Cílem práce bylo zjistit, jaké zaujímají studenti Fakulty managementu a ekonomiky UTB ve Zlíně postoje ke kreativitě.
V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k tématu práce, a sice kreativita, kreativní schopnosti, kreativní proces a kreativní postoje. V praktické části jsou popsány výsledky dotazníkového šetření mezi studenty FaME UTB ve Zlíně ohledně jejich postojů ke kreativitě. V této části jsou rovněž navržena opatření pro rozvoj kreativity těchto studentů v průběhu jejich vzdělávání.
Anotace v angličtině
The intention of the bachelor thesis was to find out what attitudes students of the Faculty of Management and Economics Tomas Bata University in Zlin have towards creativity.
In the theoretical part, there are described the essential terms that are connected to the topic of the thesis, namely creativity, creative abilities, creative process and creative attitudes. In the empirical part, there are presented the results of a questionnaire survey about attitudes to creativity. The survey was realized among students of the Faculty of Management and Economics Tomas Bata University in Zlin. In the empirical part, there are also suggestions to a creativity development of students in the course of their education.
Klíčová slova
Kreativita, kreativní postoje, kreativní schopnosti, tvůrčí proces, Raudseppův test kreativity
Klíčová slova v angličtině
Creativity, creative attitudes, creative abilities, creative process, Raudsepp’s test of creativity
Rozsah průvodní práce
69 s., 28 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce bylo zjistit, jaké zaujímají studenti Fakulty managementu a ekonomiky UTB ve Zlíně postoje ke kreativitě.
V teoretické části práce jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k tématu práce, a sice kreativita, kreativní schopnosti, kreativní proces a kreativní postoje. V praktické části jsou popsány výsledky dotazníkového šetření mezi studenty FaME UTB ve Zlíně ohledně jejich postojů ke kreativitě. V této části jsou rovněž navržena opatření pro rozvoj kreativity těchto studentů v průběhu jejich vzdělávání.
Anotace v angličtině
The intention of the bachelor thesis was to find out what attitudes students of the Faculty of Management and Economics Tomas Bata University in Zlin have towards creativity.
In the theoretical part, there are described the essential terms that are connected to the topic of the thesis, namely creativity, creative abilities, creative process and creative attitudes. In the empirical part, there are presented the results of a questionnaire survey about attitudes to creativity. The survey was realized among students of the Faculty of Management and Economics Tomas Bata University in Zlin. In the empirical part, there are also suggestions to a creativity development of students in the course of their education.
Klíčová slova
Kreativita, kreativní postoje, kreativní schopnosti, tvůrčí proces, Raudseppův test kreativity
Klíčová slova v angličtině
Creativity, creative attitudes, creative abilities, creative process, Raudsepp’s test of creativity
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky pro oblast tvořivosti a tvůrčího myšlení a formulujte teoretická východiska pro empirickou část.
2. Realizujte dotazníkový průzkum mezi studenty FaME UTB ve Zlíně zaměřený na zjištění jejich postojů k tvořivosti a zjištěná data analyzujte.
3. Navrhněte opatření podporující rozvoj tvořivosti studentů FaME UTB ve Zlíně v jejich procesu vzdělávání.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky pro oblast tvořivosti a tvůrčího myšlení a formulujte teoretická východiska pro empirickou část.
2. Realizujte dotazníkový průzkum mezi studenty FaME UTB ve Zlíně zaměřený na zjištění jejich postojů k tvořivosti a zjištěná data analyzujte.
3. Navrhněte opatření podporující rozvoj tvořivosti studentů FaME UTB ve Zlíně v jejich procesu vzdělávání.
Seznam doporučené literatury
CARTER, P., RUSSEL, K. Trénink paměti a krativity: příklady s řešením. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. 120 s. ISBN 80-7226-704-3.
DACEY, J. S., LENNON, K. H. Kreativita. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2000. 250 s. ISBN 80-7169-903-9.
HLAVSA, J. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. 1. vyd. Praha: SPN, 1986. 189 s.
KIRST, W., DIEKMEYER, U. Trénink tvořivosti: hry a cvičení pro děti i dospělé. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. 125 s. ISBN 80-7178-227-0.
MAISEL, E. Trénink kreativity: podněty pro rozvinutí tvořivého potenciálu na celý rok. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 261 s. ISBN 80-7178-677-2.
PETROVÁ, A. Tvořivost v teorii a praxi. 1. vyd. Praha: Vodnář, 1999. 169 s. ISBN 80-86226-05-0.
Seznam doporučené literatury
CARTER, P., RUSSEL, K. Trénink paměti a krativity: příklady s řešením. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. 120 s. ISBN 80-7226-704-3.
DACEY, J. S., LENNON, K. H. Kreativita. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2000. 250 s. ISBN 80-7169-903-9.
HLAVSA, J. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. 1. vyd. Praha: SPN, 1986. 189 s.
KIRST, W., DIEKMEYER, U. Trénink tvořivosti: hry a cvičení pro děti i dospělé. 1. vyd. Praha: Portál, 1998. 125 s. ISBN 80-7178-227-0.
MAISEL, E. Trénink kreativity: podněty pro rozvinutí tvořivého potenciálu na celý rok. 1. vyd. Praha: Portál, 2002. 261 s. ISBN 80-7178-677-2.
PETROVÁ, A. Tvořivost v teorii a praxi. 1. vyd. Praha: Vodnář, 1999. 169 s. ISBN 80-86226-05-0.