Bakalářská práce Přístup pracovníků organizace Pionýr k sociálně znevýhodněným dětem se věnuje především problematice neziskových organizací, blíže pak právě Pionýru, z. s. a jak v této neziskové organizaci vnímají její pracovníci sociálně znevýhodněné děti. V teoretické části se zabývá přiblížením organizace Pionýr, z. s. z hlediska náplně, ideálů činnosti a organizační struktury. Dále rozebírá problematiku volného času, dobrovolnické činnosti a samotných dobrovolníků. V neposlední řadě se tato práce zabývá sociálně znevýhodněnými dětmi a jejich specifikací. V praktické části pak bakalářská práce propojuje teoretická hle-diska, a to formou dotazníkového šetření mezi pracovníky organizace Pionýr, z. s. a jeho následného vyhodnocení.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis The approach of Pioneer organisation workers to the socially disadvantaged Children is primarily devoted to the issues of non-profit organizations, focusing closely on Pionyr and how its workers perceive socially disadvantaged children in this non-profit organization. The theoretical part introduce Pionyr organization in closer look by stating its description, ideals of activity and organisational structure. Then further analyzes the issues of free time, volunteering and volunteers themselves. Last but not least this thesis deals with socially disadvantaged children and their specifications. The practical part of this bachelor thesis then combines theoretical points of view, in the form of a questionnaire survey among Pionyr workers, with its subsequent evaluation.
Klíčová slova
nezisková organizace, volný čas, dobrovolnictví, Pionýr, sociální znevýhodnění, rodina
Klíčová slova v angličtině
non-profit organization, leisure, volunteering, Pionyr, social disadvantage, family
Rozsah průvodní práce
68 s. (72 980 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce Přístup pracovníků organizace Pionýr k sociálně znevýhodněným dětem se věnuje především problematice neziskových organizací, blíže pak právě Pionýru, z. s. a jak v této neziskové organizaci vnímají její pracovníci sociálně znevýhodněné děti. V teoretické části se zabývá přiblížením organizace Pionýr, z. s. z hlediska náplně, ideálů činnosti a organizační struktury. Dále rozebírá problematiku volného času, dobrovolnické činnosti a samotných dobrovolníků. V neposlední řadě se tato práce zabývá sociálně znevýhodněnými dětmi a jejich specifikací. V praktické části pak bakalářská práce propojuje teoretická hle-diska, a to formou dotazníkového šetření mezi pracovníky organizace Pionýr, z. s. a jeho následného vyhodnocení.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis The approach of Pioneer organisation workers to the socially disadvantaged Children is primarily devoted to the issues of non-profit organizations, focusing closely on Pionyr and how its workers perceive socially disadvantaged children in this non-profit organization. The theoretical part introduce Pionyr organization in closer look by stating its description, ideals of activity and organisational structure. Then further analyzes the issues of free time, volunteering and volunteers themselves. Last but not least this thesis deals with socially disadvantaged children and their specifications. The practical part of this bachelor thesis then combines theoretical points of view, in the form of a questionnaire survey among Pionyr workers, with its subsequent evaluation.
Klíčová slova
nezisková organizace, volný čas, dobrovolnictví, Pionýr, sociální znevýhodnění, rodina
Klíčová slova v angličtině
non-profit organization, leisure, volunteering, Pionyr, social disadvantage, family
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pedagogiky volného času, dětí se sociálním znevýhodněním a organizace Pionýr.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pedagogiky volného času, dětí se sociálním znevýhodněním a organizace Pionýr.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava. Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: MSD, 2005. ISBN 80-86633-37-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
NĚMEC, Jiří. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: Paido, 2002. ISBN 80-7315-012-3.
NĚMEC, Jiří a Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-191-1.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, Miroslava. Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: MSD, 2005. ISBN 80-86633-37-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
NĚMEC, Jiří. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: Paido, 2002. ISBN 80-7315-012-3.
NĚMEC, Jiří a Věra VOJTOVÁ. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-191-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretická východiska práce, motiv k výběru tématu a především praktickou část práce. Studentka prezentovala výsledky výzkumného šetření a doporučení pro praxi. Následně odpovídala na otázky k obhajobě. Dr. Petr Šafránková se vyjadřovala k používané terminologii a literatuře.