Diplomová práce je zaměřena na vylepšení mediálního obrazu Krajské hospodářské komory Zlínského kraje a to pomocí vytvoření projektu marketingových komunikačních aktivit. Primárním cílem tohoto projektu bylo tedy zlepšení mediálního obrazu KHK ZK. Dílčími cíli se staly snahy o zvýšení povědomí organizace ve Zlínském kraji a také získání o 10% více členů, nežli bylo na začátku projektu a to vše do konce roku 2016. Zvolený problém byl řešen s ohledem na odbornou literaturu, která byla řádně prostudována a s pomocí výstupů z analýz, které byly provedeny v rámci praktické části práce. Pro zjištění potřebných dat byly použity situační analýza, Porterova analýza, PESTE analýza, SWOT analýza, analýza cílových skupin, analýza webových stránek a současných komunikačních aktivit a také analýza mediálního obrazu. Díky zjištěným informacím byla navržena komunikační strategie, která obsahuje několik komunikačních aktivit a nástrojů potřebných pro zajištění cílů projektu. Hlavním výsledkem práce je tedy projekt, který umožní KHK ZK dosáhnout stanovených cílů a stát se tak organizací s lepším mediálním obrazem, dostat se do povědomí většího množství lidí a rozšířit členskou základnu.
Anotace v angličtině
The goal of the diploma thesis is to create project of the marketing communication focused on the improvement of the media image of Economic Chamber of the Zlin Region. The primary goal of the project was improving media image KHK ZK. Partial goals were incre-asing awareness of organization in the Zlin region and also achieving more than 10% of members until the end of the year 2016. The issue of the diploma thesis was solved with regard to the relevant literature that has been properly studied and with view of the outputs that were found from analyzes in the practical part. The necessary data were finding out by situational analysis, Porter's analysis, PEST analysis, SWOT analysis, target group analysis, websites analysis, current communication activities and analysis of the media image. Based on identified information was created communication strategy, which includes communica-tion activities and tools that are necessary to ensure goals of this work. The main result of this work is a project that allows KHK ZK achieves their goals and organizations can obta-ins better media image, increasing awareness and getting of the new members.
Klíčová slova
mediální obraz, public relations, media relations, sociální sítě, novinové články
Klíčová slova v angličtině
media image, public relations, media relations, social networks, newspaper articles
Rozsah průvodní práce
117 s. (205 353 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na vylepšení mediálního obrazu Krajské hospodářské komory Zlínského kraje a to pomocí vytvoření projektu marketingových komunikačních aktivit. Primárním cílem tohoto projektu bylo tedy zlepšení mediálního obrazu KHK ZK. Dílčími cíli se staly snahy o zvýšení povědomí organizace ve Zlínském kraji a také získání o 10% více členů, nežli bylo na začátku projektu a to vše do konce roku 2016. Zvolený problém byl řešen s ohledem na odbornou literaturu, která byla řádně prostudována a s pomocí výstupů z analýz, které byly provedeny v rámci praktické části práce. Pro zjištění potřebných dat byly použity situační analýza, Porterova analýza, PESTE analýza, SWOT analýza, analýza cílových skupin, analýza webových stránek a současných komunikačních aktivit a také analýza mediálního obrazu. Díky zjištěným informacím byla navržena komunikační strategie, která obsahuje několik komunikačních aktivit a nástrojů potřebných pro zajištění cílů projektu. Hlavním výsledkem práce je tedy projekt, který umožní KHK ZK dosáhnout stanovených cílů a stát se tak organizací s lepším mediálním obrazem, dostat se do povědomí většího množství lidí a rozšířit členskou základnu.
