Tato bakalářská práce s názvem "Marketingová analýza internetového obchodu businessbags.cz" pojednává o marketingových nástrojích a jejich aplikaci na tento internetový obchod. Cílem je analyzovat a navrhnout zdokonalení nástrojů komunikace internetového obchodu Businessbags.cz. Teoretická část je věnována základním pojmům z marketingové komunikace, digitálního marketingu internetové analytiky a rozdílem mezi kamennými a internetovými obchody. V analytické části je představen tento internetový obchod představen, jeho historie a předmět činnosti. Následně jsou provedeny marketingové analýzy SWOT, IFE matice, IFE matice a benchmarking konkurence. V závěru této části jsou navržena doporučení pro efektivní využití nástrojů online marketingu.
Anotace v angličtině
This thesis titled "A Marketing Analysis of E-shop Businessbags.cz" deals with the marketing tools and their application on the electronic store. The aim is to analyze and propose improvements of communication tools of this particular online store. The theoretical part is devoted into the basic concepts of marketing communication, digital marketing, web analytics and the difference between the classic stores and electronic stores. The analytical part introduces the e-shop Businessbags.cz its history and business activities. Subsequently there are executed marketing analyses such as SWOT analysis, IFE matrix, IFE matrix and benchmarking of the competition. In conclusion of this part, the bachelor thesis contains recommendations for the effective use of all marketing tools of this particular electronic store.
Marketing Communication, Digital Marketing, Internet, E-commerce, SEO, B2B, B2C, Affiliate marketing, E-commerce platforms
Rozsah průvodní práce
47 s. (80 632)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce s názvem "Marketingová analýza internetového obchodu businessbags.cz" pojednává o marketingových nástrojích a jejich aplikaci na tento internetový obchod. Cílem je analyzovat a navrhnout zdokonalení nástrojů komunikace internetového obchodu Businessbags.cz. Teoretická část je věnována základním pojmům z marketingové komunikace, digitálního marketingu internetové analytiky a rozdílem mezi kamennými a internetovými obchody. V analytické části je představen tento internetový obchod představen, jeho historie a předmět činnosti. Následně jsou provedeny marketingové analýzy SWOT, IFE matice, IFE matice a benchmarking konkurence. V závěru této části jsou navržena doporučení pro efektivní využití nástrojů online marketingu.
Anotace v angličtině
This thesis titled "A Marketing Analysis of E-shop Businessbags.cz" deals with the marketing tools and their application on the electronic store. The aim is to analyze and propose improvements of communication tools of this particular online store. The theoretical part is devoted into the basic concepts of marketing communication, digital marketing, web analytics and the difference between the classic stores and electronic stores. The analytical part introduces the e-shop Businessbags.cz its history and business activities. Subsequently there are executed marketing analyses such as SWOT analysis, IFE matrix, IFE matrix and benchmarking of the competition. In conclusion of this part, the bachelor thesis contains recommendations for the effective use of all marketing tools of this particular electronic store.
Marketing Communication, Digital Marketing, Internet, E-commerce, SEO, B2B, B2C, Affiliate marketing, E-commerce platforms
Zásady pro vypracování
Literární rešerše odborných materiálů z oblasti online marketingu
Stanovení teoretických východisek pro vytvoření internetového obchodu
Charakteristika internetového obchodu a jeho propagace
Analýza výsledků marketingového šetření
Zhodnocení a formulace závěru práce
Zásady pro vypracování
Literární rešerše odborných materiálů z oblasti online marketingu
Stanovení teoretických východisek pro vytvoření internetového obchodu
Charakteristika internetového obchodu a jeho propagace
Analýza výsledků marketingového šetření
Zhodnocení a formulace závěru práce
Seznam doporučené literatury
Dover, Danny, and Erik Dafforn. 2012. SEO: Optimalizace pro vyhledávače profesionálně. Brno: Zoner Press.
Ginty, Maura, Lauren Vaccarello, and William Leake. 2012. Complete B2B Online Marketing. Hoboken: John Wiley and Sons.
Rowles, Daniel. 2014. Digital Branding: A Complete Step-by-step Guide to Strategy, Tactics and Measurement. London: Kogan Page.
Ryan, Damian. 2014. Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for Engaging the Digital Generation. 3rd ed. London: Kogan Page.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented his thesis.
Q, review: What is the biggest advantage of your chosen E-shop compared to the competition? A: They sell clothes, it's marginal the products which I sell, my biggest advantage is that I focus on a particular segment and people. It's more reliable for them. My prices are also a bit lower.
Q, review: Could the author describe the methodology of the performed marketing analyses? A: (The student answered well.)
Q, Bell: It's a nice web page. Why not English? A: I want to get some experience first.
Q, review: As the author states on page 12, marketing communication includes advertising, sales promotion, public relation activities, personal selling, direct marketing. What other types of marketing communication would the author add? A: Modern marketing trends. Viral marketing, ambush marketing, guerilla marketing, event marketing.
Q, Nemčoková: Is your e-shop making any money? A: Yes.