Diplomová práce si klade za cíl nalézt a zdokumentovat pozůstatky nápisů z (out)socialistické éry na našem území, zaměřené na budovy kin a dalších společenských zařízení. Teoretická část ve zkratce nastiňuje situaci po roce 1948, zabývá se problematikou kin a kulturních domů. Nezapomíná na médium světla a jeho dobový fenomén neonové reklamy. Poslední část práce je vlastním výzkumem, popisující zlomek vybraných nápisů. Praktická část všechny tyto poznatky zúrokuje při práci na knižní publikaci.
Anotace v angličtině
My dissertation is aimed at searching and describing relics of signs from (out)socialist period in our country; focused on the buildings of cinemas, culture houses and other culture institutions. Theoretical part in short summarises history after 1948, deals with questions of the cinemas and culture houses. Remembers light as a medium and its historical phenomenon neon advertisement. Next part is my research, which describes some parts of selected culture institutions by myself. Practical part of my dissertation will use all of these informations and knowledge in a working process on my book.
Diplomová práce si klade za cíl nalézt a zdokumentovat pozůstatky nápisů z (out)socialistické éry na našem území, zaměřené na budovy kin a dalších společenských zařízení. Teoretická část ve zkratce nastiňuje situaci po roce 1948, zabývá se problematikou kin a kulturních domů. Nezapomíná na médium světla a jeho dobový fenomén neonové reklamy. Poslední část práce je vlastním výzkumem, popisující zlomek vybraných nápisů. Praktická část všechny tyto poznatky zúrokuje při práci na knižní publikaci.
Anotace v angličtině
My dissertation is aimed at searching and describing relics of signs from (out)socialist period in our country; focused on the buildings of cinemas, culture houses and other culture institutions. Theoretical part in short summarises history after 1948, deals with questions of the cinemas and culture houses. Remembers light as a medium and its historical phenomenon neon advertisement. Next part is my research, which describes some parts of selected culture institutions by myself. Practical part of my dissertation will use all of these informations and knowledge in a working process on my book.
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 7/2014) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: vizuální analýza kulturních zařízení před listopadem 1989
2. Praktická část: (out)socialistické písmo
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 40 - 45 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz směrnice rektora č. 7/2014) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část: vizuální analýza kulturních zařízení před listopadem 1989
2. Praktická část: (out)socialistické písmo
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje:
veškeré knihovnické a jiné fondy s literaturou na území ČR, SK, EU, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
doporučené zdroje:
veškeré knihovnické a jiné fondy s literaturou na území ČR, SK, EU, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Způsob prezentace projektu a výsledky řešení tématu studentka zvládla s vysokou mírou objektivity. Rozsah výzkumu, dokumentace stavu reálií = velmi kvalitní projekt.
Václav Houf: kniha má osobitou kompozici - proč a jaký bude další vývoj.
Jan Šlégr: kvalitní téma - jak je to s "regenerací" nápisů.
Lenka Baroňová: drobné výhrady k typografii.
Obhajoba výborná.