Bakalářská práce se zabývá jednotlivými typy komunikace a jejich fungováním v podnikatelském prostředí a vlivem na celkovou výkonnost firmy. Obsah práce je zaměřen v teorii na definici komunikace, nastínění její součástí, základních principů a typů komunikace, které by měl člověk, a tím více manažer ovládat a znát. Praktická část se věnuje analýze reálného podnikatelského subjektu, kterou analyzujeme jako model implementace teorie v praxi a získání konkrétních výsledků, které z analýzy vyplývají. Poukážeme, že chybějící články v komunikaci lze odstranit a tím nastavit společnost k zvýšení výkonnosti v konkurenčním prostředí.
Anotace v angličtině
This bachelor work is about certain types of communication and their function within busi-ness environment as well as their influence on overall company efficiency. The content of the theoretical part is focused on definition and sections of communication, basic principles of communication, types of communication. All the sections mentioned above should be well-known and applied in real life by all human beings and mostly by manager. The con-tent of practical part analyses a company from the point of view of implementing theoreti-cal knowledge in real life and obtaining appropriate results merging from this analysis. We point out that we can remove missing parts in communication and after that we can guide the whole company to higher efficiency within business competition.
Klíčová slova
komunikace, slovní komunikace, zraková komunikace, komunikace v krizových situacích, komunikace v organizaci, identita, klima, design, image
Klíčová slova v angličtině
communication, verbal communication, eye contact communication, communication in crisis situation, communication in the organization, identity, climate, design, image
Rozsah průvodní práce
53 s., 18 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá jednotlivými typy komunikace a jejich fungováním v podnikatelském prostředí a vlivem na celkovou výkonnost firmy. Obsah práce je zaměřen v teorii na definici komunikace, nastínění její součástí, základních principů a typů komunikace, které by měl člověk, a tím více manažer ovládat a znát. Praktická část se věnuje analýze reálného podnikatelského subjektu, kterou analyzujeme jako model implementace teorie v praxi a získání konkrétních výsledků, které z analýzy vyplývají. Poukážeme, že chybějící články v komunikaci lze odstranit a tím nastavit společnost k zvýšení výkonnosti v konkurenčním prostředí.
Anotace v angličtině
This bachelor work is about certain types of communication and their function within busi-ness environment as well as their influence on overall company efficiency. The content of the theoretical part is focused on definition and sections of communication, basic principles of communication, types of communication. All the sections mentioned above should be well-known and applied in real life by all human beings and mostly by manager. The con-tent of practical part analyses a company from the point of view of implementing theoreti-cal knowledge in real life and obtaining appropriate results merging from this analysis. We point out that we can remove missing parts in communication and after that we can guide the whole company to higher efficiency within business competition.
Klíčová slova
komunikace, slovní komunikace, zraková komunikace, komunikace v krizových situacích, komunikace v organizaci, identita, klima, design, image
Klíčová slova v angličtině
communication, verbal communication, eye contact communication, communication in crisis situation, communication in the organization, identity, climate, design, image
Zásady pro vypracování
Vypracujte přehled řešené problematiky doma i v zahraničí.
Charakterizujte podnikatelský subjekt.
Proveďte analýzu získaných údaju a současného stavu v oblasti efektivního využívání komunikačních technik a nástroju.
Zhodnoťte výsledky, vyvoďte návrhy a doporučení.
Zásady pro vypracování
Vypracujte přehled řešené problematiky doma i v zahraničí.
Charakterizujte podnikatelský subjekt.
Proveďte analýzu získaných údaju a současného stavu v oblasti efektivního využívání komunikačních technik a nástroju.
Zhodnoťte výsledky, vyvoďte návrhy a doporučení.
Seznam doporučené literatury
1.PORVAZNÍK, Ján: Celostní management : pilíře kompetence v řízení, [překlad Viera Backstuberová, Vladimír Rejholec]. - 2. přepr. a dopl. vyd.. - Bratislava:Sprint, 2003 - 509 s. : il. ISBN 80-89085-05-9.
2.KOTLER, Philip: Marketing Management, analýza, plánovanie, využitie, kontrola. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1992, 789 s. ISBN 80-85605-08-2.
3.MANINOVÁ, Danica: Komunikace s klientem. In: Obchod, Kontakt, Marketing, 2001, č. 1, s- 14-15.
4.PORVAZNÍK, Ján: Dimenzie kompetentnosti v manažmente. Bratislava: Centrum ďalšieho vzdelávania Ekonomickej univerzity, 1999, 324 s.
Seznam doporučené literatury
1.PORVAZNÍK, Ján: Celostní management : pilíře kompetence v řízení, [překlad Viera Backstuberová, Vladimír Rejholec]. - 2. přepr. a dopl. vyd.. - Bratislava:Sprint, 2003 - 509 s. : il. ISBN 80-89085-05-9.
2.KOTLER, Philip: Marketing Management, analýza, plánovanie, využitie, kontrola. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1992, 789 s. ISBN 80-85605-08-2.
3.MANINOVÁ, Danica: Komunikace s klientem. In: Obchod, Kontakt, Marketing, 2001, č. 1, s- 14-15.
4.PORVAZNÍK, Ján: Dimenzie kompetentnosti v manažmente. Bratislava: Centrum ďalšieho vzdelávania Ekonomickej univerzity, 1999, 324 s.