Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Televizní reportáž a její výroba s ohledem na obrazové zpracování (příklad z praxe) 2. Praktická část: Audiovizuální dílo "Největší radost", délka minimálně 10 min., střihová skladba
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Televizní reportáž a její výroba s ohledem na obrazové zpracování (příklad z praxe).
2. Praktická část: Audiovizuální dílo "Největší radost", délka minimálně 10 min., střihová skladba
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: A Television Report and its Making with Regard to an Image Processing (an Example from the Practise)
2. Practical Part: Audiovisual Work "The Greatest Pleasure", Duration at Least 10 minutes, Editing
Název dle studenta
1. Teoretická část: Televizní reportáž a její výroba s ohledem na obrazové zpracování (příklad z praxe) 2. Praktická část: Audiovizuální dílo "Největší radost", délka minimálně 10 min., střihová skladba
Název dle studenta v angličtině
1. Theoretical Part: A Television Report and its Making with Regard to an Image Processing (an Example from the Practise) 2. Practical Part: Audiovisual Work "The Greatest Pleasure", Duration at Least 10 minutes, Editing
Tématem bakalářské práce je "Televizní reportáž a její výroba s ohledem na obrazové zpracování (příklad z praxe)". Práce se zabývá reportáží od jejího vzniku až po současnost. Výchozím bodem práce bude zpravodajská reportáž a její vznik. V průběhu práce se chci podrobně zabývat jednotlivými žánry reportáží a ukázat na nich základní kameramanské postupy. Zpracuji analýzu zpravodajské reportáže, publicistické reportáže, reportáž o životním stylu, dokumentární reportáže atd. Při jejich vzájemné komparaci se zaměřím na rozdílný způsob snímání jednotlivých žánrů.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor work is "A television report and its making with regard to an image processing (an example from the practice)". It concerns a report from its emergence up to the present. The starting point of the work is a news report and its genesis. In my work, I intend to deal with particular report genres in detail and show here basic techniques of how a cameraman acts. I elaborate the analysis of a news report, journalistic report, lifestyle report, documentary report, etc. In their comparison, I will focus on different ways how to shoot particular genres.
Klíčová slova
Klíčová slova: televizní reportáž, obrazové zpracování, vznik reportáže, zpravodajská re-portáž, rozdílný způsob snímání
Klíčová slova v angličtině
television report; image processing; making a report; news report; different shooting of genres
Rozsah průvodní práce
39 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je "Televizní reportáž a její výroba s ohledem na obrazové zpracování (příklad z praxe)". Práce se zabývá reportáží od jejího vzniku až po současnost. Výchozím bodem práce bude zpravodajská reportáž a její vznik. V průběhu práce se chci podrobně zabývat jednotlivými žánry reportáží a ukázat na nich základní kameramanské postupy. Zpracuji analýzu zpravodajské reportáže, publicistické reportáže, reportáž o životním stylu, dokumentární reportáže atd. Při jejich vzájemné komparaci se zaměřím na rozdílný způsob snímání jednotlivých žánrů.
Anotace v angličtině
The theme of this bachelor work is "A television report and its making with regard to an image processing (an example from the practice)". It concerns a report from its emergence up to the present. The starting point of the work is a news report and its genesis. In my work, I intend to deal with particular report genres in detail and show here basic techniques of how a cameraman acts. I elaborate the analysis of a news report, journalistic report, lifestyle report, documentary report, etc. In their comparison, I will focus on different ways how to shoot particular genres.
Klíčová slova
Klíčová slova: televizní reportáž, obrazové zpracování, vznik reportáže, zpravodajská re-portáž, rozdílný způsob snímání
Klíčová slova v angličtině
television report; image processing; making a report; news report; different shooting of genres
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Bech-Karlsen, Jo, Být při tom - reportáž jako žánr a metoda, Kristiansand, [Oslo], 1991, Institutt for Journalistikk; Universitetsforlaget, ISBN 82-7147-094-9
Hladký, Miroslav, Žurnalistika v televizi, Novinář, Praha 1986, ISBN 978-80-204-1797-8
Osvaldová, Barbora - Halada, Jan, Praktická encyklopedie žurnalistiky, Libri, Praha 2002, ISBN 80-7277-108-6
Bordwell David a Thompsonová Kristin, Umění filmu, AMU Praha 2011, ISBN 978-80-7331-217-6
Dočekalová Markéta, Tvůrčí psaní pro každého, Grada Publishing, 2006, ISBN 80-247-1602-X
Krátký film Praha a. s. www.kratkyfilm.cz
Seznam doporučené literatury
Bech-Karlsen, Jo, Být při tom - reportáž jako žánr a metoda, Kristiansand, [Oslo], 1991, Institutt for Journalistikk; Universitetsforlaget, ISBN 82-7147-094-9
Hladký, Miroslav, Žurnalistika v televizi, Novinář, Praha 1986, ISBN 978-80-204-1797-8
Osvaldová, Barbora - Halada, Jan, Praktická encyklopedie žurnalistiky, Libri, Praha 2002, ISBN 80-7277-108-6
Bordwell David a Thompsonová Kristin, Umění filmu, AMU Praha 2011, ISBN 978-80-7331-217-6
Dočekalová Markéta, Tvůrčí psaní pro každého, Grada Publishing, 2006, ISBN 80-247-1602-X
Krátký film Praha a. s. www.kratkyfilm.cz
Přílohy volně vložené
CD a DVD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: B - velmi dobře
Hodnocení oponent praktická: C - dobře
Vzhledem k podezření na nedodržení citačních norem byla práce předložena k nezávislému posudku, který ji nedoporučil k obhajobě. Komise vyhodnotila zájem studenta o to, aby se citačních chyb vyvaroval a kvitovala pozitivně snahu text nechat projít korekturami, ačkoliv řada nedostatků zůstala.