Bakalářská práce se zabývá mezilidskou komunikací v prostředí internetu, jejími vlivy a specifickými rysy. Internetová komunikace našla své uplatnění u všech generací a v dnešní době je nezbytná. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem komunikuje dnešní mládež, především pubescenti. Teoretická část se zabývá komunikací, ať už interpersonální nebo internetovou. V závěrečné kapitole je záměrně charakterizováno období pubescence, neboť právě v tomto období dochází u dětí k nejdynamičtějším komplexním změnám v jejich životě. Empirická část tematicky navazuje na část teoretickou, probíhá vyhodnocení kvantitativního výzkumu dané problematiky.
Annotation in English
The Bachelor´s thesis deals with interpersonal communication on the Internet and its influences and specific features. The internet communication has found its place within all generations of people and it is necessary nowadays. The aim of the thesis is to find out how today´s young people especially teenagers communicate. The theoretical part deals with both the interpersonal and the internet communication. The final chapter deliberately characterizes the period of pubescence, because it is in this period when a lot of dynamic and complex changes in children´s lives happen. The empirical part of the thesis follows the theoretical one. It evaluates the quantitative research of the matter dealt with.
teenager, communication, cyberspace, internet communication, identity, netiquette, chat abbreviations, emoticons
Length of the covering note
91 s. (141 802 znaků)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá mezilidskou komunikací v prostředí internetu, jejími vlivy a specifickými rysy. Internetová komunikace našla své uplatnění u všech generací a v dnešní době je nezbytná. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakým způsobem komunikuje dnešní mládež, především pubescenti. Teoretická část se zabývá komunikací, ať už interpersonální nebo internetovou. V závěrečné kapitole je záměrně charakterizováno období pubescence, neboť právě v tomto období dochází u dětí k nejdynamičtějším komplexním změnám v jejich životě. Empirická část tematicky navazuje na část teoretickou, probíhá vyhodnocení kvantitativního výzkumu dané problematiky.
Annotation in English
The Bachelor´s thesis deals with interpersonal communication on the Internet and its influences and specific features. The internet communication has found its place within all generations of people and it is necessary nowadays. The aim of the thesis is to find out how today´s young people especially teenagers communicate. The theoretical part deals with both the interpersonal and the internet communication. The final chapter deliberately characterizes the period of pubescence, because it is in this period when a lot of dynamic and complex changes in children´s lives happen. The empirical part of the thesis follows the theoretical one. It evaluates the quantitative research of the matter dealt with.
teenager, communication, cyberspace, internet communication, identity, netiquette, chat abbreviations, emoticons
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času, internetové komunikace a zvláštností komunikace pubescentů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti volného času, internetové komunikace a zvláštností komunikace pubescentů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MUSIL, Josef. Sociální a mediální komunikace. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-7452-002-0.
PLAŇAVA, Ivo. Průvodce mezilidskou komunikací: přístupy - dovednosti - poruchy. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0858-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-807-3673-871.
Recommended resources
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MUSIL, Josef. Sociální a mediální komunikace. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. ISBN 978-80-7452-002-0.
PLAŇAVA, Ivo. Průvodce mezilidskou komunikací: přístupy - dovednosti - poruchy. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0858-2.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-807-3673-871.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila výzkumnou metodu. Uvedla výzkumný soubor, druh jeho výběru, realizaci předvýzkumu a sběr dat. Následně prezentovala výzkumné otázky, hypotézy a výsledky výzkumu. Studentka prezentaci četla a neudržovala oční kontakt se zkušební komisí. Dr. Hrbáčková: můžete uvést konkrétní doporučení? Studentka odpověděla. Dají se Vaše závěry zobecnit? Ano (chybná odpověď). Dr. Hladík: alternativní hypotézu nemůžete odmítnout. Dr. Hladík ocenil zřejtelnou a hlasitou obhajobu.