, J. et al. Moderní systémy řízení jakost: Quality Management. 1. vyd. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-85943-63-8
[4] ROSA, Z. a kol. Uplatnění požadavků normy ISO 9001-2000 v praxi. Praha: Český normalizační institut, 2001. ISBN 80-7283-051-1
[5] VEBER, J. a kol. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. Praha: Grada Publishing, 2002.ISBN 80-247-0194-4
[6] ČSN EN ISO 9001: Systémy managementu jakosti - Požadavky. Český normalizační institut, 2001.