Touto prácou sa snažím nadviazať na osobný záujem o odevný dizajn a moju záľubu v grafickom dizajne a filmovom priemysle a skĺbiť tieto veci dokopy v praktickej časti v podobe odevnej značky zameranej na kolekciu tričiek s filmovou tematikou. V teoretickej časti predstavujem históriu vzniku trička ako odevného doplnku, venujem sa technikám tlače a vizuálnemu štýlu módnych značiek ako je logo a ich subjektívne hodnotenie. Keďže samotný módny priemysel zahŕňa obrovský informačný a historický obsah, zameriavam sa hlavne na niektoré zaujímavé prípady, ktoré najviac osvetľujú a približujú danú tematiku.
Anotace v angličtině
In this bachelor thesis I´m trying to establish a personal interest in fashion design and my penchant for graphic design and film industry and combine these things together. In theoretical part I am focusing on the issues that should be addressed in issue of setting fashion brands and their graphical concept and trying to introduce fashion briefly in historical view and introduce some models and logos from the field of apparel industry adn review them subjectively. As the fashion industry itself involves enormous historical and informative content I´m focusing particularly on some interesting points in fashion industry, which mostly clarify and bringing better range of view for this issue.
Klíčová slova
Odevný dizajn, grafický dizajn, móda, firma, vizuálny štýl, logo, film, technika tlače, história módy, česká móda
Klíčová slova v angličtině
Fashion design, graphic design, fashion, label, corporate design, logo, film,
printing techniques, history of fashion, czech fashion
Rozsah průvodní práce
69 s. (79 801)
Jazyk
SK
Anotace
Touto prácou sa snažím nadviazať na osobný záujem o odevný dizajn a moju záľubu v grafickom dizajne a filmovom priemysle a skĺbiť tieto veci dokopy v praktickej časti v podobe odevnej značky zameranej na kolekciu tričiek s filmovou tematikou. V teoretickej časti predstavujem históriu vzniku trička ako odevného doplnku, venujem sa technikám tlače a vizuálnemu štýlu módnych značiek ako je logo a ich subjektívne hodnotenie. Keďže samotný módny priemysel zahŕňa obrovský informačný a historický obsah, zameriavam sa hlavne na niektoré zaujímavé prípady, ktoré najviac osvetľujú a približujú danú tematiku.
Anotace v angličtině
In this bachelor thesis I´m trying to establish a personal interest in fashion design and my penchant for graphic design and film industry and combine these things together. In theoretical part I am focusing on the issues that should be addressed in issue of setting fashion brands and their graphical concept and trying to introduce fashion briefly in historical view and introduce some models and logos from the field of apparel industry adn review them subjectively. As the fashion industry itself involves enormous historical and informative content I´m focusing particularly on some interesting points in fashion industry, which mostly clarify and bringing better range of view for this issue.
Klíčová slova
Odevný dizajn, grafický dizajn, móda, firma, vizuálny štýl, logo, film, technika tlače, história módy, česká móda
Klíčová slova v angličtině
Fashion design, graphic design, fashion, label, corporate design, logo, film,
printing techniques, history of fashion, czech fashion
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz Směrnice rektora č. 7/2014) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část:
Shromáždění dat a informací z historie důležitých světových a českých módních značek, jejich Corporate design a stylové zaměření.
2. Praktická část:
Vytvoření malé kolekce a vizuálního stylu fiktivní módní značky se zaměřením na vizuální podobu designérských a grafických prvků jako jsou grafiky, potisky, vzory, výběr barev, logotyp, labeling, značení a pod.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz Směrnice rektora č. 7/2014) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická část:
Shromáždění dat a informací z historie důležitých světových a českých módních značek, jejich Corporate design a stylové zaměření.
2. Praktická část:
Vytvoření malé kolekce a vizuálního stylu fiktivní módní značky se zaměřením na vizuální podobu designérských a grafických prvků jako jsou grafiky, potisky, vzory, výběr barev, logotyp, labeling, značení a pod.
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
Veškeré knihovnické a jiné fondy s literaturou na území ČR, SK, EU, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
Veškeré knihovnické a jiné fondy s literaturou na území ČR, SK, EU, webové stránky vztahující se k tématu, odborné časopisy a další literatura po konzultaci s vedoucím práce.
Přílohy volně vložené
CD-ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: B - velmi dobře
Hodnocení oponent praktická: C - dobře
Spojení módního segmentu a filmu se podařilo naplnit formálně, a myšlenkou, která je netradiční a realizovat přesvědčivě. Komise se ztotožnila z názorem oponenta. Možnost přesahů do jiných kulturních oblastí je dobře zvizualizována.
Baroňová - typografické chyby student přiznal.
Kajnar - adjustace je kvalitní - výhrady ke vztahu obal - obsah.
Obhajoba kvalitní.