Anotace v angličtině
The goal of the diploma thesis is to create project of the marketing communication focused on the improvement of the media image of Economic Chamber of the Zlin Region. The primary goal of the project was improving media image KHK ZK. Partial goals were incre-asing awareness of organization in the Zlin region and also achieving more than 10% of members until the end of the year 2016. The issue of the diploma thesis was solved with regard to the relevant literature that has been properly studied and with view of the outputs that were found from analyzes in the practical part. The necessary data were finding out by situational analysis, Porter's analysis, PEST analysis, SWOT analysis, target group analysis, websites analysis, current communication activities and analysis of the media image. Based on identified information was created communication strategy, which includes communica-tion activities and tools that are necessary to ensure goals of this work. The main result of this work is a project that allows KHK ZK achieves their goals and organizations can obta-ins better media image, increasing awareness and getting of the new members.
Klíčová slova
mediální obraz, public relations, media relations, sociální sítě, novinové články
Klíčová slova v angličtině
media image, public relations, media relations, social networks, newspaper articles
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární prameny v oblasti marketingu neziskových organizací s důrazem na marketingovou komunikaci a public relations.
Praktická část
Proveďte analýzu dosavadních komunikačních aktivit Krajské hospodářské komory Zlínského kraje a zhodnoťte úroveň komunikace zástupců organizace s médii.
Na základě výsledků analýzy navrhněte projekt komunikačních aktivit vedoucích ke zlepšení mediálního obrazu organizace.
Zhodnoťte projekt z hlediska jeho implementace do praxe.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární prameny v oblasti marketingu neziskových organizací s důrazem na marketingovou komunikaci a public relations.
Praktická část
Proveďte analýzu dosavadních komunikačních aktivit Krajské hospodářské komory Zlínského kraje a zhodnoťte úroveň komunikace zástupců organizace s médii.
Na základě výsledků analýzy navrhněte projekt komunikačních aktivit vedoucích ke zlepšení mediálního obrazu organizace.
Zhodnoťte projekt z hlediska jeho implementace do praxe.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. První vydání. Praha: Grada, 2015, 250 s. ISBN 978-80-247-5022-4.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall, c2006, 733 s. ISBN 0-13-145757-8.
TOMANDL, Jan. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 296 s. ISBN 978-80-251-3457-3.
WILCOX, Dennis L. a Bryan H. REBER. Public relations writing and media techniques. 7th ed. Boston: Pearson, c2013, 534 s. ISBN 978-0-205-87334-0.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
HEJLOVÁ, Denisa. Public relations. První vydání. Praha: Grada, 2015, 250 s. ISBN 978-80-247-5022-4.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall, c2006, 733 s. ISBN 0-13-145757-8.
TOMANDL, Jan. Jak účinně oslovit média: media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 296 s. ISBN 978-80-251-3457-3.
WILCOX, Dennis L. a Bryan H. REBER. Public relations writing and media techniques. 7th ed. Boston: Pearson, c2013, 534 s. ISBN 978-0-205-87334-0.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: Doc. Staňková 22 b
1. V práci píšete, že KHK ZK řídí public relations interním způsobem a to pomocí svých zaměstnanců, kteří udržují vztahy s médii a to poměrně často, jelikož si uvědomují důležitost pozitivního mediálního obrazu organizace. Jde o spíše nahodilou práci jednotlivých zaměstnanců, nebo je PR koordinována nějakým pracovníkem, případně jakým (tzn. jakou pozici v organizaci zastává)? ZODPOVĚZENO ZCELA
2. Jak bylo v projektové části práce využito výsledků analýzy mediálního obrazu Krajské hospodářské komory Zlínského kraje? ZODPOVĚZENO ZCELA
3. Proč považujete právě maskota za vhodný nástroj marketingové komunikace pro KHK ZK? ZODPOVĚZENO ZCELA
OPONENT: Dr. Vydrová 22 b (oponent, příjmení oponenta, počet bodů, otázky)
1. Rozšiřte o minimálně 5 faktorů Vaši SWOT analýzu. ZODPOVĚZENO ZCELA
2. Bude Váš projekt realizovaný? ZODPOVĚZENO ZCELA
Mgr. Richtr: Jak byste porovnala zajímavý program KHK versus návrh maskota? ZODPOVĚZENO ZCELA