Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu cenové politiky, především na způsob stanovení ceny v podniku. V teoretická části jsou vysvětleny základní pojmy jako je cena, cenové strategie a metody stanovování cen. Praktická část je zaměřena na analýzu cenové politiky ve společnosti Prabos plus a. s., na způsob jakým je v podniku stanovena cena, na rozbor finanční situace podniku. Součástí analýzy podniku je také rozbor nákladů. V závěru práce jsou zhodnoceny silné a slabé stránky cenové politiky a následně je nastíněn návrh na zlepšení.
Anotace v angličtině
Thesis is focused on pricing policy analysis, above all on method of price setting in company. In theoretical part basic terms like price, pricing strategy and methods of price setting are explained. Practical part is focused on pricing policy analysis in Prabos plus a. s., on a way, through which the price is in company set and also financial analysis of company. Cost analysis is one part of company analysis. In the end of this thesis strengths and weaknesses of pricing policy are mentioned. There is also an improvement of pricing policy suggested.
Klíčová slova
cena, cenová politika, kalkulace, náklady,
Klíčová slova v angličtině
price, pricing policy, calculation, costs
Rozsah průvodní práce
83
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu cenové politiky, především na způsob stanovení ceny v podniku. V teoretická části jsou vysvětleny základní pojmy jako je cena, cenové strategie a metody stanovování cen. Praktická část je zaměřena na analýzu cenové politiky ve společnosti Prabos plus a. s., na způsob jakým je v podniku stanovena cena, na rozbor finanční situace podniku. Součástí analýzy podniku je také rozbor nákladů. V závěru práce jsou zhodnoceny silné a slabé stránky cenové politiky a následně je nastíněn návrh na zlepšení.
Anotace v angličtině
Thesis is focused on pricing policy analysis, above all on method of price setting in company. In theoretical part basic terms like price, pricing strategy and methods of price setting are explained. Practical part is focused on pricing policy analysis in Prabos plus a. s., on a way, through which the price is in company set and also financial analysis of company. Cost analysis is one part of company analysis. In the end of this thesis strengths and weaknesses of pricing policy are mentioned. There is also an improvement of pricing policy suggested.
Klíčová slova
cena, cenová politika, kalkulace, náklady,
Klíčová slova v angličtině
price, pricing policy, calculation, costs
Zásady pro vypracování
Proveďte průzkum literárních pramenů, analyzujte vlivy působící na cenovou politiku a formulujte podstatu cenové politiky podniku.
Posuďte současný stav v oblasti cenové politiky společnosti Prabos plus, a. s.
Zhodnoťte přednosti a nedostatky cenové politiky ve společnosti Prabos plus, a. s. a objasněte příčiny těchto nedostatků.
Navrhněte na základě závěrů firmě Prabos plus, a. s. zkvalitnění cenové politiky a zásady její realizace.
Zásady pro vypracování
Proveďte průzkum literárních pramenů, analyzujte vlivy působící na cenovou politiku a formulujte podstatu cenové politiky podniku.
Posuďte současný stav v oblasti cenové politiky společnosti Prabos plus, a. s.
Zhodnoťte přednosti a nedostatky cenové politiky ve společnosti Prabos plus, a. s. a objasněte příčiny těchto nedostatků.
Navrhněte na základě závěrů firmě Prabos plus, a. s. zkvalitnění cenové politiky a zásady její realizace.
Seznam doporučené literatury
[1] FILÍKOVÁ, J. Ceny a cenová politika. Praha: ALEKO, 1991, 209 s. ISBN 80-85341-07-7
[2] HORÁKOVÁ, J. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992, 365 s. ISBN 80-85424-88-6
[3] KOTLER, P.H. Marketing Management. [přeložili Václav Dolanský, Stanislav Jurnečka]. 10. rozš. vyd. - Praha: Grada, 2001, 789 s. ISBN 80-247-0016-6
[4] SYNEK, M. a kol. Podniková ekonomika - 3. přeprac. dopl. vyd. Praha: C. H. Beck, 2002, 479 s. ISBN 80-7179-736-7
[5] BUREŠ, T. Finanční řízení marketingových projektů. Praha: Management Press, 1994, 122 s. ISBN 80-85603-59-4 (brož.)
[6] SAMUELSON, P. A., NORDHAUS, W. D. Ekonomie. Vyd. 2. Praha: Svoboda, 1995, 1011 s. ISBN 80-205-0494-X (váz.)
Seznam doporučené literatury
[1] FILÍKOVÁ, J. Ceny a cenová politika. Praha: ALEKO, 1991, 209 s. ISBN 80-85341-07-7
[2] HORÁKOVÁ, J. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992, 365 s. ISBN 80-85424-88-6
[3] KOTLER, P.H. Marketing Management. [přeložili Václav Dolanský, Stanislav Jurnečka]. 10. rozš. vyd. - Praha: Grada, 2001, 789 s. ISBN 80-247-0016-6
[4] SYNEK, M. a kol. Podniková ekonomika - 3. přeprac. dopl. vyd. Praha: C. H. Beck, 2002, 479 s. ISBN 80-7179-736-7
[5] BUREŠ, T. Finanční řízení marketingových projektů. Praha: Management Press, 1994, 122 s. ISBN 80-85603-59-4 (brož.)
[6] SAMUELSON, P. A., NORDHAUS, W. D. Ekonomie. Vyd. 2. Praha: Svoboda, 1995, 1011 s. ISBN 80-205-0494-X (váz.)