- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
Didaktické prvky využívané v předmětu Nauka o zboží (při výuce studentů 1. ročníku bakalářského studia FaME)
Hlavní téma v angličtině
Didactics components used in the subject of Commodity studies (at teaching of the first year´s bachelors students at Faculty of Management and Economics)
Název dle studenta
Didaktické prvky využívané v předmětu Nauka o zboží
Název dle studenta v angličtině
-
Souběžný název
-
Podnázev
(při výuce studentů 1. ročníku bakalářského studia FaME)
Teoretická část bakalářské práce popisuje učitelovy činnosti související s přípravou na hodinu, s realizací hodiny a s vyhodnocováním hodiny (pedagogická sebereflexe, pedagogická a didaktická diagnostika). Klíčová část je zaměřena na realizaci hodiny, v níž jsou zdůrazněny základní didaktické prvky ve výuce (cíl a obsah hodiny, vyučovací metody, didaktické prostředky a didaktické principy). Je rovněž zmíněna důležitost efektivní motivace studentů a struktura vyučovací hodiny. Hlavní část práce, praktická část, popisuje didaktické aspekty při výuce předmětu Nauka o zboží vyučovaného v rámci bakalářského studia na Fakultě managementu a ekonomiky Univerzity T. Bati ve Zlíně. Za prvé, je popsána příprava, realizace a vyhodnocení 3 modelových přednášek. Za druhé, je popsána technická, materiální a organizační příprava, realizace a vyhodnocení průběhu laboratorních cvičení za celý semestr a je provedena pedagogická sebereflexe.
Anotace v angličtině
Theoretical part of bachelor thesis deals with teacher's activities to be related to a preparation, a carrying out and an evaluation of a lesson (pedagogic and didactics diagnostics). The key objective is focused on the carrying out of a lesson emphasizing the basic didactics components (the aim and the content of the lesson, teaching methods, didactics tools and didactics principles). In addition, the importance of student's motivation and the structure of the lesson are presented. The main, practical part of this work, documents didactical components used in the subject of Commodity Studies at teaching of the first year bachelor's students at Faculty of Management and Economics of Tomas Bata University in Zlín. Firstly, the preparation, carrying out and evaluation of 3 lectures is presented. Secondly, the technical, material and organizational preparation, carrying out and evaluation of the laboratory practice over the whole term is described.
Teoretická část bakalářské práce popisuje učitelovy činnosti související s přípravou na hodinu, s realizací hodiny a s vyhodnocováním hodiny (pedagogická sebereflexe, pedagogická a didaktická diagnostika). Klíčová část je zaměřena na realizaci hodiny, v níž jsou zdůrazněny základní didaktické prvky ve výuce (cíl a obsah hodiny, vyučovací metody, didaktické prostředky a didaktické principy). Je rovněž zmíněna důležitost efektivní motivace studentů a struktura vyučovací hodiny. Hlavní část práce, praktická část, popisuje didaktické aspekty při výuce předmětu Nauka o zboží vyučovaného v rámci bakalářského studia na Fakultě managementu a ekonomiky Univerzity T. Bati ve Zlíně. Za prvé, je popsána příprava, realizace a vyhodnocení 3 modelových přednášek. Za druhé, je popsána technická, materiální a organizační příprava, realizace a vyhodnocení průběhu laboratorních cvičení za celý semestr a je provedena pedagogická sebereflexe.
Anotace v angličtině
Theoretical part of bachelor thesis deals with teacher's activities to be related to a preparation, a carrying out and an evaluation of a lesson (pedagogic and didactics diagnostics). The key objective is focused on the carrying out of a lesson emphasizing the basic didactics components (the aim and the content of the lesson, teaching methods, didactics tools and didactics principles). In addition, the importance of student's motivation and the structure of the lesson are presented. The main, practical part of this work, documents didactical components used in the subject of Commodity Studies at teaching of the first year bachelor's students at Faculty of Management and Economics of Tomas Bata University in Zlín. Firstly, the preparation, carrying out and evaluation of 3 lectures is presented. Secondly, the technical, material and organizational preparation, carrying out and evaluation of the laboratory practice over the whole term is described.
1. Specifikujte didaktické prvky ve výuce (cíl a obsah, metody, prostředky, principy)
2. Popište obecnou přípravu na vyučovací jednotku
3. Popište strukturu vyučovací jednotky a organisační formy výuky
4. Vypracujte modelové přípravy na přednášky, popište etapy přednášky
5. Vypracujte přípravu na laboratorní cvičení, popište etapy laboratorního cvičení
6. Proveďte sebereflexi vlastního pedagogického působení
Zásady pro vypracování
1. Specifikujte didaktické prvky ve výuce (cíl a obsah, metody, prostředky, principy)
2. Popište obecnou přípravu na vyučovací jednotku
3. Popište strukturu vyučovací jednotky a organisační formy výuky
4. Vypracujte modelové přípravy na přednášky, popište etapy přednášky
5. Vypracujte přípravu na laboratorní cvičení, popište etapy laboratorního cvičení
6. Proveďte sebereflexi vlastního pedagogického působení
Seznam doporučené literatury
Petty, G. Moderní vyučování. 3. vyd. Praha: Portál, 2004. 382 s.
Kalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika. 1. vyd. Olomouc: Universita Palackého, 1998. 178 s.
Mošna, F. et. al. Didaktika základů techniky - I. 1. vyd. Praha: Universita Karlova, 1990. 269 s.
Seznam doporučené literatury
Petty, G. Moderní vyučování. 3. vyd. Praha: Portál, 2004. 382 s.
Kalhous, Z., Obst, O. Školní didaktika. 1. vyd. Olomouc: Universita Palackého, 1998. 178 s.
Mošna, F. et. al. Didaktika základů techniky - I. 1. vyd. Praha: Universita Karlova, 1990. 269 s.