Práce popisuje vývoj produktu od stádia nápadu a prvního prototypu, jeho testování a užívaní, až po vývoj další generace s důrazem na výrobu malé série a jejím uvedením do komplexní formy. K vývoji a analýze problematiky jsou využívány metody Lean Startup. Hlavním produktem tohoto projektu je dotykové ambientní svítidlo a jako doplňkové prvky projektu slouží například obal, webová prezentace, tvorba jednoduchého vizuálu a prezentačního videa.
Teoretická část přibližuje problematiku tématu Startup, jeho nástroje a důvody, proč je tato tématika vhodná v kontextu designu navrhovaného svítidla. Dále obsahuje širokou analýzu předešlé generace svítidla, jeho silných a slabých stránek a rešerši problematiky vývoje a prodeje produktů, který bude tvořit základy pro praktické vypracování pilotní série druhé generace ambientního svítidla.
Cílem praktické části je přiblížení redesignu svítidla, jeho zákonitostí a formování funkcí. Dalšími důležitými částmi je samotná výroba komponentů v tuzemsku, ale i v zahraničí atvorba průvodních materiálů za účelem vypracování co nejvěrnějšího produktu, konkurujícího současným svítidlům.
Anotace v angličtině
Project describes development of product from stage of idea and first prototype, it's testing and using it to develop next generation with consideration of small volume manufacture and it's execution to complex form. Lean Startup methods are used during the development and testing of product. Main product of this project is touch-sensitive ambient lightning and as a secondary product can be considered packaging, web presentation, visuals and introduction video.
Theoretical part explains topic of Startup, it's methods and reasons why this topic is suitable in context of designing proposed lightning. Further it contains wide analysis of previous generation of lamp, it's strong and weak aspects and research of development and selling of a product, which will be used as a basis for further practical part, when the second generation of lightning will be developed.
Aim of practical part is to zoom in the process of redesigning the lightning and it's fundamental functionalities. Next important part is the domestic and international manufacturing of components and creating all the required materials in order to achieve the closest representation of a final product that can stand and compete with current lightings and products.
Klíčová slova
Svítidlo, Startup, ambientní svítidlo, web, obal, produkt, vývoj
Klíčová slova v angličtině
Lightning, Startup, ambient lightning, web, packaging, product, development
Rozsah průvodní práce
109
Jazyk
SK
Anotace
Práce popisuje vývoj produktu od stádia nápadu a prvního prototypu, jeho testování a užívaní, až po vývoj další generace s důrazem na výrobu malé série a jejím uvedením do komplexní formy. K vývoji a analýze problematiky jsou využívány metody Lean Startup. Hlavním produktem tohoto projektu je dotykové ambientní svítidlo a jako doplňkové prvky projektu slouží například obal, webová prezentace, tvorba jednoduchého vizuálu a prezentačního videa.
Teoretická část přibližuje problematiku tématu Startup, jeho nástroje a důvody, proč je tato tématika vhodná v kontextu designu navrhovaného svítidla. Dále obsahuje širokou analýzu předešlé generace svítidla, jeho silných a slabých stránek a rešerši problematiky vývoje a prodeje produktů, který bude tvořit základy pro praktické vypracování pilotní série druhé generace ambientního svítidla.
Cílem praktické části je přiblížení redesignu svítidla, jeho zákonitostí a formování funkcí. Dalšími důležitými částmi je samotná výroba komponentů v tuzemsku, ale i v zahraničí atvorba průvodních materiálů za účelem vypracování co nejvěrnějšího produktu, konkurujícího současným svítidlům.
Anotace v angličtině
Project describes development of product from stage of idea and first prototype, it's testing and using it to develop next generation with consideration of small volume manufacture and it's execution to complex form. Lean Startup methods are used during the development and testing of product. Main product of this project is touch-sensitive ambient lightning and as a secondary product can be considered packaging, web presentation, visuals and introduction video.
Theoretical part explains topic of Startup, it's methods and reasons why this topic is suitable in context of designing proposed lightning. Further it contains wide analysis of previous generation of lamp, it's strong and weak aspects and research of development and selling of a product, which will be used as a basis for further practical part, when the second generation of lightning will be developed.
