Cílem této práce je připravit přednášku pro učitele ekonomických předmětů na středních školách. Vychází se z teoretické oblasti výchovy dospělých, nejenom učitelů a zamýšlí se nad možným způsobem výchovy a vzdělávání dospělých.
Teoretická část vychází z učitelského povolání a stupněm vzdělávání.
V praktické části je přípraven celý seminář určený pro učitele ekonomických předmětů a to i po organizační stránce, včetně předání osvědčení o absolvování semináře.
Samotný seminář na téma ''Majetek podniku - jeho stav, pohyb a zdroje jeho krytí‘‘ ukazuje možnou cestu dalšího vzdělávání učitelů ekonomických předmětů středních škol.
Anotace v angličtině
The goal of this work is to prepare the seminar for teachers of economical subjects at the secondary schools. The resource for this teoretical part is the education of adults, not just teachers, were thinking of the possible way of educating of adults. The teoretial part of the work leads from the teachers job and the level of education. The whole seminar is prepared in the practical part of the work. There we can find the organizating things, including the certificate that we passed the seminar.
The theme of the seminar itself is ''the enterprise possession, the state and the movement, resources of his covering‘‘. It shows as well the possible way of the following teachers education.
Cílem této práce je připravit přednášku pro učitele ekonomických předmětů na středních školách. Vychází se z teoretické oblasti výchovy dospělých, nejenom učitelů a zamýšlí se nad možným způsobem výchovy a vzdělávání dospělých.
Teoretická část vychází z učitelského povolání a stupněm vzdělávání.
V praktické části je přípraven celý seminář určený pro učitele ekonomických předmětů a to i po organizační stránce, včetně předání osvědčení o absolvování semináře.
Samotný seminář na téma ''Majetek podniku - jeho stav, pohyb a zdroje jeho krytí‘‘ ukazuje možnou cestu dalšího vzdělávání učitelů ekonomických předmětů středních škol.
Anotace v angličtině
The goal of this work is to prepare the seminar for teachers of economical subjects at the secondary schools. The resource for this teoretical part is the education of adults, not just teachers, were thinking of the possible way of educating of adults. The teoretial part of the work leads from the teachers job and the level of education. The whole seminar is prepared in the practical part of the work. There we can find the organizating things, including the certificate that we passed the seminar.
The theme of the seminar itself is ''the enterprise possession, the state and the movement, resources of his covering‘‘. It shows as well the possible way of the following teachers education.
Osnova:
I. Teoretická část
1. Učitel - učitelské povolání
2. Další vzdělávání učitelů ekonomických předmětů
II. Praktická část
1. Příprava kurzu pro učitele účetnictví
2. Přednáška
3. Vyhodnocení přínosu odborné přednášky pro učitele ekonomických předmětů
Zásady pro vypracování
Osnova:
I. Teoretická část
1. Učitel - učitelské povolání
2. Další vzdělávání učitelů ekonomických předmětů
II. Praktická část
1. Příprava kurzu pro učitele účetnictví
2. Přednáška
3. Vyhodnocení přínosu odborné přednášky pro učitele ekonomických předmětů
Seznam doporučené literatury
Kovanicová, D., Abeceda účetních znalostí pro každého, PRAHA: Trizonia, 1993
Preislerová, D., Účetnictví pro střední školy, pro podnikatele, Brno:
MC nakladatelství, 1999
Seznam doporučené literatury
Kovanicová, D., Abeceda účetních znalostí pro každého, PRAHA: Trizonia, 1993
Preislerová, D., Účetnictví pro střední školy, pro podnikatele, Brno:
MC nakladatelství, 1999