Tato bakalářská práce je zaměřena na připravenost a možnost dalšího vzdělávání učitele
vyučujícího žáky se specifickými poruchami učení ve školách nacházejících se
v kroměřížském regionu. Teoretická část je věnována charakteristice a seznámení
s jednotlivými specifickými poruchami učení a edukaci žáků jimi postiženými. Praktická
část zkoumá připravenost učitelů na výuku žáků se specifickými poruchami učení, jejich
připravenost, dovednosti, zkušenosti a možnosti dalšího vzdělávání v oblasti jejich působení.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on preparedness and further education teachers tutor students with
learning disabilities in schools located in the Kromeriz region. The theoretical part is devoted to the characteristics and familiarity with various learning disabilities and education of
pupils affected by them. The practical part examines the readiness of teachers to teach students with learning disabilities, their readiness, skills, experience and training opportunities
in their area of influence.
Klíčová slova
specifické poruchy učení, připravenost, edukace, integrace, inkluze
Klíčová slova v angličtině
specific learning readiness, education, integration, inclusion
Rozsah průvodní práce
109 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na připravenost a možnost dalšího vzdělávání učitele
vyučujícího žáky se specifickými poruchami učení ve školách nacházejících se
v kroměřížském regionu. Teoretická část je věnována charakteristice a seznámení
s jednotlivými specifickými poruchami učení a edukaci žáků jimi postiženými. Praktická
část zkoumá připravenost učitelů na výuku žáků se specifickými poruchami učení, jejich
připravenost, dovednosti, zkušenosti a možnosti dalšího vzdělávání v oblasti jejich působení.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on preparedness and further education teachers tutor students with
learning disabilities in schools located in the Kromeriz region. The theoretical part is devoted to the characteristics and familiarity with various learning disabilities and education of
pupils affected by them. The practical part examines the readiness of teachers to teach students with learning disabilities, their readiness, skills, experience and training opportunities
in their area of influence.
Klíčová slova
specifické poruchy učení, připravenost, edukace, integrace, inkluze
Klíčová slova v angličtině
specific learning readiness, education, integration, inclusion
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kompetencí učitelů k edukaci a reedukaci žáků se specifickými poruchami učení.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkové metody.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti kompetencí učitelů k edukaci a reedukaci žáků se specifickými poruchami učení.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkové metody.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KREJČOVÁ, Lenka. 2014. Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie,dysortografie.1. vyd. Brno: Edika, 248 s. ISBN 9788026606000.
MATĚJČEK, Zdeněk. 1995. Dyslexie: specifické poruchy čtení. 3. upr. a rozšíř.vyd. Jinočany: H, 269 s. ISBN 80-857-8727-X.
ŘÍČAN, Pavel a Marie VÁGNEROVÁ. 1991. Dětská klinická psychologie. 1. vyd. Praha: Avicenum,359 s. ISBN 80-201-0131-4.
ŠAUEROVÁ, Markéta, Klára ŠPAČKOVÁ a Eva NECHLEBOVÁ. 2012. Speciální pedagogika v praxi:[komplexní péče o děti se SPUCH]. Vyd. 1. Praha: Grada, 248 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4369-1.
CHRÁSKA, Miroslav. 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd.1. Praha: Grada, 265 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
KREJČOVÁ, Lenka. 2014. Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie,dysortografie.1. vyd. Brno: Edika, 248 s. ISBN 9788026606000.
MATĚJČEK, Zdeněk. 1995. Dyslexie: specifické poruchy čtení. 3. upr. a rozšíř.vyd. Jinočany: H, 269 s. ISBN 80-857-8727-X.
ŘÍČAN, Pavel a Marie VÁGNEROVÁ. 1991. Dětská klinická psychologie. 1. vyd. Praha: Avicenum,359 s. ISBN 80-201-0131-4.
ŠAUEROVÁ, Markéta, Klára ŠPAČKOVÁ a Eva NECHLEBOVÁ. 2012. Speciální pedagogika v praxi:[komplexní péče o děti se SPUCH]. Vyd. 1. Praha: Grada, 248 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-4369-1.
CHRÁSKA, Miroslav. 2007. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd.1. Praha: Grada, 265 s. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila záměr bakalářské práce. Konkrétně prezentovala výzkumný design a realizaci předvýzkumu. Byla vyzvána zkušební komisí, aby prezentovala výsledky výzkumného šetření. Zkušební komise diskutovala nad velikostí výzkumného souboru. Dr. Hrbáčková: jak jste zjišťovala připravenost? Studentka nejasně odpověděla. Studentka nedokázala jasně a jednoznačně prezentovat výsledky výzkumu. Zkušební komise především poukázala na terminologickou chybnost interpretací a nepřesnosti v prezentaci, které z odborného hlediska nesmyslné. Studentka zodpověděla otázku od vedoucího bakalářské práce.