Tato bakalářská práce se zabývá problematikou edukace pacientů po totální endoprotéze kyčelního kloubu. V teoretické části popisuje stavbu a funkci kyčelního kloubu, objasňuje typy endoprotéz, indikace a kontraindikace k operaci. Dále popisuje bezprostřední péči po operaci na jednotce intenzivní péče a edukaci pacientů po totální endoprotéze kyčle. Hlavním cílem v empirické části je zjistit efektivní načasování edukace o následné pooperační péči z pohledu pacienta, zjistit zájem pacientů, od koho ze zdravotníků by preferovali dostávat informace, zjistit vědomosti pacientů o možnostech tišení bolesti na jednotce intenzivní péče a dále zjistit úroveň znalostí o režimových opatřeních po operaci kyčle.
Anotace v angličtině
This bachelors´ thesis is focused on education of patients after total hip joint replacement. The theoretical part describes the structure and function of the hip joint. Then it deals with different kinds of endoprosthesis, indications and contraindications in relation to the ope-ration. Then the thesis in the other part describes the health care immediately after the operation at a "intensive care unit" and the patients´ education after the hip joint replacement leading to quality post-operative care. The main task of the empiric part is to find out the effective timing of patient´s education about the following postoperative care, find out from who the patients prefer to receive information, to find out the patients´ knowledges about the possibilities of pain relieving at the "intensive care unit" and finally to recognize the patient knowledge level about the regime provisions after the hip joint replacement.
total hip replacement, post-operative care, education
Rozsah průvodní práce
63s. (92 615 znaků) + 5s. obr.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou edukace pacientů po totální endoprotéze kyčelního kloubu. V teoretické části popisuje stavbu a funkci kyčelního kloubu, objasňuje typy endoprotéz, indikace a kontraindikace k operaci. Dále popisuje bezprostřední péči po operaci na jednotce intenzivní péče a edukaci pacientů po totální endoprotéze kyčle. Hlavním cílem v empirické části je zjistit efektivní načasování edukace o následné pooperační péči z pohledu pacienta, zjistit zájem pacientů, od koho ze zdravotníků by preferovali dostávat informace, zjistit vědomosti pacientů o možnostech tišení bolesti na jednotce intenzivní péče a dále zjistit úroveň znalostí o režimových opatřeních po operaci kyčle.
Anotace v angličtině
This bachelors´ thesis is focused on education of patients after total hip joint replacement. The theoretical part describes the structure and function of the hip joint. Then it deals with different kinds of endoprosthesis, indications and contraindications in relation to the ope-ration. Then the thesis in the other part describes the health care immediately after the operation at a "intensive care unit" and the patients´ education after the hip joint replacement leading to quality post-operative care. The main task of the empiric part is to find out the effective timing of patient´s education about the following postoperative care, find out from who the patients prefer to receive information, to find out the patients´ knowledges about the possibilities of pain relieving at the "intensive care unit" and finally to recognize the patient knowledge level about the regime provisions after the hip joint replacement.
total hip replacement, post-operative care, education
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Zpracování teoretické části a vymezení pojmů v oblasti pooperační péče a edukace.
Příprava metodiky a empirické části.
Realizace průzkumu pomocí polostandardizovaného rozhovoru.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků průzkumu a návrh na doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Zpracování teoretické části a vymezení pojmů v oblasti pooperační péče a edukace.
Příprava metodiky a empirické části.
Realizace průzkumu pomocí polostandardizovaného rozhovoru.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků průzkumu a návrh na doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KAPOUNOVÁ, Gabriela a Zdeněk KRŠKA. Ošetřovatelství v intenzivní péči. 1.vyd. Praha: Grada, 2007, ISBN 978-80-247-1830-9.
KASAL, Eduard a Zdeněk KRŠKA. Základy anesteziologie, resuscitace, neodkladné medicíny a intenzivní péče pro lékařské fakulty. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2003, 197 s. Sestra (Grada). ISBN 80-246-0556-2.
RANKIN, Sally H, Karen Duffy STALLINGS, Fran LONDON a Sally H RANKIN. Patient education in health and illness. 5th ed. Philadelphia, PA: Lippincott Williams, c2005, 368 p. ISBN 07-817-4849-6.
REPKO, Martin. Perioperační péče o pacienta v ortopedii. 1.vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2012, 186 s. ISBN 978-80-7013-549-5.
SOSNA, Antonín. Základy ortopedie. 1.vyd. Praha: Triton, 2014, 175 s. ISBN 80-725-4202-8.
SVĚRÁKOVÁ, Marcela. Edukační činnost sestry: úvod do problematiky. 1. vyd. Praha: Galén, c2012, 63 s. ISBN 978-80-7262-845-2.
ZEMAN, Miroslav a Zdeněk KRŠKA. Chirurgická propedeutika. 3., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011, 512 s. ISBN 978-80-247-3770-6.
Seznam doporučené literatury
KAPOUNOVÁ, Gabriela a Zdeněk KRŠKA. Ošetřovatelství v intenzivní péči. 1.vyd. Praha: Grada, 2007, ISBN 978-80-247-1830-9.
KASAL, Eduard a Zdeněk KRŠKA. Základy anesteziologie, resuscitace, neodkladné medicíny a intenzivní péče pro lékařské fakulty. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2003, 197 s. Sestra (Grada). ISBN 80-246-0556-2.
RANKIN, Sally H, Karen Duffy STALLINGS, Fran LONDON a Sally H RANKIN. Patient education in health and illness. 5th ed. Philadelphia, PA: Lippincott Williams, c2005, 368 p. ISBN 07-817-4849-6.
REPKO, Martin. Perioperační péče o pacienta v ortopedii. 1.vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2012, 186 s. ISBN 978-80-7013-549-5.
SOSNA, Antonín. Základy ortopedie. 1.vyd. Praha: Triton, 2014, 175 s. ISBN 80-725-4202-8.
SVĚRÁKOVÁ, Marcela. Edukační činnost sestry: úvod do problematiky. 1. vyd. Praha: Galén, c2012, 63 s. ISBN 978-80-7262-845-2.
ZEMAN, Miroslav a Zdeněk KRŠKA. Chirurgická propedeutika. 3., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011, 512 s. ISBN 978-80-247-3770-6.
Přílohy volně vložené
1 edukační brožura
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Kolik pooperačních komplikací měli pacienti za roku 2015-2016? (prof. Pelikán) Jaké jsou komplikace u použití Redonova sání resp. u Ortho P.A.S.? (prof. Pelikán) Studentka reagovala na dotazy komise velmi pohotově a adekvátně.