Úkolem této diplomové práce je vytvořit projekt marketingové komunikace pro organizaci Dary Kraje, která se zabývá prodejem kvalitních regionálních potravin. Cílem práce je zlepšení povědomí o obchodě mezi spotřebiteli, zlepšení komunikace se stávajícími i potenciálními zákazníky, zvýšení konkurenceschopnosti a celkový nárůst počtu zákazníků. V teoretické části jsou vymezeny pojmy týkající se marketingové komunikace. V praktické části byly pro získaní informací o současné situaci v podniku a jeho okolí použity metody sledování, hloubkový rozhovor, a také komparace. Do analýzy byla zahrnuta analýza vnitřního a vnějšího prostředí, které tvořily základ pro provedení SWOT analýzy. Tím se podařilo definovat silné a slabé stránky podnikání a odhalit možné příležitosti a hrozby. V projektové části je na základě výsledků provedených analýz vytvořen návrh marketingové komunikace, který se skládá z reklamy (letáky a outdoor reklama), zvýšené aktivity na sociálních sítích a programu na podporu prodeje.
Anotace v angličtině
Main goal of this master thesis is the proposal of marketing communication by Dary Kraje company that sells quality regional food. The aim is to increase awareness among consumers, improve communication with the existing and potential customers as well as increase the competitiveness and the number of customer. The theoretical part defines terms related to marketing communication. Monitoring and in-depth interview methods as well as comparison and analysis were used in the practical part to obtain information about the current situation in business. The analysis includes analysis of internal and external environment forming the basis of SWOT analysis. This helped to identify the strengths and weaknesses of the business and potential opportunities and threats. Based on results, marketing communication plan is designed, formed by advertising (leaflets, outdoor advertising), increased activity on social media and sales promotion programs.
marketing communication, communication mix, SWOT, PESTE, benchmarking, advertising, promotion
Rozsah průvodní práce
112 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Úkolem této diplomové práce je vytvořit projekt marketingové komunikace pro organizaci Dary Kraje, která se zabývá prodejem kvalitních regionálních potravin. Cílem práce je zlepšení povědomí o obchodě mezi spotřebiteli, zlepšení komunikace se stávajícími i potenciálními zákazníky, zvýšení konkurenceschopnosti a celkový nárůst počtu zákazníků. V teoretické části jsou vymezeny pojmy týkající se marketingové komunikace. V praktické části byly pro získaní informací o současné situaci v podniku a jeho okolí použity metody sledování, hloubkový rozhovor, a také komparace. Do analýzy byla zahrnuta analýza vnitřního a vnějšího prostředí, které tvořily základ pro provedení SWOT analýzy. Tím se podařilo definovat silné a slabé stránky podnikání a odhalit možné příležitosti a hrozby. V projektové části je na základě výsledků provedených analýz vytvořen návrh marketingové komunikace, který se skládá z reklamy (letáky a outdoor reklama), zvýšené aktivity na sociálních sítích a programu na podporu prodeje.
Anotace v angličtině
Main goal of this master thesis is the proposal of marketing communication by Dary Kraje company that sells quality regional food. The aim is to increase awareness among consumers, improve communication with the existing and potential customers as well as increase the competitiveness and the number of customer. The theoretical part defines terms related to marketing communication. Monitoring and in-depth interview methods as well as comparison and analysis were used in the practical part to obtain information about the current situation in business. The analysis includes analysis of internal and external environment forming the basis of SWOT analysis. This helped to identify the strengths and weaknesses of the business and potential opportunities and threats. Based on results, marketing communication plan is designed, formed by advertising (leaflets, outdoor advertising), increased activity on social media and sales promotion programs.
marketing communication, communication mix, SWOT, PESTE, benchmarking, advertising, promotion
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních zdrojů týkajících se marketingu a marketingové komunikace a vytvořte literární rešerši.
Praktická část
Popište a analyzujte situaci v organizaci vybranými metodami pro objasnění stavu současné marketingové komunikace.
Na základě výsledků analýzy zpracujte plán pro zlepšení marketingové komunikace.
Podrobte projekt nákladové, časové a rizikové analýze a zhodnoťte.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních zdrojů týkajících se marketingu a marketingové komunikace a vytvořte literární rešerši.
Praktická část
Popište a analyzujte situaci v organizaci vybranými metodami pro objasnění stavu současné marketingové komunikace.
Na základě výsledků analýzy zpracujte plán pro zlepšení marketingové komunikace.
Podrobte projekt nákladové, časové a rizikové analýze a zhodnoťte.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary a Philip KOTLER. Marketing: an introduction. 12th ed. Boston: Pearson, c2015, 672 s. ISBN 978-1-292-01678-8.
EGAN, John. Marketing communications. 2nd ed. Los Angeles: Sage, c2015, 420 s. ISBN 978-1-4462-5902-3.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
HULT, G. Tomas M., William M. PRIDE a O.C. FERRELL. Marketing. 17th ed. Austrálie: South-Western Cengage Learning, c2014, 742 s. ISBN 9781285092607.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010, 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Gary a Philip KOTLER. Marketing: an introduction. 12th ed. Boston: Pearson, c2015, 672 s. ISBN 978-1-292-01678-8.
EGAN, John. Marketing communications. 2nd ed. Los Angeles: Sage, c2015, 420 s. ISBN 978-1-4462-5902-3.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
HULT, G. Tomas M., William M. PRIDE a O.C. FERRELL. Marketing. 17th ed. Austrálie: South-Western Cengage Learning, c2014, 742 s. ISBN 9781285092607.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 2010, 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ DP: Dr. Vaněk, 19 b.
Jaký z Vašich návrhů považujete za nejvíce přínosný a proč? Jaké navrhujete formy měření úspěšnosti jednotlivých návrhů, které budou stimulovat zákazníky? ZODPOVĚZENO ZCELA
OPONENT DP: doc. Kozák, 22 b.
Uvažovalo se i o zvýšení atraktivnosti označení prodejny, aby byl zřejmý sortiment zboží prodejny ještě před vstupem? ZODPOVĚZENO ZCELA
Prof. Němeček: Jaký má firma obrat, jakou má marži? Proč bych měl jít sem místo klasického obchodu? Proč jsou ceny o tolik vyšší? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Dr. Bejtkovský: Víte, jakou má obchod denní návštěvnost? ZODPOVĚZENO ZCELA