Předmětem zkoumání v této bakalářské práci je osobnost vysokoškolského učitele, tak, jak je vnímána studenty ošetřovatelství. V teoretické části se zabýváme problematikou psychologie osobnosti, charakteristikou vysokoškolského učitele a jeho podílu na vzdělávání Všeobecných sester na vysoké škole. Praktická část je věnována výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jaké charakteristiky vysokoškolského učitele jsou pro studenty ošetřovatelství nejdůležitější a v jakém pořadí se vyskytuji dle výpovědí studentů.
Anotace v angličtině
The main object of the research in this bachelor thesis is the personality of a university teacher as viewed through the students of nursing prism.
In the theoretical part, personality psychology, university teacher's characteristics and their contribution to the education of the future general nurses is examined. The practical part deals with the research itself. Its goal is to determine which attributes of a university teacher are the most valued among the students of nursing and what their order is as given by the respondents.
Klíčová slova
ošetřovatelství, osobnost učitele, studium ošetřovatelství, učitel ošetřovatelství, studenti ošetřovatelství
Klíčová slova v angličtině
nursing, teacher's characteristics, nursing teacher, education in nursing, nursing students
Rozsah průvodní práce
75 s. (91 434 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem zkoumání v této bakalářské práci je osobnost vysokoškolského učitele, tak, jak je vnímána studenty ošetřovatelství. V teoretické části se zabýváme problematikou psychologie osobnosti, charakteristikou vysokoškolského učitele a jeho podílu na vzdělávání Všeobecných sester na vysoké škole. Praktická část je věnována výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jaké charakteristiky vysokoškolského učitele jsou pro studenty ošetřovatelství nejdůležitější a v jakém pořadí se vyskytuji dle výpovědí studentů.
Anotace v angličtině
The main object of the research in this bachelor thesis is the personality of a university teacher as viewed through the students of nursing prism.
In the theoretical part, personality psychology, university teacher's characteristics and their contribution to the education of the future general nurses is examined. The practical part deals with the research itself. Its goal is to determine which attributes of a university teacher are the most valued among the students of nursing and what their order is as given by the respondents.
Klíčová slova
ošetřovatelství, osobnost učitele, studium ošetřovatelství, učitel ošetřovatelství, studenti ošetřovatelství
Klíčová slova v angličtině
nursing, teacher's characteristics, nursing teacher, education in nursing, nursing students
Zásady pro vypracování
Výběr a nastudování odborné literatury.
Vypracování osnovy a formulace cílů.
Vymezení teoretických východisek v oblastech psychologie osobnosti, vysokoškolské pedagogiky a vzdělávání v ošetřovatelství.
Příprava metodiky praktické části práce.
Realizace průzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření a rozhovorů u studentů ošetřovatelství na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Finalizace práce a prezentace výsledků.
Zásady pro vypracování
Výběr a nastudování odborné literatury.
Vypracování osnovy a formulace cílů.
Vymezení teoretických východisek v oblastech psychologie osobnosti, vysokoškolské pedagogiky a vzdělávání v ošetřovatelství.
Příprava metodiky praktické části práce.
Realizace průzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření a rozhovorů u studentů ošetřovatelství na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Finalizace práce a prezentace výsledků.
Seznam doporučené literatury
BUŽGOVÁ, Radka a Ilona PLEVOVÁ. Ošetřovatelství I. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3557-3.
KUTNOHORSKÁ, Jana. Historie ošetřovatelství. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3224-4.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. 3.vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.
NAKONEČNÝ, M. Psychologie osobnosti. 2.rozš. a přeprac. vyd. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1680-5.
SLAVÍK, Milan. Vysokoškolská pedagogika. 1.vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4054-6.
WISEMAN, Dennis a Gilbert HUNT. Best practice in motivation and management in the classroom. 2end ed. Springfield, Ill.: Charles C. Thomas, c2008. ISBN 978-0-398-07793-8.
Seznam doporučené literatury
BUŽGOVÁ, Radka a Ilona PLEVOVÁ. Ošetřovatelství I. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3557-3.
KUTNOHORSKÁ, Jana. Historie ošetřovatelství. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3224-4.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. 3.vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.
NAKONEČNÝ, M. Psychologie osobnosti. 2.rozš. a přeprac. vyd. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1680-5.
SLAVÍK, Milan. Vysokoškolská pedagogika. 1.vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4054-6.
WISEMAN, Dennis a Gilbert HUNT. Best practice in motivation and management in the classroom. 2end ed. Springfield, Ill.: Charles C. Thomas, c2008. ISBN 978-0-398-07793-8.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svoji bakalářskou práci. Po přečtení posudků ji byly položeny následující otázky:
1. Jaké jsou přínosy a limity Vaší práce?
2. Existuje na většině VŠ u nás hodnocení učitelů studenty, tam jde zpravidla o posuzování konkrétního chování učitele. Jaké konkrétní chování VŠ učitele může podporovat rozvoj příznivého, pozitivního obrazu učitele u žáků a jaké negativní obraz?
Reakce na otázky a diskuse vedly ke spokojenosti členů komise.