Bakalářská práce definuje význam motivace u geriatrických pacientů po pertrochanterické zlomenině k obnovení mobility, pro rehabilitaci.
Teoretická část vysvětluje základní pojmy, geriatrický pacient, geriatrie, gerontologie, pertrochanterická zlomenina, motivace geriatrických pacientů.
V praktické části je použita metoda kvantitativního výzkumu, pracuje se s technikou dotazní-ku.
Dotazník byl dán k vyplnění pacientům, kteří jsou na gerontologickém oddělení hospitalizováni po operaci pertrochanterické zlomeniny.
Cílem této práce je definování optimálních postupů zdravotnického personálu při motivaci geriatrických pacientů po pertrochanterické zlomenině k obnovení mobility, rehabilitaci a návratu do běžného života.
Anotace v angličtině
The bachelor work defines the importance of motivation in geriatric patients after intertro-chanteric fracture to restore mobility for rehabilitation.
The theoretical part explains the basic concepts, geriatric patient, geriatrics, gerontology, per-tro-chanterická fracture, motivation geriatric patients.
In the practical part is the method of quantitative research, working with technology questi-onn-ku.
The questionnaire was given to fill in patients who are hospitalized gerontological department-tion after surgery pertrochanteric fracture.
The aim of this work is to define best practices for medical staff in motivation geriatric pati-ents after intertrochanteric fracture to restore mobility, rehabilitation and on-site returns to normal life.
Bakalářská práce definuje význam motivace u geriatrických pacientů po pertrochanterické zlomenině k obnovení mobility, pro rehabilitaci.
Teoretická část vysvětluje základní pojmy, geriatrický pacient, geriatrie, gerontologie, pertrochanterická zlomenina, motivace geriatrických pacientů.
V praktické části je použita metoda kvantitativního výzkumu, pracuje se s technikou dotazní-ku.
Dotazník byl dán k vyplnění pacientům, kteří jsou na gerontologickém oddělení hospitalizováni po operaci pertrochanterické zlomeniny.
Cílem této práce je definování optimálních postupů zdravotnického personálu při motivaci geriatrických pacientů po pertrochanterické zlomenině k obnovení mobility, rehabilitaci a návratu do běžného života.
Anotace v angličtině
The bachelor work defines the importance of motivation in geriatric patients after intertro-chanteric fracture to restore mobility for rehabilitation.
The theoretical part explains the basic concepts, geriatric patient, geriatrics, gerontology, per-tro-chanterická fracture, motivation geriatric patients.
In the practical part is the method of quantitative research, working with technology questi-onn-ku.
The questionnaire was given to fill in patients who are hospitalized gerontological department-tion after surgery pertrochanteric fracture.
The aim of this work is to define best practices for medical staff in motivation geriatric pati-ents after intertrochanteric fracture to restore mobility, rehabilitation and on-site returns to normal life.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti péče o geriatrického pacienta s pertrochanterickou zlomeninou.
Příprava metodiky průzkumné části.
Realizace průzkumu metodou dotazníkového šetření.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti péče o geriatrického pacienta s pertrochanterickou zlomeninou.
Příprava metodiky průzkumné části.
Realizace průzkumu metodou dotazníkového šetření.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BROULÍK, Petr. Postmenopauzální osteoporóza: praktické rady lékaře. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2010. 47 s. ISBN 978-80-204-2342-9.
KALVACH, Zdeněk et al. Geriatrie a gerontologie. 1. vyd Praha: Grada, 2004. 861 s. ISBN 80-247-0548-6.
KALVACH, Zdeněk a Blanka HOŠKOVÁ. Pády ve stáří: cvičební program k jejich prevenci a zvládání. 1. vyd. Praha: Státní zdravotní ústav, 1999. 11 s. ISBN 80-7071-139-6.
KALVACH, Zdeněk et al. Geriatrické syndromy a geriatrický pacient. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 336 s. ISBN 978-80-247-2490-4.
KOCIÁN, Jiří. Osteoporóza u mužů. 1.vyd. Praha: Triton, 2002. 140 s. ISBN 80-7254-225-7.
SHEETS, Debra J., ed., BRADLEY, Dana Burr, ed. a HENDRICKS, Jon, ed. Enduring questions in gerontology. Springer Publishing Company, 2006. 296 s. ISBN 0-8261-6415-3.
TOPINKOVÁ, Eva. Geriatrie pro praxi. 1. vyd. Praha: Galén, 2005. 270 s. ISBN 80-7262-365-6.
Seznam doporučené literatury
BROULÍK, Petr. Postmenopauzální osteoporóza: praktické rady lékaře. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2010. 47 s. ISBN 978-80-204-2342-9.
KALVACH, Zdeněk et al. Geriatrie a gerontologie. 1. vyd Praha: Grada, 2004. 861 s. ISBN 80-247-0548-6.
KALVACH, Zdeněk a Blanka HOŠKOVÁ. Pády ve stáří: cvičební program k jejich prevenci a zvládání. 1. vyd. Praha: Státní zdravotní ústav, 1999. 11 s. ISBN 80-7071-139-6.
KALVACH, Zdeněk et al. Geriatrické syndromy a geriatrický pacient. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. 336 s. ISBN 978-80-247-2490-4.
KOCIÁN, Jiří. Osteoporóza u mužů. 1.vyd. Praha: Triton, 2002. 140 s. ISBN 80-7254-225-7.
SHEETS, Debra J., ed., BRADLEY, Dana Burr, ed. a HENDRICKS, Jon, ed. Enduring questions in gerontology. Springer Publishing Company, 2006. 296 s. ISBN 0-8261-6415-3.
TOPINKOVÁ, Eva. Geriatrie pro praxi. 1. vyd. Praha: Galén, 2005. 270 s. ISBN 80-7262-365-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Oponent: Asi třetina respondentů byla starší 75 let. Domníváte se, že výsledky Vaší studie mohly být ovlivněny případnými projevy demence některých z nich? (doc. Kala)
"Určitě respondenti v této věkové kategorii mohou mít diagnózu demence, ale z dokumentace mých respondentů nebylo zjištěno, že by u některého z nich byla diagnóza demence či jiné kognitivní poruchy stanovena..."
Co pro Vás práce znamenala? (Mgr. Gajzlerová)
"... pomohlo mi přiblížit se k nemocným, kteří se příjemně otevřeli a sdělili mi řadu zajímavých informací..."
Na otázky zkušební komise studentka odpovídá věcně a přiléhavě.