Diplomová práce je zaměřena na řešení rozvoje zájmové činnosti dětí na základní škole ve Fryštáku, konkrétně v Dětském folklorním souboru "Fryštáček". Práce vychází z teoretických poznatků o zájmové činnosti, o volném čase, jeho rozličných funkcích, a o výchově ve volném čase, jejích cílech a metodách.
Praktická část je zaměřena na folklorní zájmovou činnost a analýzu jejího současného stavu, podle níž jsou stanoveny výchovné cíle a také způsoby jejich dosažení.
Cíle diplomové práce byly formulovány na základě teoretických poznatků a analýzy současného stavu vybrané zájmové činnosti. Dle stanovení výchovných cílů a způsobů jejich dosažení navrhuji doporučení pro praxi, která povedou k dalšímu rozvoji této zájmové činnosti v Dětském folklorních souboru "Fryštáček".
Anotace v angličtině
The diploma thesis is targeted the treatment of the children´s spare-time activity development at the basic school in Fryšták town, specially at The Children Folklore Ensemble called Fryštáček. Thesis is based on teoretical attainments of hobbitry, the leisure time and its varied duties, and about aims and methods to educate children in their leisure time.
The applied part deals with the folklore spare-time activity and the analysis of actual state of affairs according to which educational targets and manners of achievements are specified.
The aims of this diploma work were formulated on the basis of teoretical findings and the analysis of actual state of the selected hobbitry. According to the set of the educational targets and the manners of their achievements we suggest proposals for the practicean amendment tried-and-tested. These proposals will lead to the further development of the children spare-time activity of Fryštáček.
Klíčová slova
zájmová činnost, zájem, volný čas, výchova, výchova ve volném čase, folklor, lidová kultura, soubor, Fryštáček, výchovný cíl, osobnost, rozvoj osobnosti, dítě, mládež
Diplomová práce je zaměřena na řešení rozvoje zájmové činnosti dětí na základní škole ve Fryštáku, konkrétně v Dětském folklorním souboru "Fryštáček". Práce vychází z teoretických poznatků o zájmové činnosti, o volném čase, jeho rozličných funkcích, a o výchově ve volném čase, jejích cílech a metodách.
Praktická část je zaměřena na folklorní zájmovou činnost a analýzu jejího současného stavu, podle níž jsou stanoveny výchovné cíle a také způsoby jejich dosažení.
Cíle diplomové práce byly formulovány na základě teoretických poznatků a analýzy současného stavu vybrané zájmové činnosti. Dle stanovení výchovných cílů a způsobů jejich dosažení navrhuji doporučení pro praxi, která povedou k dalšímu rozvoji této zájmové činnosti v Dětském folklorních souboru "Fryštáček".
Anotace v angličtině
The diploma thesis is targeted the treatment of the children´s spare-time activity development at the basic school in Fryšták town, specially at The Children Folklore Ensemble called Fryštáček. Thesis is based on teoretical attainments of hobbitry, the leisure time and its varied duties, and about aims and methods to educate children in their leisure time.
The applied part deals with the folklore spare-time activity and the analysis of actual state of affairs according to which educational targets and manners of achievements are specified.
The aims of this diploma work were formulated on the basis of teoretical findings and the analysis of actual state of the selected hobbitry. According to the set of the educational targets and the manners of their achievements we suggest proposals for the practicean amendment tried-and-tested. These proposals will lead to the further development of the children spare-time activity of Fryštáček.
Klíčová slova
zájmová činnost, zájem, volný čas, výchova, výchova ve volném čase, folklor, lidová kultura, soubor, Fryštáček, výchovný cíl, osobnost, rozvoj osobnosti, dítě, mládež
Zpracování teoretické části práce - pojmosloví, zájmová činnost
Zpracování praktické části - analýza současného stavu
Zpracování praktické časti - návrh řešení dalšího rozvoje
Zpracování doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části práce - pojmosloví, zájmová činnost
Zpracování praktické části - analýza současného stavu
Zpracování praktické časti - návrh řešení dalšího rozvoje
Zpracování doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
FALTÝSKOVÁ, J. Koncepce výchovy ve volném čase. In Němec et al. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: Paido, 2002.
FINK, E. Hra jako symbol světa. Praha: Český spisovatel, 1993. ISBN 80-202-0410-5.
FRIČ, P. a kol., Strategie rozvoje neziskového sektoru. Praha: Fórum dárců, 1999.
Agenda 21 (www.env.ccebin.cz/publikace/3_agenda21)
Správa UNESCO. '' Vzdelávanie pre 21. st. Učenie je skryté bohatstvo.‘‘ Praha: Ústav výskumu a rozvoja školstva PedF UK, 1997.
SPOUSTA, V. et al. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Brno:
Masarykova univerzita, 1994, ISBN 80-210-1007-X.
Seznam doporučené literatury
FALTÝSKOVÁ, J. Koncepce výchovy ve volném čase. In Němec et al. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: Paido, 2002.
FINK, E. Hra jako symbol světa. Praha: Český spisovatel, 1993. ISBN 80-202-0410-5.
FRIČ, P. a kol., Strategie rozvoje neziskového sektoru. Praha: Fórum dárců, 1999.
Agenda 21 (www.env.ccebin.cz/publikace/3_agenda21)
Správa UNESCO. '' Vzdelávanie pre 21. st. Učenie je skryté bohatstvo.‘‘ Praha: Ústav výskumu a rozvoja školstva PedF UK, 1997.
SPOUSTA, V. et al. Teoretické základy výchovy ve volném čase. Brno:
Masarykova univerzita, 1994, ISBN 80-210-1007-X.