Aim of practical part is to zoom in the process of redesigning the lightning and it's fundamental functionalities. Next important part is the domestic and international manufacturing of components and creating all the required materials in order to achieve the closest representation of a final product that can stand and compete with current lightings and products.
Klíčová slova
Svítidlo, Startup, ambientní svítidlo, web, obal, produkt, vývoj
Klíčová slova v angličtině
Lightning, Startup, ambient lightning, web, packaging, product, development
Zásady pro vypracování
01. Analýza problematiky bydlení
02. Rešerše stávajících interiérových prvků a řešení
03. Analýza funkčnosti a užívání domácích interérů
04. Lokalizace a analýza konkrétního problému spojeného s interiéry
05. Materiálová analýza a zpracování materiálů využívaných v interiéru
06. Návrhy řešení zvolené problematiky
07. Ergonomie užívání
08. Optimalizace pro výrobu, technologické zásady výroby
09. Analýza použivání prototypu v reálném prostředí
10. Zpětná optimalizace návrhu na základě testování prototypu
11. Analýza uspěšných a neúspěšných startupů
12. Podnikatelské plány malosériových výrobků
13. Možnosti prodeje a prezentace produktu
14. Distribuční kanály, velikostní standarty balení
15. Legální potřeby k prodeji výrobků
16. Založení firmy a její náležitosti
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
01. Analýza problematiky bydlení
02. Rešerše stávajících interiérových prvků a řešení
03. Analýza funkčnosti a užívání domácích interérů
04. Lokalizace a analýza konkrétního problému spojeného s interiéry
05. Materiálová analýza a zpracování materiálů využívaných v interiéru
06. Návrhy řešení zvolené problematiky
07. Ergonomie užívání
08. Optimalizace pro výrobu, technologické zásady výroby
09. Analýza použivání prototypu v reálném prostředí
10. Zpětná optimalizace návrhu na základě testování prototypu
11. Analýza uspěšných a neúspěšných startupů
12. Podnikatelské plány malosériových výrobků
13. Možnosti prodeje a prezentace produktu
14. Distribuční kanály, velikostní standarty balení
15. Legální potřeby k prodeji výrobků
16. Založení firmy a její náležitosti
a) teoretická část v rozsahu 30 - 35 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 3,5 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
01. 1000 New eco designs and where to find them ISBN: 9781856695855, Rebecca Proctor
02. Design 20. století ISBN: 3822825751, Charlotte Fiell; Peter Fiell
03. Detail in comtemporary light design ISBN: 1780670109, Jill Entwistle
04. The design of everyday things ISBN: 978-0-465-05065-9, Don Norman
05. Open design now ISBN: 978-90-6369-259-9, Paul Micklethwaite
06. Design pro každý den ISBN: 978-80-7363-314-1, Donald A. Norman
07. Visual storytelling ISBN: 978-3-89955-375-8, R. Klanten, S. Ehmann, F. Schulze
08. Color management for packaging ISBN: 2-940361-67-3, John T. Drew & Sarah A. Meyer
09. Print and production finishes for packaging ISBN: 2-940361-97-5, Edward Denison
10. Geometry of design ISBN: 978-1-61689-036-0, Kimberly Elam
Seznam doporučené literatury
01. 1000 New eco designs and where to find them ISBN: 9781856695855, Rebecca Proctor
02. Design 20. století ISBN: 3822825751, Charlotte Fiell; Peter Fiell
03. Detail in comtemporary light design ISBN: 1780670109, Jill Entwistle
04. The design of everyday things ISBN: 978-0-465-05065-9, Don Norman
05. Open design now ISBN: 978-90-6369-259-9, Paul Micklethwaite
06. Design pro každý den ISBN: 978-80-7363-314-1, Donald A. Norman
07. Visual storytelling ISBN: 978-3-89955-375-8, R. Klanten, S. Ehmann, F. Schulze
08. Color management for packaging ISBN: 2-940361-67-3, John T. Drew & Sarah A. Meyer
09. Print and production finishes for packaging ISBN: 2-940361-97-5, Edward Denison
10. Geometry of design ISBN: 978-1-61689-036-0, Kimberly Elam