Předmětem této bakalářské práce je role nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v životě romských dětí a mládeže ve Vsetíně. Nízkoprahové zařízení hraje významnou funkci v životě romských dětí a mládeže nejen z hlediska smysluplného trávení volného času, ale zároveň tato sociální služba působí jako prevence před rizikovým a problémovým chováním. Nízkoprahové zařízení se snaží přivést děti a mládež z ulice do příjemného a bezpečného prostředí a nastartovat jejich lepší životní dráhu. Smyslem bakalářské práce je prokázat důležitost a potřebu této sociální služby pomocí kvantitativního šetření v jejich přirozeném prostředí.
Anotace v angličtině
Aim of this bachelor thesis is to show the importance of the Low-Threshold Facilities in the lives of Gypsy children and teenagers in Vsetin. Low-Threshold Facilities play an im-portant role not only from the view of meaningful free time spending but also as a social service which influences and prevents problematic behaviour of Gypsy children and tee-nagers. Low-Threshold Facilities are trying to encourage these young children and tee-nagers to leave the streets and joint the pleasant and safe environment as it can help them and prepare them for better start in life. The aim of this bachelor thesis is to proof the im-portance and the need for these social facilities with the help of quantitative survey in the natural living environment of Gypsy children and teenagers.
Klíčová slova
Romové, nízkoprahové zařízení, volný čas, volnočasové aktivity, majorita, minorita, uživatel nízkoprahového zařízení
Klíčová slova v angličtině
Gypsies, low-threshold facilities, leisure time, leisure activities, majority, minority, user of threshold facilities
Rozsah průvodní práce
71 s. (106 362 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem této bakalářské práce je role nízkoprahových zařízení pro děti a mládež v životě romských dětí a mládeže ve Vsetíně. Nízkoprahové zařízení hraje významnou funkci v životě romských dětí a mládeže nejen z hlediska smysluplného trávení volného času, ale zároveň tato sociální služba působí jako prevence před rizikovým a problémovým chováním. Nízkoprahové zařízení se snaží přivést děti a mládež z ulice do příjemného a bezpečného prostředí a nastartovat jejich lepší životní dráhu. Smyslem bakalářské práce je prokázat důležitost a potřebu této sociální služby pomocí kvantitativního šetření v jejich přirozeném prostředí.
Anotace v angličtině
Aim of this bachelor thesis is to show the importance of the Low-Threshold Facilities in the lives of Gypsy children and teenagers in Vsetin. Low-Threshold Facilities play an im-portant role not only from the view of meaningful free time spending but also as a social service which influences and prevents problematic behaviour of Gypsy children and tee-nagers. Low-Threshold Facilities are trying to encourage these young children and tee-nagers to leave the streets and joint the pleasant and safe environment as it can help them and prepare them for better start in life. The aim of this bachelor thesis is to proof the im-portance and the need for these social facilities with the help of quantitative survey in the natural living environment of Gypsy children and teenagers.
Klíčová slova
Romové, nízkoprahové zařízení, volný čas, volnočasové aktivity, majorita, minorita, uživatel nízkoprahového zařízení
Klíčová slova v angličtině
Gypsies, low-threshold facilities, leisure time, leisure activities, majority, minority, user of threshold facilities
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti nízkoprahových zařízení, edukace romského dítěte a sociální práce.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu metodou dotazníku v nízkoprahových zařízeních.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledku výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti nízkoprahových zařízení, edukace romského dítěte a sociální práce.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu metodou dotazníku v nízkoprahových zařízeních.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledku výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, Jaroslav. Výchova a vzdělávání romských žáků jako pedagogický systém. Praha: Hnutí R, 2004. ISBN 80-86031-48-9.
ŠOTOLOVÁ, Eva. Vzdělávání Romů. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0227-0.
ŘÍČAN, Pavel. S Romy žít budeme - jde o to jak. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-410-9.
MATOUŠEK, Oldřich. Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-368-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie osobnosti. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-802-4618-236.
BAKALÁŘ, Petr. Psychologie Romů. Praha: Votobia, 2004. ISBN 80-7220-180-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
BALVÍN, Jaroslav. Výchova a vzdělávání romských žáků jako pedagogický systém. Praha: Hnutí R, 2004. ISBN 80-86031-48-9.
ŠOTOLOVÁ, Eva. Vzdělávání Romů. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0227-0.
ŘÍČAN, Pavel. S Romy žít budeme - jde o to jak. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-410-9.
MATOUŠEK, Oldřich. Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-368-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Psychologie osobnosti. Praha: Karolinum, 2010. ISBN 978-802-4618-236.
BAKALÁŘ, Petr. Psychologie Romů. Praha: Votobia, 2004. ISBN 80-7220-180-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala teoretickou část bakalářské práce. Následně se zaměřila na design výzkumu, konkrétně výzkumné otázky, výzkumný soubor, techniku sběru dat a metody analýzy dat. Byla vyzvána doc. Balvínem k používání odborným termínů, nikoliv hovorových. Poté již uvedla konkrétní výsledky výzkumu. Na závěr uvedla doporučení pro praktické využití a zodpověděla otázky k obhajobě.