Tato bakalářská práce se zabývá analýzou ekonomické výkonnosti a konkurenceschopnosti firmy TESA Tečovice. Celá práce je rozdělena na dvě základní části - teoretickou a prak-tickou část. V teoretické části se zabývám problematikou konkurence a konkurenceschop-nosti podniku, tvorbou cen a kalkulací nákladů. Praktická část je zaměřena na samotnou finanční analýzu firmy a analýzu variabilních nákladů. Celá analýza je zakončena závěrem a konkrétními doporučeními pro firmu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the analysis of the competitive position and economic performance of the company TESA Tečovice. It is divided in two main parts - theoretical analysis and practical analysis. In theoretical analysis I deal with a problem of competitive and competitiveness of the company, price setting and cost calculation. The practical ana-lysis is focused on the financial analysis of the company and analysis of the variable costing. This analysis is completed with a conclusions and concrete recommendations for the company.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, tvorba cen, finanční analýza, metoda variabilních nákladů
Klíčová slova v angličtině
competitive, competitiveness, price setting, financial analysis, Direct Costing
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou ekonomické výkonnosti a konkurenceschopnosti firmy TESA Tečovice. Celá práce je rozdělena na dvě základní části - teoretickou a prak-tickou část. V teoretické části se zabývám problematikou konkurence a konkurenceschop-nosti podniku, tvorbou cen a kalkulací nákladů. Praktická část je zaměřena na samotnou finanční analýzu firmy a analýzu variabilních nákladů. Celá analýza je zakončena závěrem a konkrétními doporučeními pro firmu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the analysis of the competitive position and economic performance of the company TESA Tečovice. It is divided in two main parts - theoretical analysis and practical analysis. In theoretical analysis I deal with a problem of competitive and competitiveness of the company, price setting and cost calculation. The practical ana-lysis is focused on the financial analysis of the company and analysis of the variable costing. This analysis is completed with a conclusions and concrete recommendations for the company.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, tvorba cen, finanční analýza, metoda variabilních nákladů
Klíčová slova v angličtině
competitive, competitiveness, price setting, financial analysis, Direct Costing
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši zaměřenou na problematiku konkurenceschopnosti firmy.
Analyzujte stávající ekonomickou výkonnost a konkurenční schopnost sodovkárny TESA Tečovice.
Na základě analýzy vyslovte doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti daného subjektu, a to ve formě návrhů pro zvyšování úrovně jednotlivých ekonomických činností a finančního řízení podniku.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši zaměřenou na problematiku konkurenceschopnosti firmy.
Analyzujte stávající ekonomickou výkonnost a konkurenční schopnost sodovkárny TESA Tečovice.
Na základě analýzy vyslovte doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti daného subjektu, a to ve formě návrhů pro zvyšování úrovně jednotlivých ekonomických činností a finančního řízení podniku.
Seznam doporučené literatury
[1] BARTES, F. Konkurenční strategie firmy. 1. vyd. Praha: Management Press, 1997. 124 s. ISBN 80-85943-41-7
[2] KOTLER, P. Marketing podle Kotlera : jak vytvářet a ovládnout nové trhy. 1. vyd. Praha: Management Press, 2000. 258 s. ISBN 80-7261-010-4
[3] MIKOLÁŠ, Z. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku : Konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 200 s. ISBN 80-247-1277-6
[4] PORTER, M. E. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria, 1993. 626 s. ISBN 80-85605-12-0
[5] PAVELKOVÁ, D., KNÁPKOVÁ, A. Podnikové finance : Studijní pomůcka pro distanční studium. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2005. 293 s. ISBN 80-7318-327-7
Seznam doporučené literatury
[1] BARTES, F. Konkurenční strategie firmy. 1. vyd. Praha: Management Press, 1997. 124 s. ISBN 80-85943-41-7
[2] KOTLER, P. Marketing podle Kotlera : jak vytvářet a ovládnout nové trhy. 1. vyd. Praha: Management Press, 2000. 258 s. ISBN 80-7261-010-4
[3] MIKOLÁŠ, Z. Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku : Konkurenční potenciál a dynamika podnikání. 1. vyd. Praha: Grada, 2005. 200 s. ISBN 80-247-1277-6
[4] PORTER, M. E. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria, 1993. 626 s. ISBN 80-85605-12-0
[5] PAVELKOVÁ, D., KNÁPKOVÁ, A. Podnikové finance : Studijní pomůcka pro distanční studium. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2005. 293 s. ISBN 80-7318-327-7