Bakalářská práce se zabývá postoji dětí k tradiční lidové kultuře. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou definovány základní pojmy z oblasti tradiční lidové kultury. Je zaměřena na dělení tradiční lidové kultury a začlenění tradiční lidové kultury jako součásti výchovy ve volném čase na Uherskobrodsku. Praktická část zkoumá postoje dětí k tradiční lidové kultuře ve folklorních souborech. Pro získání informací byl zvolen kvantitativní výzkum s dotazníkovým šetřením.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the attitudes of children to traditional folklore culture. The work consists of a theoretical and a practical part. In the theoretical part are definitions of the theoretical basis of traditional folklore culture. It focuses on the dividing of traditional folklore culture and introducing traditional folklore culture as a part of education for spending leisure time in the region of Uherský Brod. The practical part explores the attitudes towards traditional folklore culture in the folklore groups. The quantitative research was done by a questionaire.
Klíčová slova
tradiční lidová kultura, folklor, lidové zvyky, volný čas, rodina, Uherskobrodsko
Klíčová slova v angličtině
traditional folklore culture, folklore, folklore habits, leisure time, family, Uherský Brod region
Rozsah průvodní práce
54 s. (69 843 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá postoji dětí k tradiční lidové kultuře. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou definovány základní pojmy z oblasti tradiční lidové kultury. Je zaměřena na dělení tradiční lidové kultury a začlenění tradiční lidové kultury jako součásti výchovy ve volném čase na Uherskobrodsku. Praktická část zkoumá postoje dětí k tradiční lidové kultuře ve folklorních souborech. Pro získání informací byl zvolen kvantitativní výzkum s dotazníkovým šetřením.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the attitudes of children to traditional folklore culture. The work consists of a theoretical and a practical part. In the theoretical part are definitions of the theoretical basis of traditional folklore culture. It focuses on the dividing of traditional folklore culture and introducing traditional folklore culture as a part of education for spending leisure time in the region of Uherský Brod. The practical part explores the attitudes towards traditional folklore culture in the folklore groups. The quantitative research was done by a questionaire.
Klíčová slova
tradiční lidová kultura, folklor, lidové zvyky, volný čas, rodina, Uherskobrodsko
Klíčová slova v angličtině
traditional folklore culture, folklore, folklore habits, leisure time, family, Uherský Brod region
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti tradiční lidové kultury a dětských folklorních souborů na Uherskobrodsku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti tradiční lidové kultury a dětských folklorních souborů na Uherskobrodsku.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BLAHŮŠEK, Jan. Identifikace a dokumentace jevů tradiční lidové kultury v České republice. Vyd. 1. Strážnice: Národní ústav lidové kultury, 2006, 75 s. ISBN 80-86156-77- x.
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 239 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 176 s. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024713694.
JANČÁŘ, Josef. Lidová kultura na Moravě. Strážnice: Ústav lidové kultury, 2000, 373 s. Vlastivěda moravská. ISBN 80-86156-31-1.
PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2009, 271 s. ISBN 978-80-7367-567-7.
Seznam doporučené literatury
BLAHŮŠEK, Jan. Identifikace a dokumentace jevů tradiční lidové kultury v České republice. Vyd. 1. Strážnice: Národní ústav lidové kultury, 2006, 75 s. ISBN 80-86156-77- x.
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008, 239 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 176 s. ISBN 80-7178-927-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007, 265 s. Pedagogika (Grada). ISBN 9788024713694.
JANČÁŘ, Josef. Lidová kultura na Moravě. Strážnice: Ústav lidové kultury, 2000, 373 s. Vlastivěda moravská. ISBN 80-86156-31-1.
PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2009, 271 s. ISBN 978-80-7367-567-7.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila obsah teoretické části bakalářské práce. Dále se zaměřila na vymezení výzkumných otázek, výzkumný soubor a mteody sběru dat. Studentka uvedla výsledky výzkumu. Následně prezentovala doporučení pro praktické využití. Studentka odpověděla na otázky k obhajobě. Dr. Hrbáčková: co tě motivovalo k návštěvě lidových tradic? Studentka odpověděla. Dr. Hrbáčková poukázala na chybné nastavení výzkumného nástroje. Interpretace a shrnutí závěrů jsou nepřesná a mylná.