Cílem diplomové práce je vytvořit marketingovou strategii pro neziskovou organizaci. Mar-ketingové strategie neziskových organizací jsou určeny ke zvýšení povědomí o existenci organizace, stejně jako k přilákání dobrovolníků a zvýšení množství darů. Hlavní důraz marketingové strategie pro neziskové organizace je kladen na značku a komunikaci.
Diplomová práce obsahuje teoretickou a analytickou část. Marketingová koncepce a typy neziskových organizací jsou charakterizovány v teoretické části. Druhá část diplomové prá-ce aplikuje teorii na konkrétní organizaci. Byl proveden marketingový výzkum, analýza vnějších a vnitřních faktorů a analýza marketingového mixu. Poslední část je věnována real-izaci marketingové strategie do praxe.
Anotace v angličtině
The aim of the master thesis is to create marketing strategy for nonprofit organization. Marketing strategies of nonprofit organizations are designed to increase the awareness about the existence of organization as well as to attract volunteers and donations. The main emphasis in marketing strategy is put on branding and communication.
Master thesis includes theoretical and analytical parts. Marketing concept and types of nonprofit organizations are introduced in theoretical part. Second part of the master thesis applies theory on particular organization. Marketing research, analysis of external and inter-nal factors, developing of marketing mix have been conducted in analytical part. The last part is dedicated to implementation of marketing strategy into practice.
Klíčová slova
Marketingová strategie, situační analýza, nezisková organizace
Cílem diplomové práce je vytvořit marketingovou strategii pro neziskovou organizaci. Mar-ketingové strategie neziskových organizací jsou určeny ke zvýšení povědomí o existenci organizace, stejně jako k přilákání dobrovolníků a zvýšení množství darů. Hlavní důraz marketingové strategie pro neziskové organizace je kladen na značku a komunikaci.
Diplomová práce obsahuje teoretickou a analytickou část. Marketingová koncepce a typy neziskových organizací jsou charakterizovány v teoretické části. Druhá část diplomové prá-ce aplikuje teorii na konkrétní organizaci. Byl proveden marketingový výzkum, analýza vnějších a vnitřních faktorů a analýza marketingového mixu. Poslední část je věnována real-izaci marketingové strategie do praxe.
Anotace v angličtině
The aim of the master thesis is to create marketing strategy for nonprofit organization. Marketing strategies of nonprofit organizations are designed to increase the awareness about the existence of organization as well as to attract volunteers and donations. The main emphasis in marketing strategy is put on branding and communication.
Master thesis includes theoretical and analytical parts. Marketing concept and types of nonprofit organizations are introduced in theoretical part. Second part of the master thesis applies theory on particular organization. Marketing research, analysis of external and inter-nal factors, developing of marketing mix have been conducted in analytical part. The last part is dedicated to implementation of marketing strategy into practice.
Klíčová slova
Marketingová strategie, situační analýza, nezisková organizace
Introduction
Define the objectives and the application methods used in the Master thesis.
Theoretical part
Compile the theoretical information about marketing strategies.
Practical part
Analyze current marketing situation and marketing environment of the chosen company.
Prepare the project of new marketing strategy for the next 2016 - 2018.
Submit prepared project to risk and cost analysis.
Conclusion
Zásady pro vypracování
Introduction
Define the objectives and the application methods used in the Master thesis.
Theoretical part
Compile the theoretical information about marketing strategies.
Practical part
Analyze current marketing situation and marketing environment of the chosen company.
Prepare the project of new marketing strategy for the next 2016 - 2018.
Submit prepared project to risk and cost analysis.
Conclusion
Seznam doporučené literatury
BAINES, Paul, Chris FILL and Kelly PAGE. Marketing. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2014, 792 p. ISBN 978-0-1995-7961-7.
MODERANDI, Ltc. The Strategic Marketing Process: How to structure your marketing activities to achieve better results. 2nd ed. Scottsdale, USA: Moderandi Ltc. Publishing, 2013, 102 p. ISBN 978-0-9887431-3-7.
RYAN, Damian. Understanding Digital Marketing: Marketing strategies for engaging the digital generation. 3rd ed. Oxford: Kogan Page, 2014, 409 p. ISBN 978-0-7494-7102-6.
SCOTT, David M. The New Rules of Marketing and PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly. 5 th ed. Hoboken, New Jersey: Wiley Publishing, 2015, 480 p. ISBN 978-1-1190-7048-1.
SHARP, Byron. Marketing: theory, evidence, practice. 1st ed. South Melbourne: Oxford University Press, 2013, 609 p. ISBN 978-0-19-557355-8.
Seznam doporučené literatury
BAINES, Paul, Chris FILL and Kelly PAGE. Marketing. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2014, 792 p. ISBN 978-0-1995-7961-7.
MODERANDI, Ltc. The Strategic Marketing Process: How to structure your marketing activities to achieve better results. 2nd ed. Scottsdale, USA: Moderandi Ltc. Publishing, 2013, 102 p. ISBN 978-0-9887431-3-7.
RYAN, Damian. Understanding Digital Marketing: Marketing strategies for engaging the digital generation. 3rd ed. Oxford: Kogan Page, 2014, 409 p. ISBN 978-0-7494-7102-6.
SCOTT, David M. The New Rules of Marketing and PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly. 5 th ed. Hoboken, New Jersey: Wiley Publishing, 2015, 480 p. ISBN 978-1-1190-7048-1.
SHARP, Byron. Marketing: theory, evidence, practice. 1st ed. South Melbourne: Oxford University Press, 2013, 609 p. ISBN 978-0-19-557355-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: Assoc. Prof. Pilík 25 b
What is potential of new competitors to entry the Brno market? ANSWERED COMPLETELY
OPONENT: Ing. Barešová 10 b
Dr. Vaněk: Did you include an appendix with QSPM?
How many respondents do you have? What makes you different from other similar organisations? Is there any risk related to your product? ANSWERED PARTIALLY