Tato bakalářská práce obsahuje hodnocení žáků na Střední škole
obchodně technické ve Zlíně a posouzení objektivity klasifikace pomocí
didaktického testu. V teoretické části je popsána problematika systému
hodnocení žáků na našich středních školách a základní charakteristiky při tvorbě
didaktického testu. Výzkumná a praktická část je zaměřena na konstrukci a
ověření didaktického testu, který byl testován ve třech různých studijních
oborech naší školy a úspěšně evaluován. Výsledky testu a posouzení objektivity
klasifikace jsou shrnuty v tabulkách č. 5 - 8.
Anotace v angličtině
This barchelor degree graduation thesis contains evalution of pupils on
Business Technical Secondary School in Zlín and contrasts of objectivity
classification by means of an achievement test. In the theoretical part is
describes relevant question of eveluation system for pupils on our secondary
schools and the basic characterizations on a production of the achievement test.
The experimental and practical parts are intented on a construction and
verification of the achievement test. The test was used for testing of three
different branches of our secondary school and successfully evaluated.
All results of this barchelor thesis can be seen at the tablets 5 - 8.
Tato bakalářská práce obsahuje hodnocení žáků na Střední škole
obchodně technické ve Zlíně a posouzení objektivity klasifikace pomocí
didaktického testu. V teoretické části je popsána problematika systému
hodnocení žáků na našich středních školách a základní charakteristiky při tvorbě
didaktického testu. Výzkumná a praktická část je zaměřena na konstrukci a
ověření didaktického testu, který byl testován ve třech různých studijních
oborech naší školy a úspěšně evaluován. Výsledky testu a posouzení objektivity
klasifikace jsou shrnuty v tabulkách č. 5 - 8.
Anotace v angličtině
This barchelor degree graduation thesis contains evalution of pupils on
Business Technical Secondary School in Zlín and contrasts of objectivity
classification by means of an achievement test. In the theoretical part is
describes relevant question of eveluation system for pupils on our secondary
schools and the basic characterizations on a production of the achievement test.
The experimental and practical parts are intented on a construction and
verification of the achievement test. The test was used for testing of three
different branches of our secondary school and successfully evaluated.
All results of this barchelor thesis can be seen at the tablets 5 - 8.
1. Úvod
2. Teoretická část
- současný systém hodnocení žáků na střední škole
- charakteristika a vlastnosti didaktického testu
- zásady pro navrhování testových úloh
3. Praktická část
- vytvoření didaktického testu z účetnictví
- praktické ověření znalostí žáků vybraných oborů na škole prostřednictvím
tohoto testu
- vyhodnocení výsledků a vlastní hodnocení žáků na SŠOT
Zásady pro vypracování
1. Úvod
2. Teoretická část
- současný systém hodnocení žáků na střední škole
- charakteristika a vlastnosti didaktického testu
- zásady pro navrhování testových úloh
3. Praktická část
- vytvoření didaktického testu z účetnictví
- praktické ověření znalostí žáků vybraných oborů na škole prostřednictvím
tohoto testu
- vyhodnocení výsledků a vlastní hodnocení žáků na SŠOT
Seznam doporučené literatury
1. Chráska M.: Didaktické testy, PAIDO, Brno 1999
2. Byčkovský P. Ing.: Základy měření výsledků výuky, ediční středisko ČVUT
Praha,1983
Seznam doporučené literatury
1. Chráska M.: Didaktické testy, PAIDO, Brno 1999
2. Byčkovský P. Ing.: Základy měření výsledků výuky, ediční středisko ČVUT
Praha,1983