Bakalářská práce se zabývá především výchovou v rodině. Zkoumá pozitivní a negativní
důsledky výchovy dětí nejen v současné době, ale i v minulosti. Zjišťuje, jak vnímá společnost rodinu v dnešní době, jaké jsou vztahy v rodinách, kdo se stará o výchovu dětí, jak
výchova probíhá a jakou má rodina a výchova dětí v ní důležitost. Cílem výzkumu bakalářské práce je posoudit, v čem se změnila rodina a výchova dětí s odstupem času. V bakalářské práci je použita kvantitativněorientovaná metoda výzkumu, dotazník, pomocí kterého jsou sesbíraná data. Data jsou analyzována a vyhodnocena pomocí grafůa tabulek. Je
zde objasněn hlavní záměr bakalářské práce, kterým je porovnat rodinu minulosti a rodinu
současnosti a jejich rozdíly.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis mainly deals with raising a family. Examines the positive and negative
effects of education of children, not only in the moment, but in the past. Explores how society perceives the family today, what are the relationships within families, who cares
about the children's education, how education takes place and what the family and the
upbringing of children in her importance. The research objective of this thesis is to assess
what has changed family and child-rearing with hindsight. The work is used quantitatively
oriented research method, questionnaire, through which the collected data. Date is analyzed and evaluated using graphs and tables. There isexplained the main purpose of this thesis, which is to compare family, past and present family and their differences.
Klíčová slova
současná rodina, výchova dětí, rodinná výchova, rodičovství, funkce rodiny
Klíčová slova v angličtině
contemporary family, children rasing, family education, parenthood, family
function
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá především výchovou v rodině. Zkoumá pozitivní a negativní
důsledky výchovy dětí nejen v současné době, ale i v minulosti. Zjišťuje, jak vnímá společnost rodinu v dnešní době, jaké jsou vztahy v rodinách, kdo se stará o výchovu dětí, jak
výchova probíhá a jakou má rodina a výchova dětí v ní důležitost. Cílem výzkumu bakalářské práce je posoudit, v čem se změnila rodina a výchova dětí s odstupem času. V bakalářské práci je použita kvantitativněorientovaná metoda výzkumu, dotazník, pomocí kterého jsou sesbíraná data. Data jsou analyzována a vyhodnocena pomocí grafůa tabulek. Je
zde objasněn hlavní záměr bakalářské práce, kterým je porovnat rodinu minulosti a rodinu
současnosti a jejich rozdíly.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis mainly deals with raising a family. Examines the positive and negative
effects of education of children, not only in the moment, but in the past. Explores how society perceives the family today, what are the relationships within families, who cares
about the children's education, how education takes place and what the family and the
upbringing of children in her importance. The research objective of this thesis is to assess
what has changed family and child-rearing with hindsight. The work is used quantitatively
oriented research method, questionnaire, through which the collected data. Date is analyzed and evaluated using graphs and tables. There isexplained the main purpose of this thesis, which is to compare family, past and present family and their differences.
Klíčová slova
současná rodina, výchova dětí, rodinná výchova, rodičovství, funkce rodiny
Klíčová slova v angličtině
contemporary family, children rasing, family education, parenthood, family
function
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rodiny, výchovy dětí a jejich proměn ve srovnávaných obdobích.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rodiny, výchovy dětí a jejich proměn ve srovnávaných obdobích.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-731-5004-2.
PRŮCHA, Jan, MAREŠ Jiří a Eliška WALTEROVÁ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-717-8772-8.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0398-8.
MERTIN, Václav. Výchovné maličkosti. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-857-9.
Seznam doporučené literatury
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-731-5004-2.
PRŮCHA, Jan, MAREŠ Jiří a Eliška WALTEROVÁ. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-717-8772-8.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
MATĚJČEK, Zdeněk. Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0398-8.
MERTIN, Václav. Výchovné maličkosti. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-857-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila teoretickou část práce, dále se věnovala praktické části práce, kde interpretovala výsledky bakalářské práce. Dále odpovídala na otázky k obhajobě a představila doporučení pro praxi.