Bakalářská práce pojednává o problematice dětí s poruchou pozornosti a hyperaktivitou ADD/ADHD, společně s přehledem některých vzdělávacích a výchovných metod a jejich využití v praxi. Souhrnem získaných poznatků o dané oblasti, čtenář dostává kombinaci informací z teoretické a praktické roviny. V první části práce získá čtenář teoretický úvod do problematiky, který společně s praktickou částí čtenáři umožní snadnější orientaci při práci s dětmi s projevem ADD/ADHD.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the problems of children with failure of attention and with hyperactivity ADD/ADHD together with a review of some educational methods and their application in practice. With the summary of knowledge regarding the given sphere, the reader will get a combination of information from theoretical and practical levels. In the first part of the thesis, the reader will get a theoretical introduction in the given problems which, together with the practical part, will enable the reader an easier orientation when working with childrens affected by ADD/ADHD.
Klíčová slova
Vývoj osobnosti, porucha pozornosti a hyperaktivita, lehká mozková dysfunkce, intervence ve škole a v rodině, metody, poradenství, základní škola, základní škola praktická.
Klíčová slova v angličtině
Development of personality, failure of attention and hyperactivity, light brain dysfunction, intervention in school and in family, methods, consultancy, elementary school, practical school.
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o problematice dětí s poruchou pozornosti a hyperaktivitou ADD/ADHD, společně s přehledem některých vzdělávacích a výchovných metod a jejich využití v praxi. Souhrnem získaných poznatků o dané oblasti, čtenář dostává kombinaci informací z teoretické a praktické roviny. V první části práce získá čtenář teoretický úvod do problematiky, který společně s praktickou částí čtenáři umožní snadnější orientaci při práci s dětmi s projevem ADD/ADHD.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the problems of children with failure of attention and with hyperactivity ADD/ADHD together with a review of some educational methods and their application in practice. With the summary of knowledge regarding the given sphere, the reader will get a combination of information from theoretical and practical levels. In the first part of the thesis, the reader will get a theoretical introduction in the given problems which, together with the practical part, will enable the reader an easier orientation when working with childrens affected by ADD/ADHD.
Klíčová slova
Vývoj osobnosti, porucha pozornosti a hyperaktivita, lehká mozková dysfunkce, intervence ve škole a v rodině, metody, poradenství, základní škola, základní škola praktická.
Klíčová slova v angličtině
Development of personality, failure of attention and hyperactivity, light brain dysfunction, intervention in school and in family, methods, consultancy, elementary school, practical school.
Zásady pro vypracování
1. OSOBNOST
1.1 Psychologické pojetí osobnosti
1.2 Struktura osobnosti
1.3 Vývoj osobnosti
1.3.1 Předškolní věk
1.3.2 Školní věk
1.3 Faktory ovlivňující chování žáka ve vyučovacím procesu
2. PORUCHA POZORNOSTI A HYPERAKTIVITA
2.1 Syndrom ADD/ADHD
2.2 Charakteristické projevy chování ADD/ADHD
2.3 Rozhodující faktory v práci s dětmi s ADD/ADHD
2.4 Lehká mozková dysfunkce
2.5 Intervence ve škole
2.6 Intervence v rodině
3. VZDĚLÁVACÍ A VÝCHOVNÉ METODY, JEJICH VYUŽITÍ V PRAXI
Zásady pro vypracování
1. OSOBNOST
1.1 Psychologické pojetí osobnosti
1.2 Struktura osobnosti
1.3 Vývoj osobnosti
1.3.1 Předškolní věk
1.3.2 Školní věk
1.3 Faktory ovlivňující chování žáka ve vyučovacím procesu
2. PORUCHA POZORNOSTI A HYPERAKTIVITA
2.1 Syndrom ADD/ADHD
2.2 Charakteristické projevy chování ADD/ADHD
2.3 Rozhodující faktory v práci s dětmi s ADD/ADHD
2.4 Lehká mozková dysfunkce
2.5 Intervence ve škole
2.6 Intervence v rodině
3. VZDĚLÁVACÍ A VÝCHOVNÉ METODY, JEJICH VYUŽITÍ V PRAXI
Seznam doporučené literatury
MUNDEN, J.; ARCELUS, J.: Poruchy pozornosti a hyperaktivity, Praha: Portál 2002
LOKŠOVÁ, I.;LOKŠA, J.: Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole, Praha: Portál 1999
KUCHARSKÁ, M.: Specifické poruchy učení a chování, Sborník 1997-98, Praha: Portál 1998
Seznam doporučené literatury
MUNDEN, J.; ARCELUS, J.: Poruchy pozornosti a hyperaktivity, Praha: Portál 2002
LOKŠOVÁ, I.;LOKŠA, J.: Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole, Praha: Portál 1999
KUCHARSKÁ, M.: Specifické poruchy učení a chování, Sborník 1997-98, Praha: Portál 1998