Cílem bakalářské práce je analýza adaptačního procesu v dané organizaci. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je založena na teoretických konceptech vycházejících z dostupné literatury. V ní jsou definovány oblasti a fáze adaptace, adaptačního procesu a lidí v něm zainteresovaných. V praktické části je odkryta struktura adaptačního procesu a vlivy ovlivňující adaptační proces u všeobecných sester v dané organizaci. V závěru bakalářské práce jsou tyto dvě části porovnány a na základě analýzy předloženy doporučení pro danou organizaci.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to analyze the adaptation process in the organization. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is based on theoretical concepts based on the available literature. They define the field and the stage of adaptation, adaptation process and the people involved in it. The practical part exposes structure of adaptation process and factors affecting adaptation process for nurses in the organization. At the end of this thesis, these two parts are compared, and final analysis submits recommendations to the organization.
Klíčová slova
adaptační proces, pracovní adaptace, sociální adaptace, adaptace na kulturu organizace, fáze adaptace, aktéři adaptace
Klíčová slova v angličtině
adaptation process, working adaptation, social adaptation, adapting to the culture of the organization, stage adaptations, actors adaptation
Rozsah průvodní práce
68 s. (88 801 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je analýza adaptačního procesu v dané organizaci. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je založena na teoretických konceptech vycházejících z dostupné literatury. V ní jsou definovány oblasti a fáze adaptace, adaptačního procesu a lidí v něm zainteresovaných. V praktické části je odkryta struktura adaptačního procesu a vlivy ovlivňující adaptační proces u všeobecných sester v dané organizaci. V závěru bakalářské práce jsou tyto dvě části porovnány a na základě analýzy předloženy doporučení pro danou organizaci.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to analyze the adaptation process in the organization. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is based on theoretical concepts based on the available literature. They define the field and the stage of adaptation, adaptation process and the people involved in it. The practical part exposes structure of adaptation process and factors affecting adaptation process for nurses in the organization. At the end of this thesis, these two parts are compared, and final analysis submits recommendations to the organization.
Klíčová slova
adaptační proces, pracovní adaptace, sociální adaptace, adaptace na kulturu organizace, fáze adaptace, aktéři adaptace
Klíčová slova v angličtině
adaptation process, working adaptation, social adaptation, adapting to the culture of the organization, stage adaptations, actors adaptation
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti adaptace, adaptačního procesu, adaptability zaměstnanců v dané organizaci.
Příprava metodiky praktické části bakalářské práce.
Realizace průzkumu u všeobecných sester metodou dotazníkového šetření.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti adaptace, adaptačního procesu, adaptability zaměstnanců v dané organizaci.
Příprava metodiky praktické části bakalářské práce.
Realizace průzkumu u všeobecných sester metodou dotazníkového šetření.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHARVÁT, Jaroslav. Firemní strategie pro praxi. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1389-6.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 3. vyd. Praha: Management Press, 2001. ISBN 807261-033-3.
LUKÁŠOVÁ, Růžena. Organizační kultura a její změna. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2951-0.
SENGE, Peter M. The fifth discipline: the art and practice of the learning organization. London: Random House Business, 2010. ISBN 9780307477644.
ŽUFAN, Jan, Jan HÁN a Monika KLÍMOVÁ. Kapitoly z personálního a interkulturního managementu. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013. ISBN 978-80-7478-328-9.
Seznam doporučené literatury
CHARVÁT, Jaroslav. Firemní strategie pro praxi. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-1389-6.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 3. vyd. Praha: Management Press, 2001. ISBN 807261-033-3.
LUKÁŠOVÁ, Růžena. Organizační kultura a její změna. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2951-0.
SENGE, Peter M. The fifth discipline: the art and practice of the learning organization. London: Random House Business, 2010. ISBN 9780307477644.
ŽUFAN, Jan, Jan HÁN a Monika KLÍMOVÁ. Kapitoly z personálního a interkulturního managementu. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013. ISBN 978-80-7478-328-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Po prezentaci bakalářské práce studentkou, která proběhla bez připomínek, byli položeny nasledující otázky:
1. Při sestavování položek dotazníků jste se nechala inspirovat pouze vlastními zkušenostmi a literaturou nebo také jinými výzkumnými pracemi? Můžete nám doplnit jiné studie, práce, které se zabývají danou problematikou? Našla jste v nich nějaké shody nebo naopak, došli autoři k jiným závěrům? Pokud jste chtěla zachovat anonymitu dané organizace, proč jste v příloze/přílohách ponechala uvedené jméno dané organizace? (dr. Kudlová)
2. Ocenení přínosu práce pro danou organizaci, ve které studentka pracuje (dr. Krátká)
3. Jak hodnotíte teoretické znalosti pracovníků? Jaký k tomu máte hodnotící nástroj? (dr. Dorková)
4. Jaké ďalší limity vidíte?
5. Jaké typy absolventek v posledných letech přicházejí? (dr. Gatěk)
6. Vidíte v uvedeném poklesu úrovně připravenosti absolventek souvislost se vzděláváním a teoretickou přípravou? (dr. Dorková)
Studentka odpovědela na položené otázky k spokojenosti všech členů komise.