V mé diplomové práci se budu snažit srozumitelně popsat mnou zvolené téma. Hlavní inspirací mi byla studijní Erasmus stáž na Amsterdamské Gerrit Rietveld Akademii.
V této práci budu tvarově experimentovat pomocí nejrůznějších konstrukcí, s omezováním svobodného organického růstu skla a špiněním této čisté hmoty.
Teoretická část je zaměřena na hlubší rozebrání pojmů, jako je svoboda, transformace a jejich význam. V neposlední řadě zde uvádím umělce, kteří mě inspirovali a jejich tvorbu.
Praktická část obsahuje historii amerického ateliérového skla, návrhy, technologii výroby daných objektů a realizace.
Annotation in English
In my Diploma Thesis I will comprehensibly describe my chosen theme. My main inspiration came from my Study Internship Erasmus on Gerrit Rietveld Academy in Amsterdam. In this work I will dimensonally experiment with a wide range of structures, with limiting freedom of organic growth glass and smearing glass of pure materials. The teoretical part is aimed at dismantling the deeper concepts such as freedom, transfor-mation and their importance (sense). Finally, I present the artists who inspired me, and their art formation. The practical part contains the history of the American studio glass, designs, product tech-nology of the given objects and their manufacturing and realization.
Keywords: Limitations, freedom, transformation, studio work, construction, influence and boundaries.
Length of the covering note
88 s.
Language
CZ
Annotation
V mé diplomové práci se budu snažit srozumitelně popsat mnou zvolené téma. Hlavní inspirací mi byla studijní Erasmus stáž na Amsterdamské Gerrit Rietveld Akademii.
V této práci budu tvarově experimentovat pomocí nejrůznějších konstrukcí, s omezováním svobodného organického růstu skla a špiněním této čisté hmoty.
Teoretická část je zaměřena na hlubší rozebrání pojmů, jako je svoboda, transformace a jejich význam. V neposlední řadě zde uvádím umělce, kteří mě inspirovali a jejich tvorbu.
Praktická část obsahuje historii amerického ateliérového skla, návrhy, technologii výroby daných objektů a realizace.
Annotation in English
In my Diploma Thesis I will comprehensibly describe my chosen theme. My main inspiration came from my Study Internship Erasmus on Gerrit Rietveld Academy in Amsterdam. In this work I will dimensonally experiment with a wide range of structures, with limiting freedom of organic growth glass and smearing glass of pure materials. The teoretical part is aimed at dismantling the deeper concepts such as freedom, transfor-mation and their importance (sense). Finally, I present the artists who inspired me, and their art formation. The practical part contains the history of the American studio glass, designs, product tech-nology of the given objects and their manufacturing and realization.
Keywords: Limitations, freedom, transformation, studio work, construction, influence and boundaries.
Research Plan
Konzultace s vedoucím bakalářské práce
Zpracování návrhů, grafické a prostorové studie
Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
Fotodokumentace
Obeznámení s technologií
Realizace v materiálu
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty
v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do
Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině a
angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou
osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Research Plan
Konzultace s vedoucím bakalářské práce
Zpracování návrhů, grafické a prostorové studie
Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
Fotodokumentace
Obeznámení s technologií
Realizace v materiálu
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty
v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do
Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině a
angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou
osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Recommended resources
BRAMSTON, David. Design výrobků - hledání inspirace. vyd. Computer Press, a.s.,
Brno 2010. ISBN 978-80-251-2914-2
CUTLER, Vanessa. New technologies in glass. London: A&C Black, 2012, 128 s.
ISBN 978-1-4081-3954-7.
CABEJŠEK, M. Zušlechťování skla. Praha: L+P, 2004. ISBN 80-239-4265-4.
CLAIR, Jean. Úvahy o stavu výtvarného umění: kritika modernity; Odpovědnost
umělce: avantgardy mezi strachem a rozumem.
1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2006, 226 s. ISBN 80-7364-038-4.
DEMPSEY, Amy. Umělecké styly, školy a hnutí: encyklopedický průvodce
moderním uměním. 2. vyd. Praha: Slovart, 2005. ISBN 80-7209-731-8.
HLAVÁČ, Jan. Základy technologie silikátů. 2. vyd. Praha: Státní nakladatelství
technické literatury, 1988. ISBN 04-816-88.
KARSTEN, Harries. Smysl moderního umění: filozofická interpretace.
Vyd. 1. Brno: Host, 2010, 159 s. ISBN 978-80-7294-371-5.
LUCIE-SMITH, Edward. Art today: současné světové umění.
1. české vyd. Praha: Slovart, 1996. ISBN 80-85871-97-1.
MANGUEL, Alberto. Čtení obrazů: o čem přemýšlíme, když se dívame na umění?
1. vyd. Brno: Host, 2008. ISBN 978-80-7294-274-9.
MILLER, J., LEIBE F., HILL, M. Sklo 20.století. 1. vyd. Bratislava Noxi, 2005.
ISBN 80-89179-21-5.
RUHRBERG, K. SCHNECKENBURGER M., FRICKE, Ch., HONNEF K.Umění 20. století:
malířství, skulptury a objekty, nová média, fotografie. Praha: Slovart, 2004.
ISBN 80-7209-521-8
Recommended resources
BRAMSTON, David. Design výrobků - hledání inspirace. vyd. Computer Press, a.s.,
Brno 2010. ISBN 978-80-251-2914-2
CUTLER, Vanessa. New technologies in glass. London: A&C Black, 2012, 128 s.
ISBN 978-1-4081-3954-7.
CABEJŠEK, M. Zušlechťování skla. Praha: L+P, 2004. ISBN 80-239-4265-4.
CLAIR, Jean. Úvahy o stavu výtvarného umění: kritika modernity; Odpovědnost
umělce: avantgardy mezi strachem a rozumem.
1. vyd. Brno: Barrister & Principal, 2006, 226 s. ISBN 80-7364-038-4.
DEMPSEY, Amy. Umělecké styly, školy a hnutí: encyklopedický průvodce
moderním uměním. 2. vyd. Praha: Slovart, 2005. ISBN 80-7209-731-8.
HLAVÁČ, Jan. Základy technologie silikátů. 2. vyd. Praha: Státní nakladatelství
technické literatury, 1988. ISBN 04-816-88.
KARSTEN, Harries. Smysl moderního umění: filozofická interpretace.
Vyd. 1. Brno: Host, 2010, 159 s. ISBN 978-80-7294-371-5.
LUCIE-SMITH, Edward. Art today: současné světové umění.
1. české vyd. Praha: Slovart, 1996. ISBN 80-85871-97-1.
MANGUEL, Alberto. Čtení obrazů: o čem přemýšlíme, když se dívame na umění?
1. vyd. Brno: Host, 2008. ISBN 978-80-7294-274-9.
MILLER, J., LEIBE F., HILL, M. Sklo 20.století. 1. vyd. Bratislava Noxi, 2005.
ISBN 80-89179-21-5.
RUHRBERG, K. SCHNECKENBURGER M., FRICKE, Ch., HONNEF K.Umění 20. století:
malířství, skulptury a objekty, nová média, fotografie. Praha: Slovart, 2004.
ISBN 80-7209-521-8
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka neprokázala sebevědomé prezentování svého projektu. Komise shledala velice problematickou formální stránku skleněných objektů, A to, že její práce neodpovídala nárokům na diplomovou práci.