Ve své bakalářské práci se věnuji problematice dětských horeček. V teoretické části popisuji význam teploty, problematiku termoregulace, možnosti měření teploty, léčbu a komplikace horečky. Tělesná teplota je nejčastěji monitorovaná fyziologická funkce. Především u dětí je velmi důležité, aby teplota byla změřena šetrně, rychle, ale přesně.
V praktické části se zjišťovalo, jaké metody monitorování a tlumení teploty používají rodiče České, Romské a Vietnamské národnosti. Výsledky dotazníkové šetření jsou zpracovány ve formě tabulek a grafů.
Annotation in English
In my thesis I deal with the issue of child actresses. The theoretical part describes the mea-ning of temperature, thermal management issues, the possibility of temperature measure-ment, treatment and complications of fever. Body temperature is the most frequently moni-tored physiological functions. Especially in children it is very important that the temperatu-re was measured gently quickly but accurately.
In the practical part of finding out what methods of monitoring and controlling temperatu-re using parents Czech, Roma and Vietnamese nationalities. The results of a questionnaire survey are presented in the form of tables and graphs.
Keywords
tělesná teplota, horečka, termoregulace, měření tělesné teploty
Keywords in English
body temperature, fever, thermoregulation, measuring body temperature
Length of the covering note
82
Language
CZ
Annotation
Ve své bakalářské práci se věnuji problematice dětských horeček. V teoretické části popisuji význam teploty, problematiku termoregulace, možnosti měření teploty, léčbu a komplikace horečky. Tělesná teplota je nejčastěji monitorovaná fyziologická funkce. Především u dětí je velmi důležité, aby teplota byla změřena šetrně, rychle, ale přesně.
V praktické části se zjišťovalo, jaké metody monitorování a tlumení teploty používají rodiče České, Romské a Vietnamské národnosti. Výsledky dotazníkové šetření jsou zpracovány ve formě tabulek a grafů.
Annotation in English
In my thesis I deal with the issue of child actresses. The theoretical part describes the mea-ning of temperature, thermal management issues, the possibility of temperature measure-ment, treatment and complications of fever. Body temperature is the most frequently moni-tored physiological functions. Especially in children it is very important that the temperatu-re was measured gently quickly but accurately.
In the practical part of finding out what methods of monitoring and controlling temperatu-re using parents Czech, Roma and Vietnamese nationalities. The results of a questionnaire survey are presented in the form of tables and graphs.
Keywords
tělesná teplota, horečka, termoregulace, měření tělesné teploty
Keywords in English
body temperature, fever, thermoregulation, measuring body temperature
Research Plan
Studium odborné literatury a časopisů.
Stanovení cílů.
Vypracování teoretické části.
Příprava metodiky praktické části.
Realizace dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Research Plan
Studium odborné literatury a časopisů.
Stanovení cílů.
Vypracování teoretické části.
Příprava metodiky praktické části.
Realizace dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Recommended resources
BUCHANEC, Ján. Horúčka a jej liečba u detí. Martin: Osveta, 1998, 79 s., obr., grafy. ISBN 80-888-2477-X.
DYLEVSKÝ, Ivan. Somatologie. Vyd. 2. (přeprac. a dopl.). Olomouc: Epava, 2000, 480 s. ISBN 80-86297-05-5.
KLENER, Pavel. Propedeutika ve vnitřním lékařství. 2., nezm. vyd. Praha: Galén, c2006, 325 s. ISBN 80-246-1254-2.
KLIEGMAN, Robert M., Karen J. MARCDANTE a Hal B. JENSON. Nelson essentials of pediatrics. 5. ed. Philadelphia, PA: Elsevier Saunders, 2006. ISBN 9780808923251.
KUTNOHORSKÁ, Jana. Multikulturní ošetřovatelství pro praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 978-80-247-4413-1.
Recommended resources
BUCHANEC, Ján. Horúčka a jej liečba u detí. Martin: Osveta, 1998, 79 s., obr., grafy. ISBN 80-888-2477-X.
DYLEVSKÝ, Ivan. Somatologie. Vyd. 2. (přeprac. a dopl.). Olomouc: Epava, 2000, 480 s. ISBN 80-86297-05-5.
KLENER, Pavel. Propedeutika ve vnitřním lékařství. 2., nezm. vyd. Praha: Galén, c2006, 325 s. ISBN 80-246-1254-2.
KLIEGMAN, Robert M., Karen J. MARCDANTE a Hal B. JENSON. Nelson essentials of pediatrics. 5. ed. Philadelphia, PA: Elsevier Saunders, 2006. ISBN 9780808923251.
KUTNOHORSKÁ, Jana. Multikulturní ošetřovatelství pro praxi. Vyd. 1. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 978-80-247-4413-1.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Proč si myslíte, že ''dnes se moc nepoužívá'' přikládání ''ledových kostek'' na místa, kde je tepna blízko pod kůží? Znáte jiné metody chlazení organismu na ''pulzních'' místech? Zdůvodněte, proč jste musela vyřadit 23 dotazníků z výzkumu? Nevyplynuly z nich nějaké významné závěry? Čím si vysvětlujete tak velkou zpětnou vazbu ve vypsaných dotaznících? Jakým způsobem jste oslovila konkrétní jednotlivce cílených národností na ''sociálních sítích''? Jak jste se přesvědčila o tom, zda dotazník vyplnili ''správní'' respondenti? Měli respondenti zkušenost s tlumením horečky u dítěte? Jak objasníte tvrzení, že 47,7% českých rodičů používá digitální čelní teploměr ve vztahu k věku dětí do 5let? U jaké věkové skupiny se používá nejvíce? (Mgr. Gajzlerová) Proč jste se rozhodla provést výzkum u těchto skupin? Můžete nám doplnit jiné studie, práce, které se zabývají danou problematikou? Našla jste v nich nějaké shody nebo naopak, došli autoři k jiným závěrům? Víte, jak často by se měla měřit teplota u dětí? Odkud vycházíte pro toto tvrzení? Myslíte tím u nemocných? Není vhodně formulovaná otázka. Otázka číslo 16 - myslíte si, že v každé kultuře znají pojem čípek? Nebylo vhodné právě na tuto otázku se zaměřit a zjistit, zda vůbec jsou ochotni tuto formu podávat? Proč jste zde neuvedla formu podání sirup? Jaký je závěr této práce? Co je výstupem této práce? (dr. Kudlová)
Studentka odpovídala na dotazy zkušební komise s rezervami. Zkušební komise se usnesla poměrem hlasů 3:2 k hodnocení bakalářské práce F - nedostatečně. Zkušební komise doporučuje bakalářskou práci doplnit a přepracovat, změnit koncepci metodologie, zpracovat teoretická východiska práce včetně multikulturních zvláštností měření teploty u dětí.