Bakalářská práce se zaměřuje na míru regulace ve výchově z pohledu rodičů. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část se zabývá výchovou a jejím pojetím, zdůrazňuje důležitost komunikace mezi rodičem a dítětem a používání odměn a trestů ve výchově. Stejně tak vysvětlí, jak důležitou roli hraje motivace a autodeterminační teorie ve výchově dítěte. Praktickou část tvoří výzkum, který zjišťuje, do jaké míry rodiče regulují výchovu svých dětí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on degree of regulation in child rearing from parents point of view. The thesis consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with upringing of a child and its conceptions, point out importance of communication between parent and child, and also use of punishments and rewards. It also explain why motivation and self-determination plays an important part in child rearing. The practical part is created by research that investigates in what degree parents regulate child rearing.
Bakalářská práce se zaměřuje na míru regulace ve výchově z pohledu rodičů. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část se zabývá výchovou a jejím pojetím, zdůrazňuje důležitost komunikace mezi rodičem a dítětem a používání odměn a trestů ve výchově. Stejně tak vysvětlí, jak důležitou roli hraje motivace a autodeterminační teorie ve výchově dítěte. Praktickou část tvoří výzkum, který zjišťuje, do jaké míry rodiče regulují výchovu svých dětí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on degree of regulation in child rearing from parents point of view. The thesis consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with upringing of a child and its conceptions, point out importance of communication between parent and child, and also use of punishments and rewards. It also explain why motivation and self-determination plays an important part in child rearing. The practical part is created by research that investigates in what degree parents regulate child rearing.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti míry regulace ve výchově a autodeterminační teorie.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku zaměřeného na míru regulace ve výchově z pohledu rodičů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti míry regulace ve výchově a autodeterminační teorie.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku zaměřeného na míru regulace ve výchově z pohledu rodičů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2002. ISBN 8071786357.
KOPŘIVA, Pavel; NOVÁČKOVÁ J.; NEVOLOVÁ D.; KOPŘIVOVÁ T. Respektovat a být respektován. Bystřice pod Hostýnem: Spirála, 2012. ISBN 9788090403000.
MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém? Praha: Portál, 1994. ISBN 8071784869.
PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium, 1995.
PLAŇAVA, Ivo. Průvodce mezilidskou komunikací. Přístupy-dovednosti-poruchy. Havlíčkův Brod: Grada, 2005. ISBN 8024708582.
Seznam doporučené literatury
HAVLÍK, Radomír a Jaroslav KOŤA. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2002. ISBN 8071786357.
KOPŘIVA, Pavel; NOVÁČKOVÁ J.; NEVOLOVÁ D.; KOPŘIVOVÁ T. Respektovat a být respektován. Bystřice pod Hostýnem: Spirála, 2012. ISBN 9788090403000.
MATĚJČEK, Zdeněk. Po dobrém, nebo po zlém? Praha: Portál, 1994. ISBN 8071784869.
PELIKÁN, Jiří. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium, 1995.
PLAŇAVA, Ivo. Průvodce mezilidskou komunikací. Přístupy-dovednosti-poruchy. Havlíčkův Brod: Grada, 2005. ISBN 8024708582.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila primární záměr výzkumného šetření. Uvedla výzkumné otázky, výzkumné cíle, techniky sběru dat a výzkumný soubor. Zkušební komise vyzvala studentku k uvedení výsledků výzkumu. Dr. Hladík: na základě čeho interpretujete nízkou míru regulace? Na základě úsudku. Studentka zodpověděla otázky k obhajobě. Zkušební komise diskutovala nad relevancí interpretace dat, která byla nízká. Dr. Hrbáčková ocenila pečlivost zpracování bakalářské práce.