Bakalářská práce je zaměřena na problematiku národnostních menšin z pohledu studentů středních škol. Teoretická část se zabývá základními pojmy, stereotypy a jinými chybami v hodnocení, kterých se často dopouštíme. Dále se zaměřuje na multikulturní výchovu, která je v dnešní době stále potřebnější. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem, který je zaměřený na postoje středoškolských studentů k národnostním menšinám. Cílem je zjistit jestli se liší názory chlapců a dívek a jestli se změnil pohled na národnostní menšiny díky současné migrační krizi a stále zvyšující se hrozbě teroristických útoků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on problems of national minorities from the perspective of high school students. Theoretical part deals with basic concepts, stereotypes and other mistakes which are often made. It also focuses on multicultural education which nowadays is increasingly necessary. The practical part deals with quantitative research which focuses on the attitudes of high school students towards national minorities. The aim is to determine whether opinions of boys and girls vary and if their feelings about minorities has changed due to the current immigration crisis and the ever-increasing threat of terrorist attacks.
national minority, ethnicity, race, multiculturaleducation, stereotypes, attitudes, prejudice.
Rozsah průvodní práce
57 s. (64 826 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku národnostních menšin z pohledu studentů středních škol. Teoretická část se zabývá základními pojmy, stereotypy a jinými chybami v hodnocení, kterých se často dopouštíme. Dále se zaměřuje na multikulturní výchovu, která je v dnešní době stále potřebnější. Praktická část se zabývá kvantitativním výzkumem, který je zaměřený na postoje středoškolských studentů k národnostním menšinám. Cílem je zjistit jestli se liší názory chlapců a dívek a jestli se změnil pohled na národnostní menšiny díky současné migrační krizi a stále zvyšující se hrozbě teroristických útoků.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on problems of national minorities from the perspective of high school students. Theoretical part deals with basic concepts, stereotypes and other mistakes which are often made. It also focuses on multicultural education which nowadays is increasingly necessary. The practical part deals with quantitative research which focuses on the attitudes of high school students towards national minorities. The aim is to determine whether opinions of boys and girls vary and if their feelings about minorities has changed due to the current immigration crisis and the ever-increasing threat of terrorist attacks.
national minority, ethnicity, race, multiculturaleducation, stereotypes, attitudes, prejudice.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti multikulturní společnosti, národnostních menšin a xenofobie.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti multikulturní společnosti, národnostních menšin a xenofobie.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
NOVÝ, Ivan a Sylvia Schroll-Machl. Interkulturní komunikace Češi a Němci. Praha: Management press, 2015. ISBN 978-80-7261-298-7.
PETRÁŠ, René. Cizinci ve vlastní zemi: dějiny a současnost národního napětí v Evropě. Praha: Auditorium, 2012. ISBN 978-80-87284-32-2.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-866-2.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Menšiny a migranti v České republice: my a oni v multikulturní společnosti 21. století. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-648-9.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
NOVÝ, Ivan a Sylvia Schroll-Machl. Interkulturní komunikace Češi a Němci. Praha: Management press, 2015. ISBN 978-80-7261-298-7.
PETRÁŠ, René. Cizinci ve vlastní zemi: dějiny a současnost národního napětí v Evropě. Praha: Auditorium, 2012. ISBN 978-80-87284-32-2.
PRŮCHA, Jan. Multikulturní výchova: příručka (nejen) pro učitele. Praha: Triton, 2006. ISBN 80-7254-866-2.
ŠIŠKOVÁ, Tatjana. Menšiny a migranti v České republice: my a oni v multikulturní společnosti 21. století. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-648-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila bakalářskou práci, prezentovala teoretickou a především praktickou část práce. Zaměřila se na realizaci výzkumného šetření a výsledky výzkumu. Studentka odpovídala na otázky k obhajobě.