Cílem mé práce, není naučit fakta, nýbrž vytvořit takové vyučovací postupy, které by žákům umožnily vytvářet si bohaté strukturované vědomosti v předmětech potrviny a výživa, technologie a odborném výcviku na základě vytvořeného programu a integrace poznatků z dosavadní výuky.
Poznatky z aktivního učení žáků byly ověřovány prostřednictvím pojmových map, tabulek určených k doplňování informací a souhrnných testů.
Téma této bakalářské práce bylo realizováno na ISŠ -COP ve Valašském Meziříčí v gastro-oborech se zaměřením kuchař-číšník pro pohostinství.
Anotace v angličtině
The main objective of my thesis is not to teach the facts, but to create teaching methods that can help students to form rich and structured knowledge of the subjects called Foodstuff and nutrition, Technology and Vocational training according to elaborated program and information gained through their studies.
Using terms and tables given for filling in the information, and writing the tests, verified knowledge obtained from teaching.
The theme of my thesis was realized at ISŠ-COP Valašské Meziříčí in gastronomical departments especially ‘‘Cook-waiter for restaurants.‘‘
Cílem mé práce, není naučit fakta, nýbrž vytvořit takové vyučovací postupy, které by žákům umožnily vytvářet si bohaté strukturované vědomosti v předmětech potrviny a výživa, technologie a odborném výcviku na základě vytvořeného programu a integrace poznatků z dosavadní výuky.
Poznatky z aktivního učení žáků byly ověřovány prostřednictvím pojmových map, tabulek určených k doplňování informací a souhrnných testů.
Téma této bakalářské práce bylo realizováno na ISŠ -COP ve Valašském Meziříčí v gastro-oborech se zaměřením kuchař-číšník pro pohostinství.
Anotace v angličtině
The main objective of my thesis is not to teach the facts, but to create teaching methods that can help students to form rich and structured knowledge of the subjects called Foodstuff and nutrition, Technology and Vocational training according to elaborated program and information gained through their studies.
Using terms and tables given for filling in the information, and writing the tests, verified knowledge obtained from teaching.
The theme of my thesis was realized at ISŠ-COP Valašské Meziříčí in gastronomical departments especially ‘‘Cook-waiter for restaurants.‘‘
Hlavním cílem je vedení žáků k samostatnosti při získávání informací z předložených podkladů, zpracování těchto informací do výstupní podoby a ověření jak si zapamatovali tyto nové poznatky - formou didaktických testů, porovnání studijních průměrů , konzultací s odborným výcvikem apod. Vést žáky ke kumulaci informací a provázanosti mezi jednotlivými předměty.
Provázanost mezipředmětových vazeb a jak ovlivní učení a zapamatování si nových informaci.
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem je vedení žáků k samostatnosti při získávání informací z předložených podkladů, zpracování těchto informací do výstupní podoby a ověření jak si zapamatovali tyto nové poznatky - formou didaktických testů, porovnání studijních průměrů , konzultací s odborným výcvikem apod. Vést žáky ke kumulaci informací a provázanosti mezi jednotlivými předměty.
Provázanost mezipředmětových vazeb a jak ovlivní učení a zapamatování si nových informaci.
Seznam doporučené literatury
Učební osnovy pro učební obor kuchař-číšník pro pohostinství
Tématické plány jednotlivých předmětů jihž se týkají mezipředmětové vztahy
J. Maňák: Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti. Brno: MU v Brně, Pedagogická fakulta, 1998
Janovcová, Průcha, koudela: Akivizující metody v pedagogické praxi středních škol. Praha, SPN 1988
M PAsch a kol: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Paha: Portál, 1998
R. Fisher: Učíme děti myslet a učit se. Portál, 1997
G. Petty: Modení vyučování. Portál, 1996
Seznam doporučené literatury
Učební osnovy pro učební obor kuchař-číšník pro pohostinství
Tématické plány jednotlivých předmětů jihž se týkají mezipředmětové vztahy
J. Maňák: Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti. Brno: MU v Brně, Pedagogická fakulta, 1998
Janovcová, Průcha, koudela: Akivizující metody v pedagogické praxi středních škol. Praha, SPN 1988
M PAsch a kol: Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Paha: Portál, 1998
R. Fisher: Učíme děti myslet a učit se. Portál, 1997
G. Petty: Modení vyučování. Portál, 1996