Cílem diplomové práce je analýza využívaných aktivit marketingových komunikací konkrétního občanského sdružení a rozšíření jeho marketingového plánu. Analyzované občanské sdružení Country kapela Gympleři Vsetín patří mezi neziskové organizace Zlínského kraje. Hlavním produktem sdružení je hudební produkce, vedlejším produktem je pozvednutí úrovně Zlínského kraje, podpora turismu a zvýšení obliby country hudby v České republice. K dosažení stanovených cílů sdružení je využíváno nejen tradičních forem marketingových komunikací. Sdružení a jeho členové dbají vysokou měrou na event marketing. Event marketing je pro neziskové organizace zajímavou formou zviditelnění vlastní existence, a také prostředek k navázání pozitivního vztahu s cílovými skupinami. Marketing a všechny jeho formy komunikace se stávají v dnešní době nepostradatelné pro život každé organizace.
Annotation in English
The aim of this dissertation is an analysis of utilizing activities of marketing communications of the civil society and an expansion of the marketing plan of the organization. The analysed civil society Country kapela Gympleři Vsetín ranks among non-profit organizations in Zlín region. The main product of the organization is musical performance; secondary product is improvement of cultural level of Zlín region, support of tourism and increasing popularity of country music in Czech republic. For achieving defined goals of the society not only traditional forms of marketing communications are used. The society and its members are paying great attention on event marketing. Event marketing is very interesting method for drawing attention to the very existence of non-profit organization. And also it is an instrument for establishing positive relationship with public and target group. Marketing and each of his forms of communications are becoming essential for life of each organization.
Keywords
neziskové organizace, kultura, event marketing,
Keywords in English
non-profit organization, culture, event marketing
Length of the covering note
76 s., 9 s.obr. příloh.
Language
CZ
Annotation
Cílem diplomové práce je analýza využívaných aktivit marketingových komunikací konkrétního občanského sdružení a rozšíření jeho marketingového plánu. Analyzované občanské sdružení Country kapela Gympleři Vsetín patří mezi neziskové organizace Zlínského kraje. Hlavním produktem sdružení je hudební produkce, vedlejším produktem je pozvednutí úrovně Zlínského kraje, podpora turismu a zvýšení obliby country hudby v České republice. K dosažení stanovených cílů sdružení je využíváno nejen tradičních forem marketingových komunikací. Sdružení a jeho členové dbají vysokou měrou na event marketing. Event marketing je pro neziskové organizace zajímavou formou zviditelnění vlastní existence, a také prostředek k navázání pozitivního vztahu s cílovými skupinami. Marketing a všechny jeho formy komunikace se stávají v dnešní době nepostradatelné pro život každé organizace.
Annotation in English
The aim of this dissertation is an analysis of utilizing activities of marketing communications of the civil society and an expansion of the marketing plan of the organization. The analysed civil society Country kapela Gympleři Vsetín ranks among non-profit organizations in Zlín region. The main product of the organization is musical performance; secondary product is improvement of cultural level of Zlín region, support of tourism and increasing popularity of country music in Czech republic. For achieving defined goals of the society not only traditional forms of marketing communications are used. The society and its members are paying great attention on event marketing. Event marketing is very interesting method for drawing attention to the very existence of non-profit organization. And also it is an instrument for establishing positive relationship with public and target group. Marketing and each of his forms of communications are becoming essential for life of each organization.
Keywords
neziskové organizace, kultura, event marketing,
Keywords in English
non-profit organization, culture, event marketing
Research Plan
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu, marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast neziskového sektoru a kultury. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolené instituce formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací instituce z jejího pohledu a z pohledu jejích cílových skupin.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry.
4. Navrhněte optimální model marketingových komunikací zvolené instituce, zhodnoťte možnosti a problémy jeho aplikace v praxi a doporučte možnosti a směry marketingové komunikace v reálném životě firmy.
Research Plan
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o marketingu, marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast neziskového sektoru a kultury. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolené instituce formulujte pracovní hypotézy své studie.
2. Zpracujte analýzu marketingových komunikací instituce z jejího pohledu a z pohledu jejích cílových skupin.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry.
4. Navrhněte optimální model marketingových komunikací zvolené instituce, zhodnoťte možnosti a problémy jeho aplikace v praxi a doporučte možnosti a směry marketingové komunikace v reálném životě firmy.
Recommended resources
Čepelka, O. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru - Vyd. 1. - Liberec: Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6
Duben, R. Neziskový sektor v ekonomice a společnosti - Vyd. 1. - Praha: Codex Bohemia, 1996. 376 s. ISBN 80-85963-19-1
Hannagan, T. J. Marketing pro neziskový sektor - (Marketing for the Non-Profit Sector) - Přel. J. Novotná - Vyd. 1.- Praha: Management Press, 1996. 204 s. ISBN 80-85943-07-7
Kotler, P. Marketing Management - (Marketing Management: Millenium Edition, Tenth Edition by Philip Kotler) - Přel. V. Dolanský, S. Jurnečka. Vyd. 10. rozš. - Praha: Grada Publishing, 2001. - 719 s. ISBN 80-247-0016-6
Rektořík, J. a kol. Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení - Vyd. 1. - Praha: Ekopress, 2001. 177 s. ISBN 80-86119-41-6
Šindler, P. Event marketing - Vyd. 1. - Praha: Grada Publishing, a. s. 2003, 236 s. ISBN 80-247-0646-6
Recommended resources
Čepelka, O. Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru - Vyd. 1. - Liberec: Omega, 1997. 243 s. ISBN 80-902376-0-6
Duben, R. Neziskový sektor v ekonomice a společnosti - Vyd. 1. - Praha: Codex Bohemia, 1996. 376 s. ISBN 80-85963-19-1
Hannagan, T. J. Marketing pro neziskový sektor - (Marketing for the Non-Profit Sector) - Přel. J. Novotná - Vyd. 1.- Praha: Management Press, 1996. 204 s. ISBN 80-85943-07-7
Kotler, P. Marketing Management - (Marketing Management: Millenium Edition, Tenth Edition by Philip Kotler) - Přel. V. Dolanský, S. Jurnečka. Vyd. 10. rozš. - Praha: Grada Publishing, 2001. - 719 s. ISBN 80-247-0016-6
Rektořík, J. a kol. Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení - Vyd. 1. - Praha: Ekopress, 2001. 177 s. ISBN 80-86119-41-6
Šindler, P. Event marketing - Vyd. 1. - Praha: Grada Publishing, a. s. 2003, 236 s. ISBN 80-247-0646-6