V mé bakalářské práci se věnuji vzpomínkám z dětství. Konkrétně vzpomínkám, kdy jsem poprvé přišla do kontaktu s keramickou hlínou. Zkoušela jsem, co vše se s ní dá dělat a jak se mi za pomocí rukou, prstů nebo modelovacích špachtlí, oček a jiných příslušenství mění pod rukami a jak neforemná hrouda hlíny dostává konkrétní tvar.
V teoretické části vzpomínám a oživuji vzpomínky na tyto události z dětství. V této části také uvádím zdroje, které mi byly inspirací k dokončení mé bakalářské práce.
V praktické části se zabývám návrhy, zkouškami, realizací a technologickými postupy.
Annotation in English
In my bachelor work I deal with my memories of childhood. Specifically memories of my first contact with ceramic clay. I have tried what I can do with it and how it changes with the help of hands, fingers or modeling spatulas, eyelets and other accessories. How the bra-zen clod of clay gets specific shape.
In the theoretical part I remember and revive my memories and events of childhood. In this part I give some inspirational sources that I inspired to complete my bachelor work.
In the practical part I deal with sketches, materiál tests, realizations and technology.
Keywords
Vzpomínky, keramická hlína, dětství
Keywords in English
Memories. Ceramic clay, childhood
Length of the covering note
48 s. ( 37 490 znaků )
Language
CZ
Annotation
V mé bakalářské práci se věnuji vzpomínkám z dětství. Konkrétně vzpomínkám, kdy jsem poprvé přišla do kontaktu s keramickou hlínou. Zkoušela jsem, co vše se s ní dá dělat a jak se mi za pomocí rukou, prstů nebo modelovacích špachtlí, oček a jiných příslušenství mění pod rukami a jak neforemná hrouda hlíny dostává konkrétní tvar.
V teoretické části vzpomínám a oživuji vzpomínky na tyto události z dětství. V této části také uvádím zdroje, které mi byly inspirací k dokončení mé bakalářské práce.
V praktické části se zabývám návrhy, zkouškami, realizací a technologickými postupy.
Annotation in English
In my bachelor work I deal with my memories of childhood. Specifically memories of my first contact with ceramic clay. I have tried what I can do with it and how it changes with the help of hands, fingers or modeling spatulas, eyelets and other accessories. How the bra-zen clod of clay gets specific shape.
In the theoretical part I remember and revive my memories and events of childhood. In this part I give some inspirational sources that I inspired to complete my bachelor work.
In the practical part I deal with sketches, materiál tests, realizations and technology.
Keywords
Vzpomínky, keramická hlína, dětství
Keywords in English
Memories. Ceramic clay, childhood
Research Plan
Konzultace s vedoucím bakalářské práce
Zpracování návrhů, modely, kresebné studie
Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
Fotodokumentace
Obeznámení s použitou technologií Realizace v materiálu
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii,
v tiskovém rozlišení.
Research Plan
Konzultace s vedoucím bakalářské práce
Zpracování návrhů, modely, kresebné studie
Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
Fotodokumentace
Obeznámení s použitou technologií Realizace v materiálu
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii,
v tiskovém rozlišení.
Recommended resources
CABEJŠEK, Milan. Zušlechtování skla. Praha: L+P, 2004. ISBN 80-239-4265-4.
HLAVÁC, Jan. Základy technologie silikátu. 2. vyd. Praha: Státní nakladatelství
technické literatury, 1988. ISBN 04-816-88.
MILLER, Judith, Frankie LEIBE a Mark HILL. Sklo 20.století. 1. vyd. Bratislava:
Noxi, 2005. ISBN 80-89179-21-5.
BRAMSTON, David. Design výrobků - hledání inspirace. vyd. Computer Press, a.s.,
Brno 2010. ISBN 978-80-251-2914-2
DEMPSEY, Amy. Umělecké styly, školy a hnutí: encyklopedický průvodce
moderním uměním. 2. vyd. Praha: Slovart, 2005. ISBN 80-7209-731-8.
KARSTEN, Harries. Smysl moderního umění: filozofická interpretace.
Vyd. 1. Brno: Host, 2010, 159 s. ISBN 978-80-7294-371-5.
LUCIE-SMITH, Edward. Art today: současné světové umění.
1. české vyd. Praha: Slovart, 1996. ISBN 80-85871-97-1.
MANGUEL, Alberto. Čtení obrazů: o čem přemýšlíme, když se dívame na umění?
1. vyd. Brno: Host, 2008. ISBN 978-80-7294-274-9.
RUHRBERG, K. SCHNECKENBURGER M., FRICKE, Ch., HONNEF K.Umění 20. století:
malířství, skulptury a objekty, nová média, fotografie. Praha: Slovart, 2004.
ISBN 80-7209-521-8
Recommended resources
CABEJŠEK, Milan. Zušlechtování skla. Praha: L+P, 2004. ISBN 80-239-4265-4.
HLAVÁC, Jan. Základy technologie silikátu. 2. vyd. Praha: Státní nakladatelství
technické literatury, 1988. ISBN 04-816-88.
MILLER, Judith, Frankie LEIBE a Mark HILL. Sklo 20.století. 1. vyd. Bratislava:
Noxi, 2005. ISBN 80-89179-21-5.
BRAMSTON, David. Design výrobků - hledání inspirace. vyd. Computer Press, a.s.,
Brno 2010. ISBN 978-80-251-2914-2
DEMPSEY, Amy. Umělecké styly, školy a hnutí: encyklopedický průvodce
moderním uměním. 2. vyd. Praha: Slovart, 2005. ISBN 80-7209-731-8.
KARSTEN, Harries. Smysl moderního umění: filozofická interpretace.
Vyd. 1. Brno: Host, 2010, 159 s. ISBN 978-80-7294-371-5.
LUCIE-SMITH, Edward. Art today: současné světové umění.
1. české vyd. Praha: Slovart, 1996. ISBN 80-85871-97-1.
MANGUEL, Alberto. Čtení obrazů: o čem přemýšlíme, když se dívame na umění?
1. vyd. Brno: Host, 2008. ISBN 978-80-7294-274-9.
RUHRBERG, K. SCHNECKENBURGER M., FRICKE, Ch., HONNEF K.Umění 20. století:
malířství, skulptury a objekty, nová média, fotografie. Praha: Slovart, 2004.
ISBN 80-7209-521-8
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Formulace a postavení tématu práce bylo neopodstatněné. Celkové provedení a řešeníé jednotlivých světelných objektů shledala komise jako jednotvárnou, nerozvíjející potenciál hmoty. Ústní obhajoba bakalářské práce byla velice nejasná a špatně formulovaná.