Bakalářská práce se zabývá nejznámějšími sexuálně přenosnými nemocemi bakteriálního, plísňového, parazitárního a protozálního původu. U chorob jsou podrobně rozepsány jejich klinické projevy, druhy přenosu, diagnostika, prevence, léčba a způsoby přenosu z matky na novorozence v průběhu porodu. Následuje praktická část práce. V níž jsou zpracovány výsledky dotazníkového šetření, které proběhlo na dvou základních školách u žáků devátých tříd. Výsledkem dotazníkového šetření je zmapování informovanosti žáků o sexuálně pohlavních chorob a jejich prevenci, zjištění informačních zdrojů, a zda jsou žáci dle jejich úsudku dostatečně informováni.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the most famous sexually transmitted diseases. At first, the the-sis describes diseases of viral origin, as well as bacterial, fungal diseases, and finally origin from protozoa and parasites. Diseases is described in detail of clinical symptoms, types of transmission, diagnosis, prevention, treatment and the creation STDs of the newborn. Fol-lowing the practical part of the bachelor work that is carried out research using question-naire. The survey was conducted among pupils 9th classes of two primary schools. The result of the survey is the mapping of the awareness of students about sexually transmitted diseases and their prevention, continue finding sources for obtaining information on the topic, and whether pupils are informed enough.
Bakalářská práce se zabývá nejznámějšími sexuálně přenosnými nemocemi bakteriálního, plísňového, parazitárního a protozálního původu. U chorob jsou podrobně rozepsány jejich klinické projevy, druhy přenosu, diagnostika, prevence, léčba a způsoby přenosu z matky na novorozence v průběhu porodu. Následuje praktická část práce. V níž jsou zpracovány výsledky dotazníkového šetření, které proběhlo na dvou základních školách u žáků devátých tříd. Výsledkem dotazníkového šetření je zmapování informovanosti žáků o sexuálně pohlavních chorob a jejich prevenci, zjištění informačních zdrojů, a zda jsou žáci dle jejich úsudku dostatečně informováni.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the most famous sexually transmitted diseases. At first, the the-sis describes diseases of viral origin, as well as bacterial, fungal diseases, and finally origin from protozoa and parasites. Diseases is described in detail of clinical symptoms, types of transmission, diagnosis, prevention, treatment and the creation STDs of the newborn. Fol-lowing the practical part of the bachelor work that is carried out research using question-naire. The survey was conducted among pupils 9th classes of two primary schools. The result of the survey is the mapping of the awareness of students about sexually transmitted diseases and their prevention, continue finding sources for obtaining information on the topic, and whether pupils are informed enough.
Rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti informovanosti žáku druhého stupně základních škol o pohlavně přenosných chorobách.
Příprava metodiky průzkumné části.
Realizace průzkumu pomocí dotazníkového šetření.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro uplatnění v praxi.
Zásady pro vypracování
Rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti informovanosti žáku druhého stupně základních škol o pohlavně přenosných chorobách.
Příprava metodiky průzkumné části.
Realizace průzkumu pomocí dotazníkového šetření.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro uplatnění v praxi.
Seznam doporučené literatury
HAJNOVÁ, Růžena a Stanislava KLEINOVÁ. Průvodce sexuální výchovou pro základní a střední školy. Vyd. 1. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 2002, 86 s. ISBN 80-7013-359-7.
JOYEUX, Henri. City, sexualita, AIDS. Vyd. 2 Praha: Portál, 2000, 73 s. ISBN 80-7178-489-3.
KABÍČEK, Pavel, Ladislav CSÉMY a Jana HAMANOVÁ. Rizikové chování v dospívání a jeho vztah ke zdraví. Vyd. 1. Praha: Triton, 2014, 343 s. ISBN 978-80-7387-793-4.
MACHOVÁ, Jitka a Jana HAMANOVÁ. Reprodukční zdraví v období dospívání. Vyd. 1. Jinočany: H & H, 2002, 197 s. ISBN 80-86022-94-3.
LITIN, Scott, C. Mayo clinic family health book. Des Moines, IA: Time Inc., c2009, 1423 s. ISBN 1603200770.
ŠULOVÁ, Lenka, Tomáš FAIT a Petr WEISS. Výchova k sexuálně reprodukčnímu zdraví. Praha: Maxdorf, c2011, 439 s. ISBN 978-80-7345-238-4.
VAŠUTOVÁ, Maria a Michal PANÁČEK. Mezi dětstvím a dospělostí: vybrané kapitoly z psychologie adolescence. Vyd. 1. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2013, 137 s. ISBN 978-80-7464-125-1.
Seznam doporučené literatury
HAJNOVÁ, Růžena a Stanislava KLEINOVÁ. Průvodce sexuální výchovou pro základní a střední školy. Vyd. 1. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 2002, 86 s. ISBN 80-7013-359-7.
JOYEUX, Henri. City, sexualita, AIDS. Vyd. 2 Praha: Portál, 2000, 73 s. ISBN 80-7178-489-3.
KABÍČEK, Pavel, Ladislav CSÉMY a Jana HAMANOVÁ. Rizikové chování v dospívání a jeho vztah ke zdraví. Vyd. 1. Praha: Triton, 2014, 343 s. ISBN 978-80-7387-793-4.
MACHOVÁ, Jitka a Jana HAMANOVÁ. Reprodukční zdraví v období dospívání. Vyd. 1. Jinočany: H & H, 2002, 197 s. ISBN 80-86022-94-3.
LITIN, Scott, C. Mayo clinic family health book. Des Moines, IA: Time Inc., c2009, 1423 s. ISBN 1603200770.
ŠULOVÁ, Lenka, Tomáš FAIT a Petr WEISS. Výchova k sexuálně reprodukčnímu zdraví. Praha: Maxdorf, c2011, 439 s. ISBN 978-80-7345-238-4.
VAŠUTOVÁ, Maria a Michal PANÁČEK. Mezi dětstvím a dospělostí: vybrané kapitoly z psychologie adolescence. Vyd. 1. Ostrava: Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě, 2013, 137 s. ISBN 978-80-7464-125-1.
Přílohy volně vložené
CD 1x
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jak hodnotíte spolupráci s respondenty - žáky devátých tříd základních škol? (dr. Reslerová)
Využila jste možnost kontaktu s touto věkovou skupinou k edukaci? (dr. Reslerová)
Co Vás motivovalo k výběru dané problematiky? (doc. Kutnohorská)
Jak využijete výzkum provedený v bakalářské práci ve své praxi. (doc. Kutnohorská)
Studentka odpovídala na položené otázky erudovaně a pohotově.