Cílem této diplomové práce je vytvořit projekt, který navrhne strategii na získávání sponzorů pro Knihovnu Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Navržená strategie je založena na vytvoření nové pracovní pozice v knihovně tak, aby vznikla dostatečná kapacita na plnění úkolů spojených se sponzoringem. Dílčím cílem projektu je tvorba etického kodexu, který zahrnuje problematiku všeobecné etiky v knihovně a hlavně etiku spojenou s marketingem. V teoretické části je rozebírán marketing knihoven a využívaní marketingových komunikačních strategií. V dalším kroku se práce zaměřuje na teorii o sponzoringu v neziskových organizacích a etické problémy v těchto společnostech. V praktické části je popsán průběh analýzy a její výsledek. Na závěr je představen samotný projekt, který přibližuje činnosti nového zaměstnance v knihovně, způsob komunikace s partnery a evidenci partnerů.
Anotace v angličtině
The aim of this Master Thesis is to create a project that would suggest a new strategy how to get sponsors for Library of Tomas Bata University in Zlin. This strategy is based on the creation of a new post in the library that would gain sufficient time capacity for fulfilling the tasks connected with sponsoring. One part of this project consists of the ethical codex which includes the general ethical issues in the library and further focuses on the ethical issues in terms of marketing. The theoretical part is divided into two parts. The marketing of libraries in general and the use of marketing communication as a positive element are discussed in the first part. The second part focuses on the theory of sponsoring of non-profitable companies and inseparable the ethical issues. The research and its results are described in the practical part. Finally the project itself is introduced, concretely the job description of the new employee - the methods of marketing communication and the keep-ing a record of partners.
Cílem této diplomové práce je vytvořit projekt, který navrhne strategii na získávání sponzorů pro Knihovnu Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Navržená strategie je založena na vytvoření nové pracovní pozice v knihovně tak, aby vznikla dostatečná kapacita na plnění úkolů spojených se sponzoringem. Dílčím cílem projektu je tvorba etického kodexu, který zahrnuje problematiku všeobecné etiky v knihovně a hlavně etiku spojenou s marketingem. V teoretické části je rozebírán marketing knihoven a využívaní marketingových komunikačních strategií. V dalším kroku se práce zaměřuje na teorii o sponzoringu v neziskových organizacích a etické problémy v těchto společnostech. V praktické části je popsán průběh analýzy a její výsledek. Na závěr je představen samotný projekt, který přibližuje činnosti nového zaměstnance v knihovně, způsob komunikace s partnery a evidenci partnerů.
Anotace v angličtině
The aim of this Master Thesis is to create a project that would suggest a new strategy how to get sponsors for Library of Tomas Bata University in Zlin. This strategy is based on the creation of a new post in the library that would gain sufficient time capacity for fulfilling the tasks connected with sponsoring. One part of this project consists of the ethical codex which includes the general ethical issues in the library and further focuses on the ethical issues in terms of marketing. The theoretical part is divided into two parts. The marketing of libraries in general and the use of marketing communication as a positive element are discussed in the first part. The second part focuses on the theory of sponsoring of non-profitable companies and inseparable the ethical issues. The research and its results are described in the practical part. Finally the project itself is introduced, concretely the job description of the new employee - the methods of marketing communication and the keep-ing a record of partners.
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
{Zpracujete kritickou literární rešerši v oblasti sponzoringu.
Praktická část
{Představte společnost Knihovna Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
{Analyzujte současnou komunikační strategii knihovny se zaměřením na získávání sponzorů.
{Zpracujte ideový projekt na získání sponzorů pro Knihovnu Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
{Zhodnoťte přínosy, náklady a rizika projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
{Zpracujete kritickou literární rešerši v oblasti sponzoringu.
Praktická část
{Představte společnost Knihovna Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
{Analyzujte současnou komunikační strategii knihovny se zaměřením na získávání sponzorů.
{Zpracujte ideový projekt na získání sponzorů pro Knihovnu Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.
{Zhodnoťte přínosy, náklady a rizika projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DOUCETT Elisabeth. Creating Your Library Brand: Communication Your Relevance and Value to Your Patrons. 1st ed. Chicago: American Library Association, 2008, 124 s. ISBN 13:978-0-8389-0962-1
EGAN John. Marketing Communications. 1st ed. London: Thomson Learning, 2007, 467 s. ISBN 13:978-1-84480-121-3
JAHODOVÁ Hana a Jana PŘIKRYLOVÁ. Moderní marketingové komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8
JOHNOVÁ Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0
LUCAS ALFIERI Debra. Marketing the 21st Century Library: The time is now. 1st ed. Kidlington: Chandos Publishing, 2015, 96 s. ISBN 978-1-84334-773-6
Seznam doporučené literatury
DOUCETT Elisabeth. Creating Your Library Brand: Communication Your Relevance and Value to Your Patrons. 1st ed. Chicago: American Library Association, 2008, 124 s. ISBN 13:978-0-8389-0962-1
EGAN John. Marketing Communications. 1st ed. London: Thomson Learning, 2007, 467 s. ISBN 13:978-1-84480-121-3
JAHODOVÁ Hana a Jana PŘIKRYLOVÁ. Moderní marketingové komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8
JOHNOVÁ Radka. Marketing kulturního dědictví a umění. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0
LUCAS ALFIERI Debra. Marketing the 21st Century Library: The time is now. 1st ed. Kidlington: Chandos Publishing, 2015, 96 s. ISBN 978-1-84334-773-6
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: doc. Chovancová, 18 b.
Můžete prosím vysvětlit využití závěrů z QSPM analýzy pro návrhy projektu? Vysvětlete prosím, proč jste před návrhem projektu primárně identifikoval rizika projektu (důvody využití analýzy RIPRAN)? ZODPOVĚZENO ZCELA
OPONENT: Mgr. Ing. Haltofová, 17 b.
Konzultoval autor své návrhy s vedením knihovny v průběhu své stáže? Jaké konkrétní firmy by autor oslovil s nabídkou sponzoringu a proč? ZODPOVĚZENO ZCELA
doc. Kubíčková:
Když jste navrhoval přijetí zaměstnance, knihovna má na to alokované prostředky? ZODPOVĚZENO ZCELA
doc. Pilík:
Ve své práci uvádíte návrh na získávání sponzorů a v návrzích máte "pult" apod. Jak to souvisí se získáváním sponzora? Když knihovna má marketingovou pracovnici, nebylo by lepší přeorganizovat její práci, aby měla prostor se věnovat marketingovým aktivitám? ZODPOVĚZENO ZCELA