V České republice dnes působí v oblasti terciálního vzdělávání bezmála tři stovky vzdělávacích institucí. Přesto je každý rok zhruba čtyřicet procent studentů, kteří se hlásili k dalšímu pomaturitnímu studiu a neuspěli. Nejenom tyto statistiky vedly Kanaďana Douglese Hajeka k tomu, aby založil v Čechách novou vzdělávací instituci Prague College. Tato škola nabízí odborné vzdělávání v angličtině, podle vzoru ostatních college běžných v zahraniční.
V úvodu této diplomové práci se v úvodní části seznámíte se základní charakteristikou školství v České republice, zvláště se situací v terciálním vzděláváním a s teoretickými poznatky o marketingu a Public Relations služeb. Praktická část analyzuje dosavadní aktivity Prague College, popisuje jednotlivé použití nástrojů marketingu a PR a podává ucelený obraz o půlročním působení této školy na trhu. Na základě analýz získaných informací o škole byl vypracován projekt, který by měl škole sloužit jako návrh pro její budoucí náborové a komunikační aktivity.
Anotace v angličtině
There are next to three hundred educational institutions operating in the area of tertiary education in the Czech today. In spite of this every year there are roughly fourty percent of students, which applied for tertiary education and failed. Not only had these statistics made Canadian Douglas Hajek to establish new educational institution in the Czech Republic Prague College. School provides business education in English according to other colleges common in abroad.
In this thesis’s introductory part you’ll get familiar with the basic characteristic of education in the Czech Republic, particularly with the situation in tertiary education and with theoretical pieces of knowledge about marketing and Public Relations of services. Practical part analyses previous activities of Prague College, describes individual use of tools of marketing and PR and presents integral image about half-yearly operation this school in the market. Based on analysis obtained information about the school was elaborated project, which should be used by Prague College as a suggestion for their future recruitment and communication activities.
Klíčová slova
školství, terciální vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
tertiary education
Rozsah průvodní práce
77
Jazyk
CZ
Anotace
V České republice dnes působí v oblasti terciálního vzdělávání bezmála tři stovky vzdělávacích institucí. Přesto je každý rok zhruba čtyřicet procent studentů, kteří se hlásili k dalšímu pomaturitnímu studiu a neuspěli. Nejenom tyto statistiky vedly Kanaďana Douglese Hajeka k tomu, aby založil v Čechách novou vzdělávací instituci Prague College. Tato škola nabízí odborné vzdělávání v angličtině, podle vzoru ostatních college běžných v zahraniční.
V úvodu této diplomové práci se v úvodní části seznámíte se základní charakteristikou školství v České republice, zvláště se situací v terciálním vzděláváním a s teoretickými poznatky o marketingu a Public Relations služeb. Praktická část analyzuje dosavadní aktivity Prague College, popisuje jednotlivé použití nástrojů marketingu a PR a podává ucelený obraz o půlročním působení této školy na trhu. Na základě analýz získaných informací o škole byl vypracován projekt, který by měl škole sloužit jako návrh pro její budoucí náborové a komunikační aktivity.
Anotace v angličtině
There are next to three hundred educational institutions operating in the area of tertiary education in the Czech today. In spite of this every year there are roughly fourty percent of students, which applied for tertiary education and failed. Not only had these statistics made Canadian Douglas Hajek to establish new educational institution in the Czech Republic Prague College. School provides business education in English according to other colleges common in abroad.
In this thesis’s introductory part you’ll get familiar with the basic characteristic of education in the Czech Republic, particularly with the situation in tertiary education and with theoretical pieces of knowledge about marketing and Public Relations of services. Practical part analyses previous activities of Prague College, describes individual use of tools of marketing and PR and presents integral image about half-yearly operation this school in the market. Based on analysis obtained information about the school was elaborated project, which should be used by Prague College as a suggestion for their future recruitment and communication activities.
Klíčová slova
školství, terciální vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
tertiary education
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti vzdělávacích systémů terciárního vzdělávání v ČR a zahraničí a proveďte srovnání těchto systémů.
2. Proveďte srovnávací analýzu těchto systémů.
3. Proveďte SWOT analýzu týkající se založení nového typu (anglosaského) školy v ČR.
4. Navrhněte opatření v oblasti marketingu a marketingových komunikací nutných pro zavedení tohoto typu školy a vzdělávací trh České republiky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti vzdělávacích systémů terciárního vzdělávání v ČR a zahraničí a proveďte srovnání těchto systémů.
2. Proveďte srovnávací analýzu těchto systémů.
3. Proveďte SWOT analýzu týkající se založení nového typu (anglosaského) školy v ČR.
4. Navrhněte opatření v oblasti marketingu a marketingových komunikací nutných pro zavedení tohoto typu školy a vzdělávací trh České republiky.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P. Marketing podle Kotlera, Management Press, Praha 2000. ISBN 80-7261-010-4
PELSMACKER G. at al. Marketingové komunikace. Grada 2003. ISBN 80-247-0254
SVĚTLÍK, J. Marketing školy. EKKA Zlín, 1996. ISBN: 80-902200-8-8
Řízení školy. Praha: ASPI Praha 2004. ISSN 1214-8679
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P. Marketing podle Kotlera, Management Press, Praha 2000. ISBN 80-7261-010-4
PELSMACKER G. at al. Marketingové komunikace. Grada 2003. ISBN 80-247-0254
SVĚTLÍK, J. Marketing školy. EKKA Zlín, 1996. ISBN: 80-902200-8-8
Řízení školy. Praha: ASPI Praha 2004. ISSN 1214-8679